auto total loss, geen schuld, toch zelf ervoor opdraaien

Discussie in 'De lounge' gestart door namida, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ben blij dat toen ik mn ongeluk kreeg mijn auto pas 3 maanden oud was.. Dus gewoon volledig vergoed de nieuwwaarde!
    Maar ook mijn auto hebben ze te koop gezet voor handelaren.. Maar heb wel volledige bedrag gehad van Mijn verzekering binnen een week en die hebben het teruggevorderd bij de tegenpartij..
    Maar het lijkt mij dat je gewoon dagwaarde moet krijgen? Zou eens bellen hoe het zit!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Auto total loss (deukje door trekhaak in deur)
    Schade was 1500 euro: Nieuwe deur enzovoort.
    Kreeg de dagwaarde die was 800 euro bepaald door schade expert van de tegenpartij.
    Auto gehouden en 800 euro gekregen, auto ingeruild (nog 300 euro gekregen) zelf een nieuwe auto gekocht voor 1100 euro.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ze kijken naar dag waarde minus wat hij nu nog waard is en krijgt 2 opties . Heb gewerkt bij schade afhandeling

Bijv auto 2500 wordt Total los verklaard. Garage bied voor deze auto nog 1000 euro in huidige staat.
    Optie 1 . Overschot 1500 wordt uitgekeerd en je houdt de auto met waarde van 1000

Optie 2. Je levert auto in en krijgt volledige dagwaarde. Hun verkopen jou auto en hebben zo hun geld terug.

Dagwaarde en auto houden kan niet

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    De auto moet nagekeken worden door een onafhankelijk schade expert!
    Nooit akkoord gaan met hetgeen wat de schade expert van de tegenpartij zegt! Die is uiteraard niet onafhankelijk als die van die verzekeringsmaatschappij af komt.
    Ik vind het ook raar, want normaal gesproken is het gewoon altijd zo dat de schade expert onafhankelijk is, anders krijg je natuurlijk altijd wel een hele rare gang van zaken.

Ik zou even contact opnemen met je eigen verzekeringsmaatschappij.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Zou even met de verzekering bellen. Indien je op papier een dagwaarde van 2500,- hebt gezien en 1500,- krijgt (opkoper), zal de overige 1000,- waarschijnlijk door de verzekering betaald worden....

Het kan natuurlijk ook dat je er naast zit met die 2500,- aan restwaarde, weet je zeker dat dat klopt? Google maar eens, je zal zien dat er nogal eens verschil in zit, op de ene site staat 2500,-, op de ander 1700,- en op weer een ander 2200,-....

6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Betekent alleen wel dat indien je nog een keer schade hebt (eigen schuld of niet) je helemaal niets meer uitgekeerd krijgt (financieel total loss)....

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dat klopt idd. Auto kan namelijk niet 2x Total loss verklaard worden en dit is wel iets om overna te denken . Zou zelf kiezén voor optie 2

8. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Mocht je onlangs nog reparaties hebben gehad aan je auto en je hebt daar nog facturen van moet je die ook laten zien aan je verzekering. Meestal worden die ook een deel erin mee genomen. Wij hadden dit wel een aantal jaar geleden toen onze auto total loss werd gereden ook niet onze schuld...

9. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Dit dus. Overigens is het logisch als je auto niet volledig casco verzekerd is dat er een expert van de tegenpartij komt. Deze bepaalt samen met de (als het goed is) door jou uitgekozen garage de dagwaarde en de reparatiekosten. Je mag altijd een contra-expertise laten uitvoeren. Volgens mij is het alleen zo dat als die expert het eens is met de eerste expert, dat je dan zelf de kosten voor de contra-expertise betaalt.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Toen mijn auto voor de deur in puin gereden werd heb ik enkele foto's met verkoopsprijzen opgestuurd naar degene die het regelde. Beetje gefoeteld met de km-stand en de luxe die er wel of niet op zat ;)
    Toen kreeg ik heel wat meer als ik eigenlijk zou krijgen. Ik meen dat ze inderdaad naar de dagwaarde keken, maar ook naar de verkoopprijzen van een vergelijkbare auto.

Prijs werd idd opgedeeld in een deel dat de verzekering betaalde en het deel dat door verkoop aan een garage opleverde (die hem nog voor onderdelen of zo gebruikt).

Deel Deze Pagina