Hoi, ik had een dvdbox gekocht bij iemand, 10 euro + 5 verzendkosten. Kwam prima over. Geld overgemaakt. Vorige week woensdag al schreef hij dat hij het verstuurd had. Ik heb nog niets ontvangen... (ondanks dat post nl dagelijks door de straat rijdt). Ik las hier vorige week nog in een topic dat je niet meteen ervan uit moet gaan dat je bent opgelicht... Ik begin er wel bang voor te worden. Maar wat ik me af vraag. Als je via mp met elkaar mailt, zijn het altijd van die rare emailadressen. Ik heb deze persoon gisteren een mailtje terug gestuurd op één v zijn eerdere mails met de vraag of ik het track en trace nr kon krijgen, omdat ik het nog niet gekregen had. Zodat ik kon zien waar het pakje was. Of dat hij het misschien toch later heeft verstuurd...? Maar nog geen reactie. Zou dit adres nog wel bestaan? Komt het wel bij hem terecht zo? De link naar de advertentie staat nog wel in mijn mails, maar de advertentie is allang verwijderd. Kun je, mocht ik dat over een week of 2 alsnog willen doen, iemand dan nog melden als onbetrouwbaar bij MP? Ik heb alleen zijn nicknaam van marktplaats... Ik hoop nog steeds dat het pakje aan komt, maar ik vind het wel lang duren en vervelend dat hij niet antwoord... Als ik niks ontvang en niks meer hoor, was dit de laatste keer dat ik iets koop via mp. Althans wel vooruit betalen zonder het zelf op te halen. Ben jaren geleden voor het zelfde bedrag (ook) al eens opgelicht...
Je zou even contact op kunnen nemen met marktplaats en vragen of het emaiadres nog bestaat nu de advertentie weg is.
Ik ben ook wel eens opgelicht op marktplaats en juist voor een heel suf bedrag. 11 euro. Later zag ik in de mail wel een rekeningnummer waar ik naar had overgemaakt maar geen woonplaats. Ik googelde de naam van die persoon en dat was toen ook nergens te vinden. Toen wist ik genoeg... Ging om een suffe glazen pot.
Je kan bij mp nooit de email adressen zien, dat is om spam te voorkomen. Je kan het email adres melden bij mp, zij kunnen waarschijnlijk wel zien wat het adres is en er evt iets mee doen. Ik maak altijd een printscreen vd advertentie zodat ik het "bewijs" en de naam nog heb als er iets mis gaat en de advertentie er al afgehaald is, misschien een tip voor volgende keer.
Weet je met wie hij het heeft vertuurd? DHL of Kiala kan soms wel 4 a 5 werkdagen duren. Dan nog is het wel raar dat hij niet reageert.
Mijn moeder had laatst ook zo iets gekocht. Misschien bij dezelfde. Gisteren heeft ze het pas binnen gehad. Duurde een week...
Haha hier precies tegenovergesteld. Ongeveer een maand geleden opgelicht. Even Google opgestart naam opgezocht en ja hoor, naam en rekening nummer precies hetzelfde. Stond bij opgelicht. Bah! Het is nog steeds actief op Marktplaats. Mensen zijn zo weer het doelwit ervan
En dat is nu het fantastische van IBAN, je naam hoeft niet met de rekeningnr te kloppen. Wordt niet gecontroleerd dus de opgegeven naam hoeft niet te kloppen.
in de 9 jaar dat ik op Marktplaats koop heb ik 3x iets niet ontvangen met niet meer waarde dan 10-. Ik koop regelmatig, dus ik vind Marktplaats echt wel de moeite waard, heb al zoveel geld bespaard.