Ik heb een nieuwe laptop uitgekozen en wil die bestellen. Maar wat anti-virus betreft zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand hier verstand van? Is het noodzakelijk? En wat voor anti-virus hebben jullie? Ik stond op het punt om Panda anti-virus mee te bestellen, maar even googelen geeft me daar geen goed gevoel bij. Het gaat om deze laptop: Acer Aspire ES1-731-C24M 17,3 inch laptop
Een antivirus is zeker noodzakelijk. In principe zijn alle antivirussen waar je voor betaalt betrouwbaar. De gratis versies updaten veel later dan de betaalbare, waardoor je alsnog de kans hebt geïnfecteerd te worden.. Ik heb zelf goede ervaringen met norton antivirus & McAfee. Nooit problemen mee gehad Bij de mediamarkt zijn ze regelmatig in de aanbieding. Althans bij ons in de winkel wel.
Wij hebben norton, eens per jaar betalen we iets om weer updates te krijgen. Maar nooit problemen met virus enzo dankzij norton. Van collega's hoor ik ook vaak dat mcafee en Avg wel goede zijn.
Microsoft Essentials is op dit moment een van de beste, deze houdt namelijk virussen en spyware tegen en is gratis te downloaden op de microsoft site. Meer hoeft een virus scanner in principe niet te doen. De programma's die je kunt kopen maken je laptop trager met ongeveer 30%, doordat ze achterliggende programma's hebben draaien.
Norton prima. Ben nu weer aan het rond kijken. Kaspersky vind ik ook prettig. Ben nu bitdefender aan het testen. Avg en mcafee vraten altijd veel geheugen bij mij, de gratis versies tenminste. Wat is de beste virusscanner 2016? Vergelijk virusscanners