Auto total loss vreemd gevoel...

Discussie in 'De lounge' gestart door Gooischemama, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik denk dat het voor jullie vervelend gaat afloppen, want jou vriend doet een bijzondere verichting, en bewijs maar eens dat zij te hard heeft gereden..
    Misschien een beetje hoop houden omdat zij aangaf dat hij stil stond, als dit ook op het schade formulier staat.

Nu is het te laat, maar bij twijfel gewoon de politie bellen de volgende keer, die kunnen vaak wel zien of iemand te snel heeft gereden of niet..

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Als ik dit lees, was hij met een bijzondere verrichting bezig, dus zij had voorrang. Hoe zuur het ook is :(

3. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ze heeft dat ook op het formulier gezet dat hij stil stond
    en me vriend die is nu helemaal panisch aan het worden als ik vraag wat is dr nou precies gebeurd krijg nu alleen als antwoord weet het niet meer dus heb dr ook vrij weinig aan.

Hoe dan ook trek ik aan het kortste touwtje want het is mijn verzekering en mijn auto

Ik ga hopen dat de coffeeshop met iemand aan komt

4. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Bij een speciale verrichting moet je iedereen voorrang geven.
    Jouw vriend reed een parkeerplaats in, dus is hij aan het inparkeren, zij reedt langs, (snelheid doet er dan niet zo toe helaas), dus heeft zij voorrang.

5. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    @diaan ik weet het
    enige waar zij zich druk over maakte is dat me vriend volgens haar geen richting aangaf

Ik wil dat dit helemaal uitgezocht gaat worden (wat ik zeer zeker op me buik kan schrijven) zij zegt dat hij stil stond en heeft dat ook aangegeven op het formulier
    we gaan het zien maar denk ook dat ik kan fluiten naar me auto en alles

6. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar als hij stil stond dat is zij wel fout? Of ben ik nou gek? want dan stond hij te wachten op haar bij wijze van?

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ja dat is anders, dan raakt ze niet de achterkant.

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Maar hij reed rechts, en wilde de linkerbaan over om aan de overkant in te parkeren?
    Reed zij dan ook op de rechterbaan (dus achter hem?) of op de tegenovergestelde baan? Want alleen als zij achter hem reed kan de schade aan de linkerkant zitten.
    Als zij op de tegenovergestelde baan reed, dan zou de schade aan de rechterkant moeten zitten toch?

Feitelijk is zij dus achterop hem geknalt? Begrijp ik dat zo goed? En hij stond nog op de rechter baan stil, te wachten tot hij de linkerbaan over kon naar die parkeerplek?

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als hij links achter is geraakt door haar, dan zit zij toch fout?
    Hoe had hij voorrang moeten geven tijdens die bijzondere verrichting?
    Als zij er met een rotvaart aan komt knallen, hij wil indraaien, en zij knalt op hem dan is er volgens mij maar 1 schuldig; zij.

Of ze had op tijd in moeten halen, of ze had gewoon even moeten wachten.
    Klote zeg!!

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    TS als de er wordt geconstateerd dat jou vriend schuld heeft, dan zal de schade aan haar auto betaald worden door jou verzekering. Vaak is het zo (tenzij je een no claim beschermer hebt) dat je no-claim er dus inderdaad aan gaat.

Dat houdt dan in dat je je eigen schade (nieuwe auto?) moet betalen en dat de verzekeringspremie verschrikkelijk omhoog gaat. Afhankelijk van de trede waarin je al zat kan dat duurder uitkomen als eieren voor je geld kiezen en haar schade betalen en je no claim laten voor wat het is. De premie verhoging dus even berekenen als je t wel door de verzekering laat oplossen.

Ik ga niet speculeren wie er fout zat, want vaak ligt dat complex. Hou er rekening mee dat zowel jou en haar maatschappij niet uit de schuldvraag komen omdat jullie elkaar tegen spreken en dat jullie allebei eigen kosten moeten gaan betalen.

Succes in ieder geval!

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Degene die tegen een stilstaande auto klapt is altijd fout!

12. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    dan ben ik dus niet gek;)

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb twee jaar geleden ongeveer hetzelfde aan de hand gehad. Ik zag ook de overkant van de straat een parkeerplek, zette mijn knipperlicht aan en stond bijna stil om over te steken zeg maar (kwam nog tegenligger aan), knalt er ook eentje achterop bij mij. Die persoon was dus echt wel fout!

14. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Hij stond op de rechterbaan met de auto schuin richting links met zijn richting aan naar links (schade is aan de linkervoorkant) en hij zegt dat hij niet meer weet of hij stil stond of reed
    Volgens dat meisje stond mijn vriend dus wel stil ZONDER richting aan.
    Hoe dan ook zal er een welles nietus komen over de richting
    En denk dat ze bij de garage goed kunnen zien dat deze schade niet is van een auto die met 20/30 km komt aanrijden

@aszz de schade zit aan de voorkant omdat de auto al schuin op de weg stond.
    Het is ook klote:(

@ludora gelukkig is de auto niet splinternieuw maar voor mij wel natuurlijk
    Heb een bijstandsuitkering dus was al luxe dat ik uberhaupt een auto onder me kont heb en deze was echt mooi zonder deuken en zat bijna in het jaar 2000 met deze auto
    Ook groot genoeg voor zometeen als de 2de er zou zijn dus in mijn ogen de perfecte gezinsauto.

@sandraske jij had natuurlijk een getuige wat voor jou een groot geluk was
    Hoe heeft jou verzekering het verder geregeld dan met de tegenpartij??

Heb zelf nog nooit een ongeluk gehad namelijk dus heb dit nog nooit hoeven regelen alleen 1 x via het waarborgfonds

Zie de zon weer een beetje schijnen aan deze kant.

15. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wat ben je nou voor een idioot om een auto in te gaan halen die schuin op te straat staat met duidelijk de intentie om te gaan parkeren??!!!:x
    dat wilde ze dan toch doen, inhalen??
    en als ze dan ook nog in dr eigen taaltje gaat telefoneren en ineens gaat staan liegen! ik zou helemaal wild worden volgens mij en het zou uitkomen op een ordinaire scheldpartij!:)

16. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    heel goed dat ze op het formulier zelf heeft neergezet dat de auto stil stond. Dan maakt het helemaal niet uit of het knipperlicht nu aan of uit stond. Ze is gewoon fout om tegen een stilstaande auto aan te rijden. Probeer ook foto's van je auto te nemen vwb de schade. En vermeld in het schrijven er duidelijk bij dat hij stil stond. Want als zij van achteren komt en op een stilstaande auto rijdt ben je fout. Je vriend was dus nog niet begonnen aan de bijzondere verrichting want hij stond stil, waarschijnlijk voor een tegenligger die moest passeren. Ik denk dat het wel goed gaat komen.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als zij toegeeft dat hij stil stond, is zij fout. Ongeacht wel of geen knipperlicht. Als hij wel aan het rijden was en dus een bijzondere manouvre heeft verricht, is hij fout. Zij heeft op papier gezegd dat hij stil stond, dan geeft ze in die wijze dus haar schuld al aan. Ondertekende papieren kun je niet meer terugdraaien.

Ik blijf de situatie wel vaag vinden. Als je vriend schuin stil stond om in te kunnen parkeren en zij er aan de linkervoorkant in is gegaan, zou dat betekenen dat ze heeft willen inhalen. Was het een weg met tweerichtingsverkeer? Als zij dan heeft willen inhalen, zit ze ook fout volgens mij...

18. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ja is 2 richtingsverkeer op deze weg en me vriend stond idd schuin om naar de overkant te kunnen gaan.
    Zij was ook van plan om in te halen dat heeft ze ook toegegeven en haar passagier ook.
    Volgensmij mag dat ook niet in de bebouwde kom waar je 30 km max mag rijden en dan inhalen....

Het vreemdste vind ik dat ze telefoontjes pleegt in een andere taal en ineens zegt nee hij gaf geen richting aan terwijl ze VOOR deze telefoontjes aangaf dat hij wel richting aangaf.

Deze situatie is gewoon ontzettend klote oke het is gelukkig materiele schade maar toch ik vind het wel ontzettend klote
    Ik hoop ook dat me verzekering ze best gaat doen om deze schade toch te verhalen op de tegenpartij

In het vervolg zullen we meteen de politie bellen en de auto laten staan en foto's nemen zodat we niet weer zo'n situatie krijgen

19. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    mij is geleerd om nooit schuld te bekennen.
    Het is aan de verzekering om uit te zoeken wie de schuldige is, niet aan de betrokkenen. Hoe vervelend ook voor jou of haar.

Ik hoop natuurlijk dat jij niet gaan zakken in je no claim en zij de schuld toegewezen krijgt... Succes voor de komende periode!

Vraag even na bij je verzekering over eventueel vervangend vervoer...

20. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    DR IS EEN GETUIGE!!!!!!!!!
    Weet nog niet of het in ons voordeel of ons nadeel is maar goed daar komen we vanavond achter

Ben zo blij dat we toch nog gisteravond langs de deuren zijn geweest

We hebben afgesproken dat deze jongen vanavond bij ons thuis komt met zijn verhaal op papier

Moet ik nu ook mijn verzekering inlichten over de getuige??

@marjolente had ze al gevraagd hoe en wat over vervangend vervoer maar werd al aangegeven dan moet eerst de "schuldige" bekend zijn want zijn/haar maatschappij vergoed dan 70% van het vervangende vervoer

Deel Deze Pagina