15wk, bekkeninstabiliteit nu al te veel

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Libra, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hoi dames,

Ik moet echt even mijn ei kwijt.
    Ik werk 36 uur per week, heb een heerlijk uitdagende (meestal) kantoorbaan. Soms moet ik het land in, maar ben veelal op kantoor.

Ik ben nu bijna 16 week zwanger van mijn tweede. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik last van bekkeninstabiliteit. Helaas is dit nu al weer een paar weekjes terug. De vorige keer pas na een week of 20, maar nu vrijwel direct. Ik heb nog geen zware buik, maar ik weet dat het wel zwaarder gaat worden als ik die straks wel heb.

Soms heb ik zulke slechte dagen dat ik nauwelijks kan staan, traplopen of lang zitten. Soms gaat het ook beter. Inmiddels zit ik ziek thuis, in afwachting van wat de bedrijfsarts gaat zeggen.

Ik weet dat het beter is nu pas op de plaats te maken en tijd te nemen voor mijn zwangerschap, maar ik baal zo ontzettend. :( Ik was altijd hartstikke actief, hardlopen, werken, dingen ondernemen. Ik voel me nu ronduit gehandicapt. (En dan zeggen ze dat je blij moet zijn met je zwangerschap en zo... :( )

Zijn er meiden die dit herkennen?

2. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik heb zelf geen last van bekkeninstabiliteit, Maar ik herken het gedeelte wel van het lichamelijk minder kunnen dan voorheen.

Ik heb op dit moment werk waarbij ik heel de dag moet staan en normaal gesproken ook veel moet tillen. Nu moet ik het tillen aan al mijn collega's overlaten en daar voel ik me vaak wel schuldig over, mijn schoenen moet mijn vriend al bijna voor mij aan doen, hij moet me soms zelf overeind helpen als ik uit bed of van de bank op wil staan.
    Het ergste vind ik zelf dat ik ook niet altijd de hele dag weg kan, en als het gebeurt ben ik s avonds ook echt echt moe.
    Ik ben ook zo gewend om alles zelf te kunnen doen. Dan is het gewoon moeilijk om ineens afhankelijk van een ander te zijn

Maar ondanks alles geniet ik elke dag heel erg van mijn zwangerschap. Het is het dubbel en dwars waard! :D

3. karolien88

8 jan 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook heel herkenbaar..
    Bij mijn eerste zwangerschap van mijn dochter zat ik op 4,5 maand al thuis met zware bekkenpijn...
    2x per week kine en heel veel rusten en niets tillen/uur aan één stuk poetsen,... en elke week een keer zwemmen.
    Als we eens een dagje weg gingen moest de rolstoel die we geleend hadden bij ons ziekenfonds mee. Ik kon gewoon geen uur aan één stuk rechtstaan/wandelen,...
    Ik voelde me zooo slecht. Bij alles moest ik hulp vragen , aankleden van broek/schoenen/sokken. de trap op gaan, uit zetel komen,...

Nu ben ik terug 3 maanden zwanger en heb zoooooveel schrik om terug hetzelfde mee te maken.
    Ik werk nu 20uren/week ( ik doe de refter op een kleuterschool en ook nadien de kleuterklassen/refter/speelzaal proper houden )
    Heel de tijd rechtstaan, bukken, ... dus
    Ik probeer nu zoveel mogelijk te rusten thuis en plat te liggen.. verdeel mijn huishoudelijke klusjes zo dat ik elke dag ongeveer evenveel te doen heb... 1dag stofzuigen, 1 dag dweilen, 1dag,....
    Niet simpel als je dan ook nog een kindje van 1,5 jaar hebt rondlopen dat heel de tijd gepakt wil worden.
    Ik hoop echt dat ik langer kan blijven werken dan mijn vorige zwangerschap. Mocht het echt niet gaan komt mijn zwangerschap/gezondheid toch op de eerste plaats en word het terug platte rust thuis.

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ohhh ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! En echt neem rust meid!! Ik heb dat niet genoeg gedaan en zit nu bijna 4 maanden na de bevalling nog steeds in die ziektewet.

