Ligt eraan hoe hij met zijn ex alles vast hadden gelegd. Getrouwd/ samenlevingscontract ed. of niet. Daarnaast is het behoorlijk vreemd wanneer je 2 jaar na dato nog aangifte wilt doen van "diefstal". Heeft jouw vriend de papieren nog? En dan m.n. Deel 3?
Nee echt helemaal niks meer. Alles wat ie had is weg. Is nu opnieuw aan t opbouwen met mij. Ze hadden geen contract oid
Hij kan dus zelf helemaal niet aantonen dat die auto verkocht is en dat hij hem niet meer in zijn bezit heeft? Weet hij wie er op dit moment in rijdt? Anders evt. Foto's opvragen behorend bij de bekeuringen.
Inderdaad wat jij zegt. Hij kan niks aantonen. De enige boetes die binnen komen is voor de keuring en verzekering. Word er op dit moment best moedeloos van
Edelweis: nee echt het enige wat ie nog had was de kleding die hij aanhand toen ze uit elkaar gingen.
Evt. De politie vragen of ze hem kunnen afslepen? Als er al zo vaak bekeuringen binnen komen m.b.t. keuring en verzekering zou hij t.z.t. op basis daarvan kunnen worden afgesleept. Maar of dit een oplossing is voor de rest van jullie problemen met die auto weet ik niet. Heeft de tegenpartij wel de papieren behorend bij de auto? Verstandig is om advies in te winnen bij de politie en rdw wat jullie nog kunnen doen.
Ik kan je nu vast verzekeren dat hij een heel groot probleem heeft. Een auto van naam krijgen is niet gemakkelijk en een lange procedure. Dat heb je niet binnen een maandje geregeld. Wat de boetes betreft, deze zullen betaald moeten worden Door jouw vriend. Gezien het boete bedrag zal dit een Wam zijn. De auto is dus niet verzekerd vermoed ik zo? Daar komen straks de APK bekeuringen ook nog bij, die worden tegenwoordig ook nog automatisch gegenereerd door het RDW. Nog mazzel als het hier bij blijft, ze kunnen ook alle flitspalen voorbij rijden. Edit: lees nu je hele topic en idd dus wam en APK. Je mag me PBen als je meer wilt weten.
Mijn broertje heeft dit ook gehad. Een familielid met een goede smoes -Ja is maar voor twee dagen-. Uiteindelijk heeft het anderhalf jaar geduurd voordat mijn broertje ervan af was. Hij is naar de politie geweest en die deden helemaal niets. Hij heeft de belasting gebeld en nog meer instanties en geen mens kon hem vertellen wat hij moest doen. Neef was onvindbaar. Op een gegeven moment is mijn broertje gaan posten op plekken waar de auto was gezien en op gegeven moment hadden ze hem. Mijn broertje heeft toen een vriend gebeld die de auto heeft meegenomen, neef flink laten weten hoe hij over hem dacht en dat hij 24 uur had om de overschrijving in orde te maken, en dat hij dan zijn auto weer mocht ophalen. IK hoop dat het jullie makkelijker zal vergaan. Ik zag mijn broertje echt veranderen erdoor..ook steeds boetes, belasting en weet ik veel wat meer. Hij was er gewoon depri van.
Maar nu komt het hij staat dus niet op wachtende apk bij het rdw dus hij is geschorst neem ik aan. Dat staat er bij onze opknappen ook namelijk
Als zij hem zelf niet hebben laten schorsen dan is hij niet geschorst. En dat lost het probleem niet op. Rijden met een geschorste auto is dan de volgende die je van het cjib gaat ontvangen . Dit is vermoedelijk een rijdende auto. Jullie geschorste voertuig staat niet op de openbare weg neem ik aan?
Misschien heel dom hoor maar als hij rijd. Waarom geen deelbericht op facebook? Ik wil hem best delen dat de auto gevonden word
Ik weet dat deze opmerking hopeloos overbodig is, maar ik moet toch wel zeggen dat dit het toppunt is van je kop in het zand steken! Man man man..... Die auto rijdt onverzekerd rond (al een hele poos!) is niet APK gekeurd en is tot op heden nog niet betrokken geweest bij een ongeluk? Dan is je vriend tegelijkertijd een GROTE MAZZELPIK! Wat nou als die auto vanavond betrokken raakt bij een misdrijf óf iemand rijdt er iemand mee dood? Nou, dan is de ellende niet te overzien... Gelijk werk van maken! Weet je vriend nog bij welke verzekering de auto is gedekt? Per direct laten schorsen! Contact opnemen met het RDW en de politie... Informeer eens of ze de auto kunnen laten signaleren, o.i.d.
Net vriendlief nog aan de tand gevoeld wat ie er uberhaubt nog van weet. De auto heeft zn ex dus niet verkocht maar weggegeven aan haar neef. Deze is gebruikt voor oud ijzer en is niks meer van over. Hij heeft later nog fotos toegestuurd van dr gekregen om hem te pesten dat de auto uit elkaar lag. Deze heeft hij niet meer.
Ik zou het RDW bellen. Als zn auto naar de sloop gaat moet de sloop de auto dan niet vrijwaren of iets? Misschien achterhalen waar hij naar de sloop is gegaan en daar heen bellen of ze wat in het archief hebben ofzo? Sorry als dit onzin is maar ik zou het verder ook niet weten. Per direct de auto laten schorsen in ieder geval of heb je daar kentekenpapieren voor nodig? Die kun je zo aanvragen. Wij waren ze ook een keer kwijt. Kost iets van 25 euro. Online nieuw kentekenbewijs aanvragen Als dat lukt kun je daarna direct naar een postkantoor/garage om de auto te vrijwaren
Heeft hij, toen zij z'n rijbewijs doorgeknipt had, een nieuwe genomen? En hoe heeft hij dat aangepakt? Je zou alle betrokken instanties moeten bellen en je verhaal doen (dat moet je vriend dus zelf doen) en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn. Er moet namelijk per direct actie ondernomen worden..