Auto rijden en autogordel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Confidence, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    ik rij gewoon nog, morgen ochtend ook naar de Vlos,
    Heb nergens last van, kan ook gewoon de gordel op de normale manier dragen.
    veels te gevaarlijk anders!

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Goed je gordel aantrekken is inderdaad heel belangrijk. Dan zit je inderdaad een soort van vastgesnoerd :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik rij nog gewoon, nooit geen problemen mee gehad....En de riem draag ik gewoon zoals ie bedoeld is met de buikriem zoveel mogelijk onder mijn buik door, dat wordt aangeraden

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb meer last van het feit dat ik geen stuurbekrachtiging heb dan van m'n gordel :p

5. dewie

dewie Actief lid

29 jul 2006
    100
    0
    0
    Volgens mij ben ik de enige die zonder gordel is gaan rijden toen ik hoogzwanger was. Ik had er in elk geval echt last van.
    Ik ben zelfs door de politie van de weg gehaald, omdat ik geen gordel om had. Maar ik kreeg geen boete, het was mijn eigen verantwoordelijkheid zeiden ze.
    Mijn oom heeft een ongeluk juist overleefd door zijn gordel NIET te dragen, dus dat blijft je toch bij.

6. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb een boete gekregen toen ik hoogzwanger zonder gordel reed. Volgens de agent had ik een overtreding begaan, zwanger of niet...

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, maar de meeste mensen overlijden toch echt omdat ze géén gordel dragen. Ik moet er niet aan denken dat ik zou worden aangereden, geen gordel draag en daardoor keihard het stuur in mijn buik krijg of door de voorruit vlieg ofzo. Het is en blijft veiliger om gewoon je gordel te dragen.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    je moet gewoon een gordel dragen, niets eigen verantwoordelijkheid. dewie: dan ben jij gewoon een mazzelaar ;) Ook wel eens fijn, meestal vind ik de politie veel te vervelend!
    Ik ben nu nog maar een paar weken zwanger, dus nog nergens last van. Zal wel zien hoe lang ik het volhoud, maar moet autorijden voor mn werk, dus het liefst gaat het tot 36 weken wel lukken met autorijden.

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ben zelf naar het zkh gereden voor mn ingeleide bevallimg;)

10. giraf

giraf Niet meer actief

Ik snap eigenlijk eerlijk gezegd niet waarom vrouwen die zwanger zijn niet meer autorijden... Wat is daar de reden van dan? En waarom zou je je gordel niet meer aandoen?

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik rij geen auto meer omdat ik al meerdere keren ben flauwgevallen door een lage bloeddruk. Daarnaast heb ik epilepsie en al ben ik drie jaar aanvalsvrij voel ik me de laatste tijd weer wat vreemd. Door de hormonen is er een grotere kans dat ik weer aanvallen krijg. Het voelt niet meer verantwoord voor zowel mij als mijn medeweggebruiker.

Ik neem aan dat zwangeren die niet meer rijden het niet meer veilig vinden voelen om welke reden dan ook.

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ALTIJD je gordel omdoen....Als je gordel om wat voor reden niet meer goed zit, zou dát voor mij een reden zijn niet meer in een auto te stappen....Wat mij betreft een van de domste dingen die je kunt doen om zonder gordel te rijden. Maar goed, het blijft een ieders eigen verantwoordelijkheid

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn schoonzusje reed niet meer vanaf zo'n 30 weken, omdat ze snel moe was. Een bijna aanvaring met een lantaarnpaal was een goede waarschuwing!

Ik heb tot het eind wel gereden, maar had dan ook weinig klachten.

14. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik rij al een paar weken geen auto meer, gewoon om de simpele reden dat ik niet meer aan de pedalen kom, nu mijn buik zo megagroot is;) Ik ben maar een kleintje en daarom lukt het nu echt niet meer. Ik ben nu 38,3 weken zwanger en ik baal er best wel van dat ik nergens meer heen kan gaan als mijn vriend er niet is. Als ik in de auto zit heb ik overigens altijd mijn gordel om, onderste onder mijn buik, bovenste tussen mijn borsten door. Heb ergens gelezen dat dit de beste manier is. Ik vind zonder gordel rijden ook geen optie en erg onverantwoordelijk.
    liefs Pluisje

15. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik rij al een paar weken geen auto meer, gewoon om de simpele reden dat ik niet meer aan de pedalen kom, nu mijn buik zo megagroot is;) Ik ben maar een kleintje en daarom lukt het nu echt niet meer. Ik ben nu 38,3 weken zwanger en ik baal er best wel van dat ik nergens meer heen kan gaan als mijn vriend er niet is. Als ik in de auto zit heb ik overigens altijd mijn gordel om, onderste onder mijn buik, bovenste tussen mijn borsten door. Heb ergens gelezen dat dit de beste manier is. Ik vind zonder gordel rijden ook geen optie en erg onverantwoordelijk.
    liefs Pluisje

16. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    sorry per ongeluk 2x gepost:D

17. giraf

giraf Niet meer actief

Ah oke, Ja dat zijn inderdaad goede redenen om niet meer auto te rijden.. Je moet jezelf of andere natuurlijk nooit onnodig in gevaar brengen!
    En als je niet meer bij de pedalen kan, wordt het helemaal moelijk ;).

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik draag mijn gordel net als pluisje. Onder mijn buik en de schuine gordel tussen mijn borsten door. Vind het echt niet zitten, maar wil niet in de auto stappen zonder gordel. En soms moet ik toch echt ff met de auto weg.

Liefs Sas

Deel Deze Pagina