Hallo, Mijn zoontje is nu 5 en een halve week oud. Sinds afgelopen week slaapt hij 's avonds niet maar wil hij het liefste op de arm liggen of soms wat korte momenten in de box. Toen ik dit op het CB besprak gaven ze aan dat dit rond deze leeftijd vrij normaal is. Echter, mijn zoontje wil in deze wakkere uurtjes ook steeds tussendoor drinken. Voorheen kwam hij netjes om de drie uur maar tijdens de avonden nu wil hij soms wel om het uur aan de borst. naar mijn idee geeft hij wel echte hongersignaaltjes af (smakken, happen in de richting van mijn borst als ik hem op de arm heb). Hij drinkt echter maar erg kort en doezelt dan even in om vervolgens weer wakker te worden. En zo gaat de avond maar door. Herkent iemand dit, is dit weer zo'n sprongetje wat hij doormaakt? Wat te doen, aanleggen of niet, een speentje aanbieden?
Ik zou gewoon aanleggen hoor! Hier was dat ook zo, veel wakker s avonds en clusteren. het kan vermoeiend zijn maar het beste kun je er gewoon aan toe geven. Je kindje drinkt zich lekker vol voor de nacht, wie weet heeft het effect op het doorslapen
oja, Bv mag gewoon onbeperkt he, dat is juist heel goed, ook voor de productie. Speentje zou ik niet zomaar aan beginnen als het niet hoeft.
gewoon aanleggen ja! Als je een speentje gaat geven mis je de echte hongersingnalen! Ook wille sommige kindjes dan vergeten hoe ze aan de borst moeten drinken als ze constant op een speentje liggen te sabbelen. Yara heeft dit ook heel erg gehad! Savonds bij je willen zijn en clusteren! Toen de 2,5 - 3 maanden was zijn we gaan oefenen met tussen 19:30-20:00 op bed leggen met een telkens het zelfde bed ritueel. En voor het slapen altijd nog aanleggen (ongeacht hoe laat ze daarvoor kwam) Als ik dan naar bed ga maak ik dr wakker voor een voeding en dan slaapt ze gemiddelt tot een uur of 5. Suc6!
Je kleintje lekker bij je houden en zo vaak mogelijk aanleggen als je denkt dat hij wil drinken. En wat Vagans al zegt je kan op een gegeven moment een vast bedritueel gaan toepassen en een vast tijdstip gaan nemen om hem op bed te leggen. Je merk dat vanzelf. Ons zoontje konden we eerst niet voor 20.30 op bed leggen. Nu gaat hij meestal rond 19.00 de nacht in kan hem gewoon niet langer ophouden. Wou af en toe dat mijn zoontje dat nog deed, laatst regeldagen gehad ook de nachten om de 2uur en heel stom maar heb er van genoten.
en vergeet niet dat mensen baby's nu eenmaal gemaakt zijn om veel bij mama te zijn en te drinken wanneer ze willen (ookal komt ons dit niet altijd even goed uit )