Auto Stoeltje

Discussion in 'De babyuitzet' started by chantal1984, Feb 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik weet dat kinderen veel geld kosten maar ik ga toch echt niet een autostoel kopen van rond de € 200 terwijl er ook goed geteste zijn van rond €70 snap ie .. :D ...

Ik heb die nu van de Praxis achter laten zetten ( ze hadden hem eindelijk binnen ;) ) en dan ga ik vanmiddag ff kijken of ik die goed vind....

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier ook een Priory, maar een vriendin van mij heeft die van Hema en erg tevreden!

3. chantal1984

Dat begrijp ik ook en tuurlijk is dat het belangrijkste... maar weet je wat het punt is wij moeten met z'n drietjes leven van 1 inkomen, ik wil helemaal niet zielig overkomen hoor want we redden het goed maar ja €200 is voor ons gewoon te veel ... :oops: en als ik dan de keus heb om bv een stoeltje van de hema te kopen voor veel minder ( en die uiteraard ook veilig verklaart is ) dan ga ik daar voor... snap ie :D

Maar uit de reacties maak ik op dat merendeels ze dus bv bij de hema of bij de praxis kopen...

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Uit het merendeel van de reacties op dit topic ja ;)De meeste die ik hier voorbij heb zien komen (op zw. pagina) zijn de priory's van maxi cosi.

5. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    is die stoel van de hema niet meer die van nania/ellermeyer? een paar maanden terug hadden ze geloof ik een andere autostoel op de website staan dan nu?

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    zie net dat die van de hema nog wel degelijk van nania is, maar een ander stofje.
    die ze bij de hema verkopen is de Nania Driver SP

7. chantal1984

Ik zit nu ff op de site te kijken van de praxis...

Het is een stoel van het merk : Newfix Panama
    Verstelbare hoofdsteun, extra zijdelingse bescherming. geschikt voor kinderen van +- 1tot12 jaar, met 5 puntsgordel... Kost maar €69

Misschien een leuke tip voor de andere !

8. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik heb ook de autpstoel van de hema.
    Bevalt prima!
    verschillende standen etc. te plaatsen...

9. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Even op die gewone gordel stoeltjes terug te komen...Ik denk niet dat die aapies daar gewoon in blijven zitten.... Veel te makkelijk om daar uit te glippen en fijn bij mama voorin te klimmen.
    Ik heb voor allebei tot de 5 jaar autostoeltjes gehad met een 3 punts gordel. En na die tijd een waar de auto gordel op n speciale manier door heen ging zodat die eigenlijk verkleint werd. En nu zitten ze sinds een jaar allebei op een verhoging. (mn oudste van bijna 11 klaagt steen en been want hij is net 5 cm te klein om zonder te mogen :) )

Die isofix systeem is dat die stang die tussen je stoelen door naar achter kan? En kan die bij alle auto's?

10. chantal1984

@Wilma: Nou die stoel waar ik het dus aan het begin over had daar kunnen ze niet zo makkelijk uit glippen want ze zitten gewoon goed vast maar dat stoeltjes was leuk voor kinderen die al wat ouder zijn....

Ik ben nu toch maar voor het stoeltje van de Praxis gegaan en ik moet zeggen dat deze heel goed is... hij staat vast dmv van onze riem en kyano zelf zit vast dmv die driepunts gordel... deze is voor zijn leeftijd veeeel beter dan die van de Gamma ( daar begon het topic mee ;) )

Dus thanx iedereen voor de goede tips ! :D

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    We hebben gisteren de MC Priori SPS gekocht voor 90 euro bij Burgerhout.

Maar wat is het verschil tussen Priori SPS en XP of zoiets?

12. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    voor zover ik kan zien op de site van mc lijkt de xp iets luxer, maar qua veiligheid zijn ze gelijk

13. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    mijn schoonmoeder kwam een keer aanzetten met een uit een bouwmarkt
    had ze zelf in de auto zitten voor haar oppaskindje maar wij mochten hem wel hebben want ze had er nog een
    ik heb hem thuis goed bekeken en toen teruggegeven want ik vond het
    a. een gammel ding.....
    b. hele dunne stof dus niet echt comfy want je voelt het plastic meteen zitten
    c. hij kon niet echt in een mooie ligstand en dat vind ik wel handig als je bv op vakantie gaat en ze even willen dutten

en toen meteen een maxi cosi gehaald die was indd 159 euro

Share This Page