Tips Parijs 2e arrondissement

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Fridadepida, Mar 8, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    hoi allemaal,

In mei gaan we met vrienden weekend naar Parijs. We hebben een hotel in het 2e arrondissement en ik ben op zoek naar insider tips over leuke plekjes, restaurants en of barretjes! Het liefste op loopafstand in of rondom het 2e arrondissement.

Alvast bedankt!

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

@KleineLai zal je vast kunnen helpen. Hoewel we niet al te ver van Parijs wonen ben ik alleen bekend met de snelste route eromheen...

Beheer likes this.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,272
    28,339
    113
    Fancy hoor, 2e arr :D

er is in heel Parijs altijd een hoop te doen. Het 2e zelf is niet zo groot maar grenst gewoon aan andere arr natuurlijk en ligt centraal.
    Little Tokyo zit daar in de buurt, net als Opéra, Gallerie la Fayette (boulevard Haussmann) Ook zitten daar in de buurt sommige ateliers van bekende franse mode ontwerpers. Niet dat je daar naar binnen kan, maar ze zitten er wel :p

Het 1e arr., is ook leuk om te bezoeken (gay square) en het 11e (populair uitgaansgebied bij Bastille en een hele leuke wijk verder), en verder.. Tja zoveel! :D

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,272
    28,339
    113
    Ik zou wel zeker 1x in de Japanse wijk gaan eten! Super lekker eten! Hou wel rekening met een wachtrij tot ver buiten (de soms zeer kleine) restaurants.
    But it is totally worth it!!

5. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Thanks voor de tips! Daar kan ik wel iets mee! Zoveel tips op internet te vinden maar dat zijn vaak de 100-in-1-dozijn-tips vind ik

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,272
    28,339
    113
    Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel! :D

Aangezien je redelijk in het centrum zit is heel veel te lopen. Parijs centrum is niet heel groot in tegenstelling tot Londen bijvoorbeeld. Alleen de Eifeltoren staat een stukje verder en raad ik je wel aan te bezoeken met het ov.

7. Fridadepida

Fridadepida Actief lid

Jan 3, 2016
    387
    90
    28
    Oh lekker, ik hou van lopen! Openbaar vervoer is goede tweede maar lekker door stad slenteren is toch favoriet!

Share This Page