Hallo hierbij een oproep aan iedereen die tips heeft... Mijn kleine zoonv an bijna 2, heeft sinds een paar dagen slaapproblemen!! gigantisch... hij slaapt al dagen niet door en dan bedoel ik om 2 u wakker tot 6u.. in bed zo histerisch krijsen dat hij ervan gaat spugen! en je kan m laten huilen maar heb t een uur volgehouden en dat is echt te zielig!ook voor ons en de buren... Wat moet ik doen?? ik heb m in bed genomen, dan ligt hij rustig maar valt niet in slaap.. hij wil alleen maar naar beneden, alsof ie het eng vind boven ofzo...ik weet het niet meer.. Ik heb met m gezeten, gelegen, ik weiger de tv aan te zetten snachts!! en ga niet naar beneden... een fles werkt niet.. Nu was het dus alleen snachts maar nu is het vanavond dus ook al de hele avond... hij wil echt alleen maar naar beneden en uit zn bed(hij springt er haast uit!!) Hij heeft een bedlamp dus het is niet donker... Nu hebben mijn man en ik zaterdag besloten om uit elkaar te gaan, we gaan normaal op een vriendelijke manier met elkaar om en hij woont hier nog totdat hij een ander huis heeft, en slapen nog in 1 bed.. ben zo bang dat het daarvan komt...en dan de andere vraag wat kan ik eraan doen om hem gerust te stellen zonder dat ik mijn slaap op moet geven?? groetjes...
jeej wat erg voor je,misschien toch een speen dat hij wat rustiger wordt?! Ik denk en weet bijna wel zeker dat kinderen spanningen etc aanvoelen.als ik ruzie had met mijn man naast mijn oudste zoontje werd hij ook altijd onrustig en huilend wakker in de nacht dus dat zou best kunnen! verder kan ik alleen maar zeggen sterkte en hopenlijk slaapt hij vannacht lekker!
wat een lastige situaties, voor jullie allemaal! Het kan idd zijn dat je zoontje de situatie aanvoelt, en bevestiging wil. Misschien is ie bang dat ie jullie kwijtraakt/ verlatingsangst zeg maar. Dan wil een kind alleen bij je zijn. Gezien de situatie zou ik hem alles heel duidelijk uitleggen. Heel veel praten. Een nacht bij hem op de kamer gaan slapen, gewoon naast zijn bed. Zodat hij zich weer veilig voelt in zijn kamer, en geen angst heeft dat ie verlaten gaat worden. (wij doen dit bij elke verlatingsangst-fase van mijn zoontje, en heeft nooit problemen opgeleverd. Na zo'n fase sliep hij prima alleen op zijn kamer) Tenslotte zou ik alle mogelijke medische oorzaken uitsluiten. Zijn oren laten nakijken enz