Steriliseren

Discussion in 'Verzorging' started by Siesje, Nov 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siesje

Siesje Actief lid

Jan 24, 2007
    430
    0
    0
    Tot nu toe gaan bij ons de handkolf, flessen en spenen iedere dag in de vaatwasser en daarna in de magnetron sterilisator. Maar is het eigenlijk wel nodig om alles iedere dag te steriliseren? Onze dochter is nu 1 maand oud....

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

De kraamhulp vertelde mij dat ik elke dat flesjes en spenen moest uitkoken. Daarna las ik op internet dat er mama's waren die vanaf dag 1 niet meer sterileseren.
    Ongeveer 2 weken na de bevalling kwam de wijkverpleegkundige voor het intakegesprek van het CB en ik vertelde dat tegen haar.
    Toen vertelde zij dat steriliseren niet meer nodig is, alleen de eerste keer. En daarna is het voldoende om gewoon na de voeding alles om te spoelen en dan 1 keer per dag in de afwasmachine of in een heet sopje.
    Voor mij eigen gevoel doe ik wel 2 a 3 keer per week de flesjes en spenen in de magnetronsterilisator.

Groetjes Saskia

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik probeer het 2x per week te doen, maar de week gaat zo snel dat ik het vaak maar 1 x per week gebeurd. Aan de andere kant denk ik ook, hij stopt alles wat hij tegenkomt in zijn mond. Ik kan de keren niet tellen dat zijn tutje op de grond valt, als ik die elke keer uit zou moeten koken.. pffft... dus die paar bacterien die dan eventueel in zijn flesje zitten maken dan ook niet meer uit... :D

Ik speol de flesjes na gebruik om met heet water en zet ze dan in de koelkast. De kou helpt ook al om bacterie groei tegen te gaan.

4. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik steriliseer alles nog maar 2x per week. Eerst deed ik het ook elke dag maar dat schijnt niet nodig te zijn geloof ik.

5. Milla

Milla Niet meer actief

:confused: Ik steriliseerde gewoon iedere dag, totdat onze dochters 1 jaar waren. Volgens mijn verloskundige was dat het beste.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik doe het ook iedere dag.
    Het is een kleine moeite met de sterilisator.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik doe het ook iedere dag.

8. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik deed het 1x per week...de kraam zei dat het niet elke dag hoefde maar als de speen wat plakkerig ging aanvoelen......
    nu gaan ze mee in de vaatwasser en dan hoeft het niet is warm genoeg....
    ben er denk met 6mnd ook mee gestopt....Teun heeft er geen last van gehad

Share This Page