halfhoogslaper?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Sannaa, Aug 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hoi allemaal!
    We willen een mooi bedje voor luca maken en dachten aan een halfhoogslaper, waar hij een treetje of 3-4 op zou moeten klimmen.(1.20m hoog) Nou kan hij dan wel op en af zo'n trapje, maar is dat geschikt als bedje?
    Het is dan wel de bedoeling dat hij daarin gaat slapen tussen de 2 jaar - 2 jaar en 3 maanden.
    Ik denk dat het wat te vroeg is, want hij moet ook zindelijk worden en het lijkt me niet handig als hij dan nog zijn bed uit moet klimmen. Mijn man denkt dat het wel kan. Wat denken jullie?

2. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    ik persoonlijk zou het niet doen.
    Ik vind het eng, ze kunnen er uitvallen en dan... is het wel een grootte hoogte. Mijn dochter draaoit dan ook veel rond in bed. Ja dus voor onze dchter niet weggeegd en zou er dus zo uitvallen.

ja en dat zindelijk worden, kunnen ze niet even makkelijk uit bed voor het potje he.

gr Gaby

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Wij waren bij een kinderbeddenspeciaalzaak en wilden ook een halfhoogslaper. Maar dat werd ons zeer afgeraden. Pas vanaf een jaar of 6 gaven zij aan.

4. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    mijn zoon sliep er al in toen die 2,5 was er zit een veilig rekje voor dus eruit vallen tijdens de slaap kan niet. hij slaap er nu al een jaar met plezier in, hij vind het onwijs geweldig om op het trappetje te klimmen wel heb ik zelf anti slip tape op het trappetje gemaakt. je zou kunnen kijken naar de motoriek van je kindje heb je een rustig kindje of net zoals ik een best ondernemend kindje?

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou er nu zelfs nog niet voor kiezen (Joris is 3). Als hij 's nachts wakker wordt om te gaan plassen springt hij meteen zijn bed uit. Vooral in het donker zou ik het niet riskeren.

Gewoon naar je eigen kind kijken en vooral beide het vertrouwen erin hebben...

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Wij zijn aan t wachten totdat zoonlief zijn halfhoogslaper binnen is.
    Hij is bijna 2,5 en is enorm ondernemend, maar mocht t toch nog niet gaan dan laten we m laag. Dat is bij dit bed (flexa) ook mogelijk.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet of je de Lifetime bedden kent? Daarbij heb je de mogelijkheid om ze in de loop van tijd, steeds hoger te maken. Van laag, naar half hoog, naar hoogslaper.

Als je toch zelf gaat maken, zou ik zoiets proberen. Dus dat het bedje eerst gewoon plat op de grond staat als het ware en dat je later de poten er nog aan kan schroeven. En op die manier kan gaan verhogen.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben wel een half hoog slaper gekocht die je kan verstellen op verschillende hoogtes (lundia) het trapje wat er bij hoort hebben we nu nog niet er aan gemaakt maar zo'n keukentrapje van Ikea er bij gezet. Dus ze hoeft maar twee treedjes op en af en dat vind ze reuze leuk! Verder is het bed helemaal omrand dus kan ze er niet uitvallen.
    Maar goed ze is 's nachts nog niet zindelijk dus ik weet niet hoe het dan gaat maar dan zetten we eventueel het bed weer helemaal laag en kan ze er zelf uit.

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    goede tips allemaal! We hebben bij flexa nu ook leuke bedden gezien die ook helemaal laag kunnen, mischien gaan we daar wel voor, scheelt ook weer een hoop getimmer en gezaag.

10. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ik heb er ook naar zitten kijken, zijn vaak hele leuke bedden, maar ik durf het zeker tot haar 4e jaar nog niet aan!

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    wij hebben een flexa bed. nu nog laag met al wel uitvalhekje. Als 5 of 6 is gaat ie de lucht in . Dan heeft ze wat meer ruimte op haar kamertje

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn zoon krijgt er voorlopig echt geen. mijn dochter heeft er 1 ( die is 15) en eigenlijk vind ik het helemaal niks hebben. zo onpersoonlijk je kan haast geen knuffel geven voor het slapen gaan. mocht ze een keer moeten overgeven dan kan ik volgens mij ook alles schoon gaan maken die geraakt nooit op tijd bij het toilet. dan heeft zo'n kleintje al 3 keer in zijn broek geplast tegen dat die is op de grond staat. nog los van het feit dat het een behoorlijke val is als ze eruit kieperen. nou zit er trouwens nog wel verschil in de ene of de andere qua hoogte.maar nee ik geef hem liever een gewoon bedje.

