Problemen met de kat

Discussie in 'De lounge' gestart door Ozza, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey mensen, ik zit een beetje vast en hoop hier een beetje advies te kunnen krijgen... Ik zit momenteel in het buitenland met mijn vriend (hij woont aan de andere kant van de wereld en ik verblijf nu voor 6 maanden bij hem). Hij is geweldig and all, maar het probleem is zijn kat. Hij heeft 2 katten, en de 1 gedraagd zich normaal tegen mij en de andere denk dat ik satan ben... Er word naar me geblazen, en ik ben hier duidelijk niet welkom. Nu heb ik thuis ook een kat en ben ook het een en ander gewend, maar ik heb al slaapproblemen en daarom slaapt mijn kat niet in de slaapkamer. Zijn katten slapen elke nacht in bed, houden me wakker miauwen en maken herrie dag en nacht... (Hij slaapt hier doorheen) Hij wil de katten de slaapkamer niet uitzetten, en heeft al aangegeven dat de katten over mij gaan. Ik voel me aan de kant gezet en dat ik het niet waard ben. Heb zelf al problemen met woede uitbarstingen en ik weet niet meer wat ik moet... We hebben eten geven en al dat soort dingen al geprobeerd, maar niets lijkt te werken.

Sorry voor het lange bericht..

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Lekker dat hij de katten over jou verkiest.
    Voor nu: op een andere kamer slapen.

3. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er niet :( Kleine ruimte!! Ik gooi ze soms overdag de slaapkamer uit maar andere ruimte om te slapen is er niet :(

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je vriend is je grote probleem en niet de kat;)
    Je vriend verkiest de katten boven jou.
    dus ook al word je dikke vriendjes met die kat, ze zullen bij hem in bed blijven en je wakker houden;)
    Ik zou eens heel duidelijk zijn tegen je vriend. moet er sowieso niet aan denken dat ik katten in mn bed hebt. vreselijk onhygienisch. lekker al die haren en haarballen. heerlijk vanuit de kattenbak waar ze net hun drol begraven hebben, zo je bed in:)
    daarbij houden ze je ook nog eens wakker. heel apart dat hij daar geen rekening mee wilt houden. zou voor mij duidelijk zijn wat deze relatie dan voorstelt...

5. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef je geen ongelijk, maar ja, ik vind het ook moeilijk om zo weg te gaan :( Als ik tegen hem zeg dat als er niets veranderd ik weg ga is het zo van dat is dan zo

6. sieppie

sieppie Niet meer actief

Hoe vervelend het ook klinkt, maar als hij nu al geen moeite voor jullie wil doen, wil hij dat ook niet als het ff wat minder gaat tussen jullie. Als je heel eerlijk bent: geef je deze relatie een serieuze kans?

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Serieus? Heel gauw wegwezen dan!
    Maar serieus, ik vind het getuigen van weinig zelfrespect als je accepteerd dat je zogenaamde relatie zijn katten belangrijker vind dan jou.

8. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het meer de hoop is, wat als we dit doen, wat als we dat doen.. De katten is eigenlijk het enige probleem en dat vind ik zonde

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Het enige probleem?? Ik vind het nogal een grondig probleem als hij zo weinig respect voor je heeft, maar goed... Dat is misschien hoe ik in een relatie sta.

10. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook wel dat je gelijk hebt, maar ik denk dat het gewoon heel moeilijk is om zoiets te accepteren.. Ik denk dat ik er even goed over na moet denken. Maar het is inderdaad vooral het de kat voor mij punt, dat ik moeilijk vind.

11. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet vervelend bedoeld maar hij heeft zijn ritme met de katten en zij zijn gewend bij elkaar te slapen. Je creëert juist probleemgedrag bij de katten als je dit ineens wilt veranderen. Katten zijn gewoontedieren en het feit dat hij zo omgaat met zijn katten vind ik alleen maar heel mooi.

12. Ozza

Ozza Lid

9 jun 2014
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat kan zijn, maar ik pas daar blijkbaar niet tussen

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Gewoontes kan je veranderen, ook bij katten. Ik denk alleen niet dat je vriend jou serieus genoeg neemt om daar iets aan te doen. Ik zou zijn standpunt op zich nog kunnen begrijpen op het moment dat je zou eisen dat ie zijn katten de deur uit zou doen maar dat ie vind dat je lekker mag gaan zolang zijn katten maar prinsheerlijk in bed kunnen slapen (wat nog eens hartstikke onhygiënisch is) maakt dat ik me afvraag wat je daar nog eigenlijk doet?

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Vervelende situatie. Ik ken het wel van mijn eigen katten. Zij slapen ook bij ons op bed, miauwen en spelen, maar gelukkig slapen wij daar beiden doorheen.

Heb je al oordopjes geprobeerd? Kunnen de katten overdag naar buiten? Als ze overdag hun energie kwijt kunnen, wie weet slapen ze 's avonds dan beter.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik weet niet of jouw vriend een kattenboom heeft (zo'n hoge krabpaal). Misschien kunnen jullie die in de slaapkamer zetten, naast het raam oid. Katten vinden het fijn om bij hun baasje in de buurt te zijn, wie weet gaan de katten wel akkoord met een andere slaapplaats in dezelfde kamer.

16. Veera

Veera Niet meer actief

Bizar dat die katten meer recht lijken te hebben in bed dan jij. Onze kat wil ook t liefste bij ons op bed maar we doen de slaapkamerdeur gewoon dicht. Als ie gaat zitten krabben aan de deur of iets anders irritants zet ik hem buiten met kattenluik op slot.
    Maar probeer tot een compromis te komen, idd aparte slaapplek op dezelfde kamer. Gewoon iets wat nog knusser en zachter is dan jullie bed

17. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Haha +1:D

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Katten zijn wel gewoonte dieren maar wennen ook snel weer aan wat nieuws. Dus ook hun nieuwe slaapplek. Zou het echt niet accepteren. Uiteindelijk zijn het maar katten en jij bent zijn vriendin! Zegt iemand die alles voor haar eigen katten over heeft maar als ik er niet door kan slapen moet er een oplossing komen.

19. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Uuuh, heel snel wegwezen daar. Je kunt toch geen toekomst opbouwen met iemand die zijn katten belangrijker vindt dan zijn vriendin?

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Katten zijn gewoontedieren, dat klopt. Je vriend heeft ze al een tijd en ze staan bij hem dus vrij hoog op de prioriteitenlijst. Dat hij niet alles voor ze om wil gooien omdat er tijdelijk een 'vreemd' persoon in huis is siert hem eigenlijk wel. Is hij bereid om over compromissen te praten, of dat ook niet? Als hij verder wil met jullie relatie zullen er nog wel andere dingen zijn waaraan de katten moeten wennen (andere huisdieren, ander huis, kinderen...) Hij kan zijn beestjes niet altijd maar voorrang geven.

Deel Deze Pagina