autostoel, wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by tessa321, Sep 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    We hebben 1 auto met mooie (dure) achterwaartse stoelen. De andere auto heeft 1 voorwaartse maxicosi sps groep 1 stoel. Deze auto word alleen gebruikt voor het kinderdagverblijf een dat is 6 km per keer max 60km/u gem 2x per week.
    Nu is onze dochter bijna 3 en 14kg. Onze zoon van 14 maanden en 10 kg. Kan echt niet meer in de maxicosi groep 0 :D

Mijn vraag is: koop ik een groep 1/2 stoel voor mijn dochter en gaat mijn zoon in de sps of koop ik er een groep 1 stoel bij. Gaat onze dochter nog lang in de groep 1 stoel passen of eindigt het echt wel bij 4 jaar?
    Alvast bedankt!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Ik zou zelf een 1/2 stoel kopen voor je dochter.
    Mijn dochter is nu drie jaar en acht maanden, en het eind van de groep 1 stoel komt toch echt wel in zicht. Ze weegt ongeveer 14 kilo en draagt maat 98, niet bijzonder groot dus. De gordels zitten nu op de hoogste stand en het gaat nog net, maar bij de eerst volgende groeispurt is het dus bekeken.

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Ik heb het even bij onze vervoersdeskundige nagevraagd en zij vertelde:
    "De leeftijd van 4 jaar is een richtlijn. Het hangt helemaal van de lengte en het gewicht van je kind af. Als de gordels nog goed zitten en je dochter niet zwaarder is dan 18 kilo, zou ze nog in de groep 1 stoel moeten passen. Een 1/2 stoel is denk ik wel een goede oplossing als er bij de gordels niet veel ruimte meer is. Voor een 2/3 stoel is je dochter nog te klein."

Groet, Angela
    VeiligheidNL

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik zou een tweedehands groep 1 stoel kopen voor je oudste, voor die paar maanden. Geen honderden euro's aan uitgeven in elk geval.

Mijn jongste is 3,5, weegt 15 kilo en past er nog heel goed in. Hij zit nu soms in een groep 2 stoel (met rugleuning) in onze camper en dat gaat ook wel, maar hij vindt zelf de 'hoge' stoel lekkerder zitten.

Ik ken al dat gedoe wel over dat je geen tweedehands stoelen moet kopen, maar als je goed oplet kun je echt wel een goede tweedehands vinden. En dan nog is een goede tweedehands misschien wel beter dan een goedkope nieuwe.

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik heb dit weekend voor onze zoon (3) en dochter (15 maand) een 1,2,3 autostoel van prenatal eigen merk gekocht. Ook bedoeld voor in onze tweede auto die alleen gebruikt wordt voor brengen naar kdv 1x per 2 weken en sporadische uitstapjes op papadag. Ze moeten nog binnen komen dus nog geen ervaring, maar dit leek mij een goede oplossing. Stoeltje kost €50,-.

Share This Page