De werkgever is verantwoordelijk voor het correct uitvoeren van deze wet. Ik vraag me dus af of een werkgever zich er zo makkelijk aan kan onttrekken. Maar bel de belastingdienst eens?
Mijn man heeft een leaseauto van zijn werk. Een Toyota Avensis, een grote stationwagen. Helaas is hij duur in de bijtelling (25%). De auto kost ons zo'n 300 euro per maand netto. Elke 4 jaar mag hij een nieuwe uitzoeken. We mogen onbeperkt privé rijden en tanken. Tanken in het buitenland is niet toegestaan. 300 euro per maand klinkt duur, maar als je alles uitrekent (brandstof, verzekering, onderhoud, afschrijving) dan valt dat erg mee.
Hier heeft mijn vriend een lease auto van zijn werk! Betalen rond de 100 euro geloof ik? T is n seat ibiza station, ecomotive super fijne en mooie auto.. Lekker zuinig ook. Benzine moeten we wel zelf betalen want we gebruiken hem alleen prive... Maar dat is een tijdje ook anders geweest. mijn vriend heeft ook nog een bus voor de deur staan, hier werkt hij mee.. Hij heeft n langdurig project waar hij een bus voor nodig heeft.. Betalen we niks voor. Hier hele schappelijke en vooral lieve baas!! De seat hoeft hij ons helemaal niet te geven eigenlijk maar hij doet het toch.. en het is niet dat hij een auto over heeft ofzo.. super lief. Ik zeg doen, nooit onverwachte hoge kosten en in de meeste gevallen goedkoper dan dat je zelf een eigen auto rijdt.
Ik mag alleen maar met de auto van de zaak rijden. Prive is geen optie. Ik heb een bijtelling van 180 euro en daarvan gaat een eigenbijdrage van 150 af voor onbeperkt prive geberuik. Ik rij voor de zaak meer dan 1000km per week. Prive een km of 200 in het weekend. Soms ook minder. Ik heb er dus ook een tankpas bij.
Wij hebben een renault megane station met maar 14% bijtelling. Het kost ons maandelijks rond de 160 euro. Daar kunnen wij geen andere auto voor rijden die zo groot is. Ik zou dus vooral goed op de bijtelling letten en een auto nemen die in de 14% valt. Misschien is een hybride auto ook wel een goede optie. Dan betaal je helemaal geen bijtelling. Bv de Toyota Prius. Voor ons geen optie omdat je dan ook geen trekhaak mag hebben.
sure.. verbaasT het je ook dat er zo weinig vrouwen fulltime werken en dat van de werkende vrouwen er maar weinig vrouwen in een sector werken waar een leaseauto tot de mogelijkheden behoort???
Hier geen leaseauto. Beiden niet, man werkt voor justitie maar die hebben in zijn functie helaas geen leasewuto's, terwijl hij toch wel 70 km. per dag moet reizen. Ik zit wel mee te lezen haha en vraag me dan af als je niet in het buitenland mag tanken, tank je dan zelf en betaal je dan? of mag die auto de grens niet over ofzo? ws. een blonde vraag (ben ook blond...) maar werkt dat dan enkel met tankpas? dus tanken met pas en als je in het buitenland bent met je eigen pinpas of cash ofzo?
De auto mag wel over de grens hoor Onze tankpassen doen het niet in het buitenland, dus dan moet je gewoon zelf pinnen en mag je 1 pinbon inleveren.
Hmm deze heb ik ook maar bij mij is het 20% bijtelling. Verschilt dit per bedrijf? Nee toch? Hier dus een ford focus station uit 2012. Ik ben ongeveer 250,- kwijt. Kon goedkoper, maar ik heb er vanalles op en aan zitten. Ik heb een tankpas en ik kan onbeperkt tanken in NL. Vind het heerlijk en zou niets anders meer willen. Is er iets met de auto? Hup naar de garage en ik krijg een vervangende auto mee. Hoef er echt niet naar om te kijken. Heb ook winterbanden. Kortom een splinternieuwe wagen, veeeeel km's en perfect onderhoud allemaal voor 250 per maand. Hiervoor had ik een peugeot 107 voor 90,- per maand. Ideaal autootje, maar voor de lange afstanden (die ik vaak rij) niet ideaal. In mn zwangerschap kon ik er echt geen 150 km mee rijden. Toen besloten dat ik een nieuwe mocht uitzoeken (lucky me) en heb dus meteen een perfecte gezinsauto gekozen
Ik heb ook een auto van de zaak. Wat het jouw gaat kosten hangt van een aantal dingen af: - wat is de cataloguswaarde vd auto? - welke bijtelling (14%, 20%, 25%); - heb je een eigen bijdrage in de leaseprijs? Als je meer dan 500km per jaar privé rijdt moet krijg je dus bijtelling op je bruto loon, ter hoogte van de bijtellingspercentage x cataloguswaarde vd auto (zie boven).
Bijtelling verschilt per auto (hoe schoon is de auto?), maar wordt vrijwel jaarlijks aangepast door de overheid. Hier heb je eigenlijk weinig invloed op. Als je nu kiest voor een auto met lagere bijtelling, kan het zijn dat je volgend jaar weer hogere bijtelling voor moet betalen.
Heeft niks met fulltime werken te maken, maar met je functie. Ik werk 28 uur per week, maar heb ook een leaseauto. Heb eigenlijk nooit een eigen auto gehad. De dag dat ik mijn diploma in handen had, kreeg ik een contract en de sleutels van de leaseauto in mn handen gedrukt. Agter, het moet je verbazen dat JIJ zo weinig vrouwen met een leaseauto kent. In mijn sector heeft vrijwel iedereen een leaseauto, en daarvan is ong 50% een vrouw.
Hangt van je leasecontract af. Ik mag overal naar toe met de auto, en alle benzinekosten declareren. Bij de vorige leasemaatschappij had ik een Europese tankpas (ideaal), nu heb ik een nationale tankpas. Als ik in buitenland tank, moet ik het bonnetje declareren.