Auto rijles

Discussie in 'De lounge' gestart door Dufel, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik heb 28 uur les gehad (14 keer 2 uur). Vond het vreselijk, doordat ik zo perfectionistisch ben wilde ik alles in 1 keer goed doen.. tja dat gaat nu eenmaal niet. Als ik nu de verhalen van mijn broer hoor (rij instructeur) ben ik blij dat ik niet meer hoef (en dat ik zelf geen instructeur ben hihi)

2. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Ik heb zometeen om 9.50 uur examen... Ik heb vroeger al eens een stuk of 20 lessen gehad en het niet afgemaakt. Nu ben ik 36 en dat rijbewijs moet er gewoon komen. Ben het zo zat afhankelijk te zijn van anderen. Deze keer heb ik 20 lessen gehad. Ik dacht dat ik alles van vroeger vergeten was maar het ging als vanzelf. Nu alleen dat examen nog!

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Bedankt voor de reacties!! Ik ga er eens over nadenken of ik er wat mee kan doen. Zal het vandaag in elk geval ook weer uitspreken. Dat helpt bij mij ook altijd heel erg.

@xlns zet hem op vandaag!!

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Succes Xins. Jij kan dit. Je rijdt gewoon samen met je instructeur en toevallig rijdt er iemand mee. :p Dat probeerde ik me voor te houden, haha.

5. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Ik heb een snelcursus gedaan. 9 dagen achter elkaar lessen (2 uur per dag) en de 10e dag het examen. Instructeur was heel rustig en aardig.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb er zeker 10 maanden over gedaan. Dat ik begon had ik alleen mijn zoontje en was ik nog niet zwanger, en bij mijn examen was ik 37 weken zwanger.
    Maar als je eenmaal zelf mag rijden is dat zeker een verademing. ik ben nog wel een beetje bang, ik durf niet zo goed van baan te wisselen. En bij de snelweg vind ik invoegen nog wat eng.
    Maar oh heerlijk geen ogen die constant in je prikken. Ik doe ook echt niet alles zoals op rijles.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb 30 lessen gehad. Reed twee keer per week twee uur, dus ging erg snel. Vond het juist wel leuk.

8. McDsee

McDsee Niet meer actief

Ik heb 32 lessen gehad en dat had zeker minder kunnen zijn als mijn rijinstructeur niet steeds een vervanger had geregeld.
    Verder was mijn rijinstructeur bizar te noemen.
    Hij had duidelijk hekel aan allochtonen. Hij zei dingen als 'bij een zebrapad moet je stoppen als mensen willen oversteken, maar niet als je ziet dat het een Marokkaan is, dan geef je extra gas.'
    Één keer stond er een groepje buitenlandse jongeren te hangen midden op de weg. Hij zei dat ik niet mocht remmen en dat hij het overnam. Dood eng vond ik het en wist gewoon niet goed wat me overkwam. Ook bij bumperklevers drukte hij zo de rem kei hard in op 80 wegen.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn hobby was het ook niet echt, maar de eerste 20 lessen had ik dan ook een instructeur waar het totaal niet mee klikte en ik had echt het gevoel dat ik het nooit ging leren. Toen hij op vakantie ging nam een collega van hem het voor 3 weken over, het was een jongen van mijn leeftijd en we hadden de grootste lol, maar daarnaast ging het rijden ook ineens véél beter! Ik ben toen niet meer teruggegaan naar mijn eerste instructeur maar blijven lessen bij zijn collega. Ik heb toen redelijk snel mijn rijbewijs gehaald. Hier was een andere instructeur echt de beste keuze die ik kon maken! :)

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Oh ik vond het juist leuk! Lekker rijden :D

Heb 24 lessen gehad en ben in 1x geslaagd voor mijn examen.
    Theorie had ik in 2x.

Na mijn autorijbewijs gelijk doorgegaan voor de motor. In 1 jaar 2 rijbewijzen gehaald. Kon ik zomers lekker touren :D

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Succes! Je gaat het halen!

12. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Oe je bent nu bezig!! Succes, je kan het!! :D

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind het lessen prima te doen heb een kei chille auto rijinstructeur tuurlijk is ie niet perfect maar hij is lekker rustig en geeft alles rustig aan .
    ik heb moeite met corrigeren maar bij hem heb ik daar totaal geen last van helaas heb ik hierdoor wel mijn ttt verknald maar binnenkort op voor het examen dus ben beniewd rijden is veilig en goed nu nog het accepteren van een ander.

14. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ik was er op een gegeven moment wel klaar mee ja, met de lessen. Maar dat lag niet aan de instructeur, maar meer omdat ik alléén de weg op wou, in mijn eigen auto.

15. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Nee niet herkenbaar. Ik heb 20 rijlessen gehad en binnen 4 maanden had ik mijn pasje. Ik zag er echt naar uit iedere week en vond dat uurtje veel te kort. Ik had echt een super leuke rijschool die vooral de positieve dingen zei en Tuurlijk had ik een lesje dat het echt niet lekker ging en daar baalde ik van. Maar als het dan weer beter ging, had ik er weer helemaal zin in. Soms mis ik die tijd en zou ik het nog wel over willen doen.

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Echt heel verschillend allemaal!

17. xlns

xlns Actief lid

20 dec 2007
    423
    0
    16
    Yaaaaay geslaagd! Pfew eindelijk niet meer afhankelijk!

18. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    gefeliciteerd! Lekker gevoel he? :D

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414