Hallo, Weet iemand of het waar is dat je de eerste 6 weken na de bevalling niet mag autorijden? Ik kan het eigelijk nergens vinden, maar mijn kraamverzorgster dacht dat dat niet mocht i.v.m hormonen en dat je dus niet bent verzekerd als je een ongeluk krijgt. groetjes!!!
Nog nooit van gehoord. Zou ook niet weten waarom niet. Als jij je er goed genoeg voor voelt en denkt dat je het aan kan, zou ik het gewoon proberen. Ligt misschien ook aan hoe vaak je normaal rijdt en wat voor chauffeuse je bent
daar heb ik ook nooit van gehoord.. zelf reed ik na een paar weken weer auto.. maar als ik me eerder goed voelde wel eerder... lijkt me stug als dat waar is
Hahaha, ben volgens mij wel een goeie chauffeuse. Ben vanmorgen ook wel weg geweest met de auto en heb ook niet het idee dat dat niet zou kunnen. Maar was benieuwd of dat nou echt waar is dan. Vind het zelf namelijk ook best raar. Bij mijn eerste heb ik daar ook nooit iets over gehoord.
Nee, dat is alleen na een keizersnede...... (en dit kan per verzekeringsmaatschappij verschillen, sommigen zeggen 6 weken, anderen zeggen 'wanneer het volgens de arts kan)' Volgens mijn arts mocht ik dus pas na 6 weken autorijden.
Ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Zouden er wel meer mensen geen auto mogen rijden als het een hormoonkwestie zou zijn. Ik zelf zat 5 dagen na de bevalling alweer in de auto...en niet aan de bijrijderskant Ik denk dat het belangrijker is of iemand zichzelf goed genoeg vindt om alweer in de auto te stappen
Aha.. dan zal het wel na een keizersnede zijn. Maar 6 weken lijkt me wel erg lang, kan je bijna je hele verlof in huis blijven zitten! Ik ga in iedergeval lekker de weg op met m'n kleine meisjes! Bandankt voor jullie reacties!
het wordt inderdaad wel eens gezegd dat je tot 6 weken na de bevalling niet zou mogen autorijden, vooral na een keizersnede. dit heeft echter niets met je hormonen te maken maar met je verzekeringsmaatschappij. het kan namelijk zijn dat als je een aanrijding krijgt in de periode de verzekering moeilijk gaat doen over vergoeden van schade omdat je nog niet capabel zou zijn om te rijden. hihi niet capabel, je hebt een bevalling overleeft..... en of je capabel bent 8)
Toch fijn dat mij niets maar dan ook echt helemaal niets is verteld in het zkh wat ik wel/niet mocht na mn ks... Las het toevallig op dit forum mbt autorijden, maar goed, ik reed geloof ik 3 wkn na de ks weer auto.
ik liep het ziekenhuis uit en pakte de sleutels, m'n man vroeg nog of hij zou gaan rijden, ik zo: waarom dan, kunnen je dat dan niet meer als kersverse mama? dus heb ik lekker naar huis gereden. 2 dagen later weer, stond ik voor de stoplicht, kwam ik m'n gyn. tegen. ze zag me ook, moest lachen en keek in eerste instatie heel verbaasd! Maar mijn kraamverz. zei me wel dat ik misschien gedesorienteerd zou kunnen raken door de hormonen, niks van gemerkt, iedereen is anders!
als het met hormonen te maken zou hebben zou je toch de gehele zwangerschap niet mogen rijden.. wat een kolder
Alleen na ks mag je 6 weken niet rijden. Maar dat heeft te maken met de wond en niet met hormonen. Mocht je een ongeluk krijgen dan kan de wond open springen en dat willen ze natuurlijk voorkomen.
Maar dan mag je dus ook niet in een auto zitten of fietsen (au trouwens na een bevalling) of op straat lopen, want je kan altijd wel een ongelukje hebben waarbij je wond open kan gaan dan....als dat de reden is, toch? Hmmm, nieuwe regel: na de bevalling moet je 6 weken binnen blijven, in bed liggen, deken over je hoofd en.....oh nee, je hebt ook nog een kindje
nou dames ik was nog geen 3uur bevallen en reed al auto..mn kind werd overgeplaatst naar een ander ziekenhuis en door een beetje boze papa mochten we neit mee in de ambulance en moesten we dus op eigen vervoer, nou toen werd mij echt neit verteld dat ik neit mocht rijden hoor..was zelfs geknipt en kon moeilijk zitten of lopen maar daar hadden ze niksmee te maken moest op eigen houtje 3 kwartier auto rijden:S:S
klinkt mij ook niet bekend! Ik reed zelf vrij snel weer auto. Je merkt zelf wanneer je er aan toe bent toch! groetjes