Hoe maak je bruine bonen soep met draadjes vlees?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hè meiden

Vorig jaar heb ik op het ijs heerlijke zelf gemaakte bruine bonen soep gegeten met draadjes vlees .

Hebben jullie het recept ??

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Bruine bonen soep? Bedoel je kuru fasulye? Is turks gerecht

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Even googlen?

Het is nou niet direct rocketscience.
    En het draadjesvlees komt vanzelf als je rundvleesbouillion als basis gebruikt.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nee het was echte draadjes vlees. Geen vlees van bouillon...

Sila het was echt bruine bonen soep met spek en rookworst en draadjes vlees. Het lijkt wel een beetje op kuru huppeldepup ;) thans iedergeval.
    Ik zoek gewoon nog even veder maar misschien kon iemand dit recept...

5. angel10

angel10 Niet meer actief

Kipfilet 20 min laten koken in pan met water waarin je 2 maggiblokken wn een beetje zwarte peper ingooit.

Intussen in een andere pan gesneden uien bakken in een klein laagje olie en daarna gooi je paar theelepels tomatenpuree, zwarte peper, 2 maggi blokken, kipkruiden, knofloolpoeder, pigmentballetjes erin.
    Kook je even mee halve minuutje en daarna gooi je de bruine bonen in de pan en schenk je er water in als een soepje. Gooi er zout in zodat het smaak krijgt.

De gekookte kipfilet haal je uit d.e pan en snij het in een paar stukken.
    vervolgens ga je de stukken kipfilet 10 minuten bakken in een koekenpan met een laagje olie.
    daarna kan je uit de kipfilet slierten nemen en je gooit ze in de bruine bonensoep. En je kan de rookworst er ook bij gooien. Laat de bruine bonen soep half uur of 3 kwartieren lekker koken op middelmatig vuur.

Kook rijst in de pan en serveer daarna de bruine bonensoep erbij.

6. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Bedoel je geen krabbetjes/ribbetjes want dat lijkt op draadjesvlees als je het door de boontjessoep gooit

7. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik gebruik altijd vleesribbetjes en dat lijkt inderdaad op draadjesvlees.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als je bouillon koopt van daadwerkelijk echt soepvlees.. Hou je draadjesvlees over :)
    Runderpoulet gebruikte mijn oma altijd.. Maar dat verkopen ze hier gewoon niet :)

Hier morgen een varkensbovenpoot in de pan.. Hou je ook alleen maar draadjes over. Kost paar uur.. Maar dat proef je dan ook.

Deel Deze Pagina