Auto stoeltje(s) na de maxicosi... OA achterwaarts of niet...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Omdat ik anders idd met mijn knieen in het Dashboard zit. Ik heb hem nl niet gekocht voor achterwaarts maar omdat het een stoel is met ook verkleinkussentjes aangezien mijn dochter met 16 maanden 8 kilo was. In deze zat ze het beste want deze hanteerd De nieuwe norm die niet gaat op gewicht maar lengte om kindjes in autostoelen te vervoeren. Ik heb haar dus tot 16 maanden (langer dan adviestijd) achterwaarts vervoerd.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Meeste kindjes zijn nog net geen 18 kilo als ze 4 jaar worden. En vanaf 4 jaar zou voorwaarts vervoeren veilig zijn.

Nu is er ook nog niet heel veel te krijgen aan stoeltjes met de nieuwe norm maar weet zeker dat er straks veel meer te kiezen is. En dat er vast oplossingen komen voor de ruimte in de auto.
    Axissfix hebben wij gekozen omdat je er langer achterwaarts mee kan vervoeren en omdat je die naartoe toe kan draaien met het in de auto zetten van je kind. Wij zijn ook voor het stukje gemak gegaan.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Probleem is dat niet alle kindjes onder de categorie "meeste kindjes" vallen. Mijn zoon paste bijvoorbeeld met 3 jaar niet meer in de groep 1 stoel, en dan niet met gewicht, maar door zijn lengte. Daar houden die stoelen die maar tot 18 kilo gaan (groep 1 stoelen) dus echt geen rekening mee. Voordeel van de achterwaartse stoel die we nu voor onze dochter hebben (tot 25 kilo) is dat die ook gewoon een veel langere rugleuning heeft. En dan zal ze er waarschijnlijk niet tot de 25 kilo inkunnen (aangezien ze nu al zeer lang en slank is) maar hopelijk wel tot de 4 jaar en dan kan ze gewoon naar de isofix verhogers waar onze zoon nu inzit (ook al hoeft dat officieel niet meer gezien zijn lengte).
    Maar hopelijk heb je gelijk en komen er dan toch oplossingen voor kindjes die niet gemiddeld groeien. Ik blijf het toch stom vinden dat de allerveiligste stoelen van dit moment over 2 jaar niet meer verkocht zouden mogen worden....
    Hoe zit het dan eigenlijk als je geen isofix in je auto hebt of je je kind op de voorstoel wilt vervoeren?

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    edit: dubbel

Ik snap trouwens wel dat je voor gemak bent gegaan, in een andere situatie zou ik ook altijd voor een isofix stoel gaan, gewoon omdat die zo makkelijk te installeren zijn en ook veel makkelijker over te zetten.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Je hebt helemaal gelijk hoor, ellende is het wanneer je kind niet aan de gemiddelden qua lengte en gewicht zit. Dan is het altijd zoeken naar een geschikt stoeltje. Beter een "oud" stoeltje dan een nieuwe waar je kind niet goed in past.

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier ben ik ook benieuwd hoe lang mijn dochter nog in haar achterwaartse stoeltje past.
    Ze is 16 mnd oud 94 cm en 15 kilo.
    Duurd niet lang meer tot ze met haar oren boven de rand kom in haar groep 1 stoel.

Haar grote zus van 4 zat met 3 jaar in de 2/3 stoel die met gordeltjes in de stoel kan en nu er ook uit kan en met gewone gordel kan worden gebruikt.

Ze is 1m24.
    Maar weegt net geen 18 kilo.

Deel Deze Pagina