Auto reiswieg, iemand ervaring?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Babytjuh1, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als wij vakantie hebben, willen we erg graag naar het buitenland. Italie of Zuid Frankrijk ofzo. Maar onze kleine zal dan nog maar 4 maandjes zijn. En nu mag een kleine natuurlijk maar max. 2 uur achter elkaar in en maxi cosi. Dus dat word dan heel vaak stoppen, en hoelang moet je dan stoppen voor je die kleine weer in de maxi cosi kan zetten?

Nu las ik dat er ook reiswiegen voor in de auto bestaan, kan je vast zetten op de achterbank, en er zitten gordeltjes in om de baby ook vast te kunnen leggen, en deze kan je huren. Lijkt wel handig. Zo kan de kleine lekker slapen en spelen, en zit niet zo opgepropt als in een maxi cosi.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoor graag jullie reactie. Want in Nederland blijven is niet zo aan ons besteed. Willen wel mooi weer in de vakantie.

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    van die reiswiegjes heb ik nog nooit gehoord...
    maar die 2uur is een richtlijn,bij mijn vriendin in Canada hebben ze er nog nooit van gehoord. Daar zit ze vaak ook gewoon in de maxi cosi ipv wipper en ook de schommelstoel is een soort maxi cosi... Ik denk dat je het inderdaad moet beperken, maar om 1 a 2 dagen langer te doen omdat je op vakantie gaat kan je volgens mij gewoon doen hoor :) ik zou er niet speciaal iets voor kopen.

Goeie vakantie!
    Miek

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
  4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik ken iemand die dat gedaan heeft is dr goed bevallen lijkt me ook prettiger voor het kindje

5. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had inderdaad zoals ik had gezegd, gezien dat ze te huur zijn, dus kopen is gelukkig niet nodig. En de kosten van het huren vallen naar mijn mening best mee.
    Ben alleen benieuwd naar ervaringen van mensen die er gebruik van hebben gemaakt, of iemand kennen die zo'n reiswieg gebruikt hebben.

Alvast bedankt voor de reacties.

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Een vriendin van mij heeft er afgelopen zomer eentje gehuurd.
    Ze gingen naar Spanje.
    Het was ze heel erg goed bevallen.
    Ze hadden ook de maxicosi meegenomen dat ze een keertje af konde wisselen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ook mag je best de maxi cosi voor een reis een keer langer gebruiken. Wij zijn met dochter als baby van 7 mnd naar Frankrijk en Duitsland geweest. We hebben toen echt niet elke 2 uur gestopt, maar na een uur of 4. Ze kreeg dan eten, schone luier en even spelen, zelf ook even eten, benen strekken, toilet stop houden en dan weer verder.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Die twee uur MC is een richtlijn, omdat het niet de bedoeling is dat je je kind iedere dag uren in de MC laat zitten. Maar als je op vakantie gaat een keer wat langer is echt geen drama. Gewoon regelmatig stoppen (wat je toch ook voor je zelf moet doen) en dan je kind even uit de MC halen en bv. op een kleedje even lekker laten spelen.

Volgens mij is een MC veiliger dan een reiswieg...zou zelf dus gewoon voor de MC gaan...

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb toendertijd ook getwijfeld..
    Ik vond het idee dat ze minder beschermd zijn in de auto,zo eng..
    Minder beschermd of langer in dezelfde houding?!
    Wij moesten ook stoppen voor voedingen en eten enzo dus hebben toch voor de cosi gekozen. Wel sliep hij heel veel, dus niet heel veel uit de cosi geweest. Wel bewust eruit gehaald en niet de cosi mee bij het eten...

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij zijn begin januari vanuit oostenrijk komen rijden met de auto (13uur over gedaan) en we zijn niet elke 2uur gestopt maar wel regelmatig. Tycho uit de mc gehaald en hem rond laten lopen en spelen enz. Eten en plassen deden we dan ook gelijk op onze stops. En als hij sliep reden we door. Voor de rest gewoon wat speelgoed en boekjes mee en elke keer 1 ding gegeven en als hij het zat werd weer een nieuw ding.

Maar toen was Tycho al een beetje ouder dan die van jou maar indd het gaat er meer om dat je niet elke dag 8uur gaat rondrijden met je kindje in de MC en ik vind een MC veiliger dan zo'n reisbedje in de auto...

xx

Deel Deze Pagina