Auto-uitjes?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by zeilbootje, Apr 9, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    naast dat het niet de bedoeling is, zou ik zeggen, als je dan toch wat gaat doen neem dan in iedergeval gewoon wat drinken mee, en blijf lekker in de auto. ga niet allemaal naar buiten, en naar de supermarkt of naar het benzine station om drinken of snoep te kopen.

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Je kan ook een (groot)meer opzoeken, hoe verder van een grote stad hoe rustiger. Kleed mee, broodjes en drinken en heerlijke picknick. Maar ook langs een kanaal heb je echt wel mooie plekken. Via google maps kun je leuke plekken ontdekken :)

O waar dat uitkijkpunt was, geen idee haha (ik heb nog een deel geslapen onderweg :p ) . Hadden rondgereden op onbekend terrein en we hadden ook niet de zee daar al verwacht hihi. We hadden polder verwacht. Stonden ook maar 4 auto's op de parkeerplaats dus dan is t ook een prima plek

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Nou wij stappen ook wel eens in de auto om 1,5 uur te rijden met onze zoon. We stappen dan niet uit maar hij vind het helemaal geweldig. Niemand die wij zouden kunnen besmetten of zelf besmet worden door derde.

4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Door de wasstraat gaan was vandaag het plan. Is ook altijd super leuk maar hij was in onderhoud. Daarom even gezwaaid bij opa en oma

5. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Ik zie niet zo goed in hoe het een negatief effect heeft als wij in de auto blijven. Ik snap best dat je niet met z’n allen op het strand moet gaan liggen, maar autorijden zie ik niet zoveel kwaad in?

Kolibrie2 likes this.
  6. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Ook een goede! Vinden ze hier ook leuk ja.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Graag zelfs! Benzine pompen willen ook graag klanten houden :D

Op t moment dat wij als enige op een dijk staan, kan je ook bar weinig besmetten. Tijdens een ommetje door de wijk kom ik meer mensen tegen dan op t platteland. Gewoon de drukke plekken vermijden en verder rijden als het wel drukker is. Maar een ommetje maken op een rustige plek, prima.

Je mag immers ook gewoon een fietstocht maken :)

hummeltje5 likes this.
  8. Novi

Novi Niet meer actief

Dit wist ik eigenlijk niet. Weet je ook de reden? Ik begrijp niet hoe je vanuit de auto iemand zou kunnen besmetten.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    #29 GroeneBomen, Apr 9, 2020
    Last edited: Apr 9, 2020
    Cabrio hoesters :p

Je mag ook gewoon een frisse neus halen (alleen niet allemaal op dezelfde plek, zolang je maar makkelijk die 1,5 meter afstand kunt bewaken) reizen ging over het OV.

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik denk dat het meer uit voorzorg is, ivm met grotere kans op meer ongelukken als het drukker is op de weg.

Novi likes this.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    De beste man roept dit letterlijk al sinds vorige week vrijdag op elke persconferentie.

Zelfs in het Duits en Frans :o:

sprits likes this.
  12. Mammielove

GroeneBomen likes this.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Nee hoor, je mag gewoon en route met de auto. Alleen met ov reizen mag alleen als het strikt noodzakelijk is.

En gewoon niet en masse naar de bekende drukke plekken, een frisse neus halen is namelijk geen probleem. Staat ook overduidelijk op site rijksoverheid, als je maar richtlijn rivm in acht houdt. Daar staat echt niets over niet in de auto mogen. Als iemand 50 km wil fietsen mag dat ook gewoon, of 40 km gaat hardlopen

14. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Er zijn geen specifieke richtlijnen voor mensen die wel of niet uit de auto stappen.
    Het is niet te doen om maatregelen voor iedere afzonderlijke situatie aan te passen.

Het advies is vrij duidelijk: blijf thuis, ga nergens heen wat niet echt moet.

Want als half Nederland tijdens Pasen op autoritjes gaat zal minimaal de helft daarvan elders in het land uitstappen om te tanken, ergens iets lekkers halen, kijken bij uitzicht plekjes (en dan ben je niet meer de enige), langs het water gaan zitten, even de benen strekken enz enz
    En dat is juist niet de bedoeling :)

sprits, Mar76, Novi and 1 other person like this.
  15. Mammielove

Ik zeg ook niet dat het niet mag, ik reageerde op een post.
    Overigens mag je prima fietsen, maar wielrenners en motorrijders zijn ook geadviseerd niet met elkaar de weg op te gaan en motorrijders volgens mij ook niet alleen

16. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113

Beperking openbaar leven

• Blijf zoveel mogelijk thuis, ook tijdens het komende paasweekend.
      • ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
      • en houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar
    • Ga alleen naar buiten als dat nodig is
      • voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen
      • houd ook dan 1,5 meter afstand tot elkaar

17. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-over-de-aanpak-van-het-nieuwe-coronavirus-in-nederland

de rijksoverheid zegt gewoon, blijf thuis, ga niet weg.

18. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Er staat letterlijk overal: blijf thuis en ga weg alleen als dat strikt noodzakelijk is.

Vrijwel iedere kamerlid en arts die op tv komen verzoeken het land om komend weekend niet op pad te gaan. Want dat is nodig om de zaak onder controle te houden.

Moeten ze voor sommigen echt uitstippelen hoe en waarmee we verzocht worden niet weg te gaan?
    Want alles wat niet letterlijk genoemd wordt is wel gewenst te doen?

Wat is daar zo onduidelijk aan?

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    #39 GroeneBomen, Apr 9, 2020
    Last edited: Apr 9, 2020
    Een frisse neus halen staat er ook bij, in hetzelfde rijtje als boodschappen doen. Als je naar een bijna uitgestorven plek gaat, is dat conform rivm regels.
    Ik woon in een grote stad, een ommetje maken is hier een groter risico dan 50 km verderop op een uitgestorven plek.

Kennissen met een hond gaan bewust niet hier een lange wandeling maken, maar gaan met de auto naar een uitgestrekt veld of bos waar geen hond ( :p ) komt.

En dat mag ook gewoon, punt is gewoon niet en masse klitten bij elkaar. Zoals normaal bij paasweekeinde dat iedereen naar de stranden gaat of een groot park in de stad. En gewoon omkeren als t drukker is.

hummeltje5 likes this.
  20. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

May 13, 2019
    1,934
    2,777
    113
    Female
    Er staat letterlijk dat je voor een frisse neus naar buiten kunt. En of die frisse neus 2 uur rijden of het park om de hoek is maakt niet uit. Het gaat er om dat je drukke plekken vermijd en er geen dagje uit van maakt.

hummeltje5 likes this.

Share This Page