Als hij 100 procent zeker weet dat de auto gesloopt is dan kan je bij de RDW aanvragen om de registratie te beëindigen ( zie link) Uw voertuig zelf slopen of laten slopen door een niet RDW erkend demontagebedrijf
Naast de boete voor geen verzekering voor de voertuig krijgt je vriend ook regelmatig boetes vanwege verlopen APK neem ik aan (aangezien de APK tot 18-10-2010 geldig was). Naast de tenaamstelling beëindigen zou hij ook iets moeten gaan regelen voor de boetes, die lopen steeds op en het zijn tegenwoordig flinke bedragen. Op een gegeven moment kunnen ze hem ook gijzelen voor onbetaalde boetes. Praat met je vriend en zorg dat hij hierbij hulp zoekt om het op te lossen.
Hij kan de auto alleen van naam krijgen als hij de kentekenpapieren nog heeft. Als de auto zonder zijn medeweten verkocht is en hij heeft de papieren nog wel, dan zou hij aangifte kunnen doen van diefstal, maar ja, beetje stom om daar na 2 jaar nog mee te komen. Als de auto niet meer rijdt, dan zal hij toch moeten aan gaan tonen dat de auto niet meer bestaat, bijvoorbeeld dat hij gesloopt is. Eigenlijk heeft hij gewoon een flink probleem, want hier kom je niet zomaar vanaf. Mijn ex had ook een auto die door een kennis naar de sloop zou zijn gebracht, hij dacht dat die de vrijwaring hadden, niet dus. Op een gegeven moment ook de boetes etc. Moest bij de rechter aan gaan tonen dat de auto niet bestond. Volgens mij is hij er uiteindelijk jaren mee bezig geweest. Erg lang in ieder geval.
Lees dit nu pas.... Als dit zo is, dan heeft hij echt een groot probleem en dan heeft zijn ex hem erg goed te pakken. Als hij de foto's nog had, dan had hij het aan kunnen tonen. Nu kan hij niks meer.
Deze auto is volgens mij door hun zelf gesloopt.... Dan kun je dus gewoon helemaal niks aantonen. En nieuwe kentekenpapieren kun je inderdaad proberen aan te vragen, maar aangezien de auto al zo lang niet gekeurd is, zal het RDW geheid vragen om de auto.
En zolang het kenteken nog te vinden is in het rdw is hij niet gesloopt, als een auto gesloopt wordt wordt het kenteken nietig verklaard en stopt de betalingsverplichting.
Als hij gesloopt is door een goede sloperij wel ja, maar ik begrijp uit het verhaal van ts dat dat niet het geval is..
nou volgens mij rammelt dit verhaal aan alle kanten en vraag ik mij oprecht af aan de hand van dit verhaal of je vriend wel helemaal eerlijk is. Zoja dan snap ik er niks van dat je dit 2 jaar lang al zo doet en maar gewoon boetes betaald? Ik vind het een heeeeel vreemd verhaal.
Als hij toch alle kenteken bewijzen heb, dat barrel laten schorsen... Daarbij aangifte doen bij de politie van verduistering tegen zijn ex vriendin, hij heeft ommers de kenteken bewijzen... Als de auto dan op de openbare weg verschijnt en ze checken m wel dan word ie van de weg gehaald..
Nieuw kentekenpapieren aanvragen nummerplaten halen alle zooi inleveren bij rdw auto nietig laten verklaren of gewoon aangifte van diefstal doen, wat dit in principe ook is en als ze vragen waarom nu pas zeggen dat je bang was voor die familie van dat wichie
Misschien heel dom hoor, maar als die auto gesloopt zou zijn, hoe kunnen er dan nog bekeuringen binnenkomen? Of hebben ze het kenteken dan op een andere auto gehangen oid?
Hij kan aangifte doen tegen zijn ex voor diefstal. Hier zal toch niks mee gedaan worden tenzij hij getuigen heeft dat zij zijn auto gestolen heeft zonder dat hij ervoor betaald is. Ik heb dit een tijdje terug gehad met een zogenaamde vriendin die mijn hond (ja echt) gestolen had. Ik had geen getuigen die haar schuld konden bevestigen dus dan wordt het geseponeerd bij gebrek aan bewijs. Ik verwacht dat je die aangifte nodig hebt om via het rdw de auto uit te laten schrijven. Al betwijfel ik in hoeverre ze het serieus gaan nemen na zo'n lange tijd. Ik zou als eerste de situatie even telefonisch aan het rdw voorleggen.
Het niet betalen van wegenbelasting en gemiste APK keuringen daarvoor komende de boetes automatisch. Als je auto niet is afgemeld, dan krijg je daar dus gewoon rekeningen (en bij non-betaling boetes) voor. Hoef je niet voor langs een flitser te rijden