De 'mam ik wil niks op mijn hoofd'-ellende

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaFay, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu bijna anderhalf en wil dus absoluut niks op haar hoofd, inclusief zonnebril. Met dit lekkere zonnetje wil mama dus wel dat ze iets op heeft. Iemand ideeën wat niet te makkelijk af te halen is.

2. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Mijn zoontje ook niet. Hij is overigens ook anderhalf. Als ik zijn pet op zijn hoofd zet en probeer af te leiden dan blijft hij net zo lang boos en driftig tot zijn pet of zonnebril weer van zijn hoofd af is. Wel heel lastig ivm zijn blonde haren en de zon.

Ik heb nu een zonnehoedje besteld die je onder zijn hoofd kan strikken. Hopelijk helpt dat iets

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Bandana?

Hier is het trouwens of muts of pet op anders niet in de zon spelen. 3 waarschuwingen en anders gewoon binnen spelen.

4. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Dat laatste werkt toch niet bij een 1,5 jarige? Tenminste,die leggen die link heus nog niet..

Een Bandana of een strik onder het kinnetje lijkt me de enige optie?

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Jawel hoor dat weet ze donders goed. Ik hoef nu alleen maar te waarschuwen en ze kom haar petje ophalen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat werkte bij mijn zoontje op die leeftijd idd niet.
    Nu hij wat ouder is wel overigens.

Dus op die leeftijd hield ik hem wat meer in de schaduw en smeerde zijn bolletje ook in met zonnebrandcreme.
    Daarbij genoeg te drinken aanbieden.

Is allemaal goed gegaan.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    mijn zoontje is ook 1.5 jaar en wil pertinent geen pet, hoedje oid op. Terwijl in de winter een muts geen probleem was, maar ik krijg het niet op zijn hoofd. Hij trekt het er weer net zo hard vanaf.

@Edelweiss... ik denk dat ik dat ook nog niet uitgelegd aan mijn zoontje krijg hoor, kom ik nooit meer buiten ;)

Bandana kan ik ook nog proberen

8. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier werkte t wel met 1,5 jr. Waarschuwen dat ze anders niet naar buiten gingen... Dan blijft ie wel op hoor dus ze snappen t wel hoor... Hier tenminste dan...

Hier vonden ze een hoedje met touwtje onder kin juist vervelend dus een pet werkt hier t beste of een hoedje zonder touwtje... Succes! :)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    ik denk als ik mijn zoon waarschuw dat hij me alleen maar heel schaapachtig gaat aankijken

10. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, herkenbaar...

Ze heeft niet heel veel haar, maar ik zet een bandana vast met speldjes. Dan trekt ze het er niet heel makkelijk af.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

#11 Saskia78, 8 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2013
    Waarom niet?
    Ze zijn anderhalf.. Niet idioot :)

Ze zal toch meer dingen geleerd hebben in de afgelopen anderhalf jaar lijkt me.

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Mijn dochter trekt het hoedje en de zonnebril ook van haar hoofd af, maar als ik het opzet vlak voor ze de felle zon in haar ogen krijgt laat ze het wel op.

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Toen Demi kleiner was kon ik haar alleen een bandana op doen. De rest trok ze er meteen af. Maar als ik bandana op deed, dan even afleiden dan vergat ze dat ze hem op had en ging ze lekker spelen.

14. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Die van mij is 13 maanden en wil het al niet. Of maakt er een spelletje van

15. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier een hoedje met een touwtje onder d'r kin. Het zit vast met klittenband en dat werkt goed. Ieder ander hoofddeksel trekt ze eraf binnen 2 seconden.

16. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Goed blijven smeren en regelmatig uit de zon halen, dat is wat hier werkte. De rest was een verschrikking. Waarschuwen begreep meneer hier dondersgoed, maar dan bleef ie ook gewoon binnen, hij wilde die pet of wat dan ook gewoon niet op zijn hoofd. Noem het koppig, ik was net zo en soms nu nog ;)

Nu is ie 5 en nog altijd wilt hij niets op zijn hoofd, al begrijp ik nu waarom, hij zweet als een otter op zijn hoofd als er wat opzit. Als dreumes had ie het ook al zo snel warm, dus dat was toen waarschijnlijk ook al het probleem.

17. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier wil hij alleen een petje op als ik en/of papa ook een petje opdoen. Ok, ik geef toe dat ik het zelf niet prettig vind (vriend vindt het gelukkig niet erg) Maar als hij dan ook zijn petje opzet ben ik allang blij :D

Hij heeft trouwens ook zelluf zijn petje uitgezocht (van Cars ;))

18. Onje

Onje Niet meer actief

Hier ook. Of wat op je hoofd of naar binnen. De jongste is anderhalf en weet dat donders goed. Als hij een goede bui heeft pakt hij zijn pet en loopt naar buiten

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mijn zoontje is 16 maanden en krijgt een zonnebril en zonnehoedje op. Soms moet ik dit opdoen met afleiding maar hij is er inmiddels wel aan gewend.
    Ik heb voor hem een zonnebril van babybenz, deze blijft goed zitten.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier willen ze ook niks op hun hoofd, mijn dochter is de winter doorgegaan zonder ook maar 1x een muts op gehad te hebben...eigenwijs ;). Gelukkig zijn ze allebei gezegend met een flinke kop met haar en staat de watertafel (waar ze het liefste mee spelen) onder het zonnescherm, dus van mij hoeven ze niks op hun hoofd.

Deel Deze Pagina