Ik kreeg met 20 weken bekkeninstabiliteit en ook ik had een superleuke baan combinatie van kantoorwerk en afspraken door het land heen. Heb altijd 40+ weken gewerkt en had er moeite mee om ineens beperkt te zijn in mijn doen en laten. Heb tot 30 weken fulltime gewerkt en daarna nog tot 33 weken 50%. De laatste 6 weken ben ik in een rolstoel beland...

Na de bevalling hoopte ik snel van de klachten af te zijn maar pas sinds deze week mag ik weer 50% gaan werken en dit heel langzaam gaan opbouwen. Heb nog elke dag veel pijn en de verwachting is dat het nog wel even gaat duren.

Uiteindelijk heb ik er een heel mooi mannetje aan overgehouden dus ik mag niet klagen :D Maar stiekem ben ik soms toch wel jaloers op mensen die fluitend door de zwangerschap heengaan ;)

Mijn ervaring met de bedrijfsarts is wel dat ze erg voorzichtig zijn met zwangere vrouwen, ze zullen je dus zeker wel gaan adviseren om veel rust te nemen!

5. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Heftig... Dank voor het delen. Heb in elk geval iets minder het gevoel dat ik een aansteller ben...

6. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de eerste flinke bekkeninstabiliteit gehad en met zo een 20 -25 weken liep ik al in de ziektewet. Bij de tweede had ik dat gelukkig wat minder.

Nu zwanger van de derde en bij week 7 voelde ik al dat het niet lekker zat. Dus al meteen aan de bel getrokken bij de fysio. Echter is nu deze week door de huisarts bevestigd dat ik zwangerschapsischias heb (beknelling in de zenuw) en dat is ook echt geen pretje. Het kan twee kanten op gaan : of het wordt minder, of het wordt erger. Ik probeer elke dag een half uur te gaan lopen (daar versta je ook winkelen bij of boodschappen) en dat is het, maar kan ik dan niet.

Ik werk niet, zit in de WW, maar merk dat het thuis ook heel zwaar is (de pijn wisselt af) maar heb me ook ziekgemeld bij de UWV want om te gaan solliciteren in deze toestand werkt niet. Ik kan niet te lang staan en te lang zitten. Zelfs liggen voel je goed (stuitje etc).

Je hebt geen slechte keus gemaakt door nu thuis te zijn, je kiest voor jezelf en de kleine. Ik lees vaker dat de arbo met zwangeren wel 'voorzichtig' zijn. Misschien dat je minder uren kan gaan werken.

Sterkte !

7. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik ben nu 18 weken zwanger en ook alweer heel veel last van mijn bekken. Werk sinds 2 weken nog maar 16 uur en vanaf deze week nog maar 12 uur. En dan verdeeld over een aantal dagen zodat ik maar max 3 uur werk. Daarna heb ik zoveel last en ook last van pijnlijke harde buiken dat het totaal niet wil.

Bij de eerste lag ik er met 17 weken helemaal uit, dus ben blij als in nu nog 4 weekjes kan volhouden.

Maar neem wel je rust en zoek een fysio of bekkentherapeut, daar heb je echt veel baat bij. En wil het niet, dan wil het gewoon niet. Luister naar je lichaam, voordat je er blijvend last van houdt. Sterkte ermee!

8. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    En hoe is het nu? Heb je al wat gehoord van de bedrijfsarts?

Ik heb vanaf 20 weken erg last van harde buiken, deze trekken alleen weg als ik ga liggen. Ik kan ook niet veel achter elkaar, even een wasje ophangen, even liggen, douchen, weer even liggen, boodschapje doen en weer even liggen. Ik heb me deze week dan ook ziek gemeld want de hele dag op kantoor zitten is gewoon te zwaar.

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik heb maandag een afspraak. Ik hou er ernstig rekening mee dat ik er voorlopig uit lig.

10. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Succes dan. En denk aan jezelf en de kleine!

11. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb zelf ook slechte ervaringen met bekkeninstabiliteit. Ik was eigenwijs en bleef er tot 3 maanden na de bevalling mee rondlopen. Helaas kwam de pijn daarna ook regelmatig in lange periodes terugkomen. Na de laatste keer heb ik toch hulp gezocht bij een manuele therapeut en dat helpt. Misschien neemt dit de pijn tijdens een zwangerschap niet helemaal weg, maar kan echt wel helpen.

Deel Deze Pagina