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier hebben beide kids een halfhoogslaper (Leen Bakker, model Julia)..Ondanks dat mijn dochter een woelwater is, valt ze er echt niet uit hoor. Het hekje eromheen is echt hoog zat! Vwb zindelijkheid zijn er hier ook geen problemen. Mijn zoon is zindelijk geworden door hem 's avonds rond 23.00 uur nog een keer te laten plassen, daarna hoeft hij eigenlijk niet meer. Mocht dat wel voorkomen, dan roept hij 1 van ons, maar dat deed hij ook al toen hij nog "laag" sliep..

Grote nadeel van (half)hoogslapers vind ik het bed opmaken. Nu heb ik een handigheidje ontdekt, maar ohoh wat heb ik die dingen in het begin vervloekt:D Met voorlezen kruip ik er zelf gezellig op. Rug tegen de muur, aan elke kant een kind et voila...

Mijn zoon heeft eerst nog een laag bed gehad, m'n dochter is direct vanuit het ledikant overgegaan (eeeeehmmm, ze was toen 2,5 jaar denk ik)..Zoon is nog weleens uit zijn lage bed gekiepert, maar uit deze bedden vallen is echt een apparte sport, dan moeten ze wel heeeeeeeeeel erg raar gaan doen in hun slaap..

Verder vind ik het eronder spelen zo gezellig. Ik heb een lampje aan de lattenbodem bevestigd, zodat ze genoeg licht hebben en het doet gezellig knus aan..Overigens heb ik er geen tenten onder hangen, dat maakt het bed zo massaal..

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Deze hebben Milan en Misha;

15. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Onze dochter heeft sinds ze 2 jaar en 7 maanden is hetzelfde bed als jouw kids Loetje. Wat was ze trots op haar 'grote bed'. Kunnen ze idd echt niet uitvallen, want je hebt alleen de ruimte van het trappetje waar ze tussendoor kunnen.

Wij kozen hiervoor omdat ze een erg klein kamertje heeft, had ze een grotere gehad, had ze waarschijnlijk wel een laag bed gekregen. Maar nu was dit de enige optie zodat ze ook nog leuk kon spelen op haar kamertje. Anders idd voor zo'n ombouw-bed gaan. Zag dat ook bij de Ikea. Vond ze persoonlijk niet mooi, maar die kon je ombouwen van een gewoon laag bed, naar een halfhoogslaper.

16. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Deze heeft onze zoon nu een half jaar maar wel laag (je zet hem dan gewoon op z'n kop). Hij klimt heel goed maar ik ben bang dat hij halfslapend van het trapje duikelt. Meneer wordt nogal eens wakker 's nachts.

Vind het wel een heel leuk bed we hebben er ook zo'n sterrenhemel bij. Bed trouwens op marktplaats gekocht voor 50 euro geloof ik.

17. Lidy

Lidy Actief lid

Feb 5, 2007
    200
    0
    0
    Onze dochter is met 2 jaar en 2 maanden in een half hoogslaper gaan slapen en het gaat heel erg goed. Ik had ook het plan het bed eerst laag te zetten maar toen we hem even hoog uit gingen proberen ging het zo goed dat wij hem zo hebben laten staan. En zolang ze liggen vallen ze er echt niet uit hoor.

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ook dat bed van Ikea met tent, in een leuke kleur geverft, ena ls hij straks groter is, draaien we hem om.
    Maar voorlopig blijft hij lekker veilig laag

19. frsgirl

frsgirl Lid

Jan 28, 2008
    17
    0
    0
    verkoopster
    Alphen west maas en waal
    wij hebben onze dochter van 22 maanden er ook in liggen en ze slaapt er al in vanaf de 19 maanden.
    wij hebben een tentje van deryan erover heen staan past de matras precies in.

Share This Page