Auto-uitjes?

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by zeilbootje, Apr 9, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bijnamoeder

bijnamoeder Bekend lid

May 26, 2013
    735
    522
    93
    Blijkbaar niet aan de vraag en de antwoorden te horen. Ben erg bang voor weer een piek (een tijdje na) de paasdagen omdat mensen denken dat wat zij willen wel even kan.

amdaa and Shakes like this.
  2. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

Jan 15, 2014
    2,771
    1,363
    113
    Even voor de goede orde: de vraag was vanuit alle oprechtheid gesteld en met name door de oproep van Rutte om thuis te blijven, hebben we ook daadwerkelijk besloten om thuis te blijven.

Dat andere leden nu met dit topic bezig blijven en de discussie aangaan is prima denk ik om met z’n allen een soort bewustwording te creëren, maar laten we het gewoon hier bij houden.

@Beheer slotje?

amdaa likes this.
  3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Natuurlijk zegt de overheid dat je thuis moet blijven, vooral nu met Pasen. Als ze dat niet zeggen, dan gaat iedereen alsnog massaal naar het strand of naar het bos. Ze geven echter wel ruimte, want je mag een frisse neus halen, als je daarbij maar aan de 1,5m afstand houdt. Ze geven met opzet geen advies waar dat ommetje dan mag plaatsvinden, want dan heb je nog lokaal een ophoping van mensen.

Daar waar de kans op ophoping groot is, daar zijn de grote parkeerplaatsen afgezet. Daar waar het lastig is om afstand te houden, daar zijn ook maatregelen voor genomen (oproep aan motorrijders en wielrenners om niet op pad te gaan). Ik kan dat niet anders interpreteren dan dat je echt wel even weg mag, als je maar oplet. Ik zou daarvoor ook niet ver rijden, maar als je een rustig plekje kent op 30 min rijafstand dan moet dat m.i. kunnen.

Benzinestations zijn open. Als je ziet dat het er rustig is, mag je dus wel naar binnen. Maar ik zou niet met het hele gezin gaan om daar van alles uit te gaan zoeken. 1 gaat naar binnen.

NL zit niet in een lockdown he?

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Gewoon thuis blijven en een frisse neus halen in de buurt, niet zo moeilijk toch dat is de vraag. Want als iedereen nu leuk op pad gaat met de auto word dat straks ook verboden. Dat rustige plekje is straks niet zo rustig meer omdat Iedeeen denkt het is rustig daar. We hebben n9g zo veel vrijheid, maak er gebruik van en niet misbruik.

Ik wil ook graag naar mijn moeder 120 km verderop op 1m5 meter afstand in de tuin zitten. Is idd een leuk ritje over de afsluitdijk etc maar nee ik doe het niet want er word gevraagd blijf thuis.

amdaa likes this.

Share This Page