Coll is nu bijna 95 cm, hij heeft een behoorlijk lange romp, vergeleken met kindjes uit mijn omgeving
Wat raar dan, mijn zoontje was een tijdje terug 95 / 96 cm (sindsdien niet meer gemeten) en hij zit prima in de Maxicosi Axiss. Ruimte genoeg. Echt stom dat daar per stoel dan zoveel verschil tussen zit. Maar dat merkten wij inderdaad ook al met de romer king die we ook hebben. Mijn zoontje heeft trouwens ook een lange romp, net als zijn papa (die is 2 meter) en ondanks dat mijn zoontje de 15 kilo grens al voorbij is vind ik hem fysiek toch echt nog te klein/jong voor een groep 3 stoel. Ik zou dan toch echt nog even verder sparen of opzoek gaan naar een aanbieding van een ruimere groep 2 stoel.
Zo dan is Collin in een maand tijd maar liefst 5 cm gegroeit ? Mika was met 19 maanden 98 cm lang,maar die heeft ook een lange romp en ook hele lange benen. Ik heb toch gewacht tot hij 24 maanden was. Ik kreeg ook veel commentaar van ouders van huh net 2 jaar en dan al in een groep3 stoeltje met rugleuning? Uhm ja maar hij had toen al de lengte van een 4 jarige. Sommige mensen vergissen zich zo, die denken vaak aan de leeftijd van het kind en niet aan de lengte. Geen enkel kind is gelijk. Hier is het ook vaak een probleem hoor de lengte, mensen verkijken zich zo. Hij is met zijn 1m17 al groter dan de meeste kindjes in groep 2. Terwijl hij nu net 3,5 jaar oud is geworden,en dus nog een half jaartje moet wachten voordat hij naar school mag. Dat word dus de stoeltje en tafeltje voor hem aanpassen lol Gewoon lekker passen hoor in de winkel, je komt dan vast een goedgeschikte goeie stoel tegen voor een mooi prijsje. S6.
Bianca sorry maar (en dit is absoluut niet lullig bedoeld) jou kids zijn niet echt een goed voorbeeld in deze situatie...
@bianca, ja coll zit in een flinke groeispurt, helaas, ook zijn voeten zijn 1,5 maat gegroeid word er gek van!
Stoeltjes die verkocht mogen worden voldoen allemaal aan de minimale veiligheidseisen. Ik heb liever een stoeltje wat goed uit de veiligheidstest komt dan eentje die met zijn hakken over de sloot daar uit komt. Er blijkt dus toch echt wel verschil tussen te zitten. Succes in de winkel vandaag, ik zou niet alleen je kind in de stoeltjes passen, maar ook het stoeltje in je auto passen. Sommige autostoeljes kun je bijv. nooit stevig plaatsen i.v.m. bijv. voorgevormde stoelen op de achterbank etc. Ons autostoelje zit prima in onze auto, maar bij mijn vaders auto, komt hij helemaal scheef te staan.
Nou bij prenatal geweest... alle stoeltjes gepast, wat een ellende.. Hij past niet, of net in alle stoeltjes van groep 2.. De verkoopster rade t mij af om nog een andere van dezelfde groep te kopen, aangezien hij daar binnen enkele maanden dus ook niet meer in past. En idd de Romer die ik heb past hij niet meer in ivm die hoofdsteun waardoor zijn schouders klem zitten. Andere stoeltjes zonder zon hoofdsteun gingen dus nog net, maar ook daar was t kiele kiele. De groep 3 stoelen bij prenatal zijn allemaal alleen met de auto gordel.. en dit wil ik dus gewoon echt nog niet voor Coll, Plus dat ik vond dat de gordel te dicht bij zijn hals zat in die stoelen, de verkoopster vond dat het wel goed ging, maar ik vond van niet. a.s vrijdag ga ik met coll naar de babydump, andere stoeltjes passen, waar wel nog gordels in zitten maar wel groep 3 stoelen zijn.. Voorlopig dus nog ff met de Romer...
Oh, wat balen! Weet niet waar je woont, maar bij Babypark en Gardo verkopen ze ook Kiddy stoeltjes, dan heb je dus dat hele probleem met gordels die strak over schoudertjes zitten niet meer, omdat die daar niet mee werken. Ik heb destijds dat stoeltje 'gepast' bij Gardo en hem vervolgens in een leukere kleur ergens goedkoper besteld . Bijv. die Comfort Pro kan vervolgens mee tot 12 jaar. Dit stoeltje ken ik niet, maar komt ook goed uit de test en is net zoiets, is iets minder duur en kan ook tot 12 jaar mee Autostoel Cybex Pallas Stone | Babypark Soms loont het echt om even te googlen of op Ebay te kijken, kan aardig wat geld schelen. Maar ja, het is wel handig om van tevoren te weten of je kindje er goed in past of niet.
ja dat is t dus net.. t zou volgens de verkoopster net kunnen, maar volgens mij net niet.. Maar groep 2.. gaat m dus ook net niet meer worden..iig niet in de stoel die ik heb.. Daarbij.. wil ik hem nog niet in een groep 3 met alleen de autogordel hebben, al zou het passen.. vind hem daar nog te jong voor..
Ja, heb een stoel gekocht die van 9 maanden tot 12 jaar is. met 5 punts gordel, en zodra hij iets groter/ouder is kan hij in de gewone auto gordel, en later kan evt de rug eraf en is het een zitverhoger. Hij zit er super in, kan er ook prima in slapen. Gaat helemaal goed!