Auto van naam halen

Discussie in 'De lounge' gestart door Luno, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
  2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    APK

vul hier de kenteken maar in dan zie je alle gegevens ook dat ie niet gekeurd is

3. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Naast de boete voor geen verzekering voor de voertuig krijgt je vriend ook regelmatig boetes vanwege verlopen APK neem ik aan (aangezien de APK tot 18-10-2010 geldig was). Naast de tenaamstelling beëindigen zou hij ook iets moeten gaan regelen voor de boetes, die lopen steeds op en het zijn tegenwoordig flinke bedragen. Op een gegeven moment kunnen ze hem ook gijzelen voor onbetaalde boetes.

Praat met je vriend en zorg dat hij hierbij hulp zoekt om het op te lossen.

4. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Hij kan de auto alleen van naam krijgen als hij de kentekenpapieren nog heeft.
    Als de auto zonder zijn medeweten verkocht is en hij heeft de papieren nog wel, dan zou hij aangifte kunnen doen van diefstal, maar ja, beetje stom om daar na 2 jaar nog mee te komen. Als de auto niet meer rijdt, dan zal hij toch moeten aan gaan tonen dat de auto niet meer bestaat, bijvoorbeeld dat hij gesloopt is. Eigenlijk heeft hij gewoon een flink probleem, want hier kom je niet zomaar vanaf.
    Mijn ex had ook een auto die door een kennis naar de sloop zou zijn gebracht, hij dacht dat die de vrijwaring hadden, niet dus. Op een gegeven moment ook de boetes etc. Moest bij de rechter aan gaan tonen dat de auto niet bestond. Volgens mij is hij er uiteindelijk jaren mee bezig geweest. Erg lang in ieder geval.

5. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Lees dit nu pas.... Als dit zo is, dan heeft hij echt een groot probleem en dan heeft zijn ex hem erg goed te pakken. Als hij de foto's nog had, dan had hij het aan kunnen tonen. Nu kan hij niks meer.

6. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Deze auto is volgens mij door hun zelf gesloopt.... Dan kun je dus gewoon helemaal niks aantonen.
    En nieuwe kentekenpapieren kun je inderdaad proberen aan te vragen, maar aangezien de auto al zo lang niet gekeurd is, zal het RDW geheid vragen om de auto.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Aangifte van verduistering

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    En zolang het kenteken nog te vinden is in het rdw is hij niet gesloopt, als een auto gesloopt wordt wordt het kenteken nietig verklaard en stopt de betalingsverplichting.

9. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wat een ellende...
    ben benieuwd wat je nu gaat doen..

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Als hij gesloopt is door een goede sloperij wel ja, maar ik begrijp uit het verhaal van ts dat dat niet het geval is..

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Z

Las is net ook ja

12. minon

minon Niet meer actief

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe het verder verlopen is.

13. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    nou volgens mij rammelt dit verhaal aan alle kanten en vraag ik mij oprecht af aan de hand van dit verhaal of je vriend wel helemaal eerlijk is.

Zoja dan snap ik er niks van dat je dit 2 jaar lang al zo doet en maar gewoon boetes betaald? Ik vind het een heeeeel vreemd verhaal.

14. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Als hij toch alle kenteken bewijzen heb, dat barrel laten schorsen...
    Daarbij aangifte doen bij de politie van verduistering tegen zijn ex vriendin, hij heeft ommers de kenteken bewijzen...

Als de auto dan op de openbare weg verschijnt en ze checken m wel dan word ie van de weg gehaald..

15. papa gekko

9 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nieuw kentekenpapieren aanvragen
    nummerplaten halen
    alle zooi inleveren bij rdw
    auto nietig laten verklaren

of gewoon aangifte van diefstal doen, wat dit in principe ook is en als ze vragen waarom nu pas zeggen dat je bang was voor die familie van dat wichie

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik dacht eerst ook zo' n kattenvangers verhaal, dat hij er destijds geld voor gehad heeft ofzo.

17. Misschien heel dom hoor, maar als die auto gesloopt zou zijn, hoe kunnen er dan nog bekeuringen binnenkomen? Of hebben ze het kenteken dan op een andere auto gehangen oid?

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij kan aangifte doen tegen zijn ex voor diefstal. Hier zal toch niks mee gedaan worden tenzij hij getuigen heeft dat zij zijn auto gestolen heeft zonder dat hij ervoor betaald is. Ik heb dit een tijdje terug gehad met een zogenaamde vriendin die mijn hond (ja echt) gestolen had. Ik had geen getuigen die haar schuld konden bevestigen dus dan wordt het geseponeerd bij gebrek aan bewijs.

Ik verwacht dat je die aangifte nodig hebt om via het rdw de auto uit te laten schrijven.
    Al betwijfel ik in hoeverre ze het serieus gaan nemen na zo'n lange tijd.

Ik zou als eerste de situatie even telefonisch aan het rdw voorleggen.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het niet betalen van wegenbelasting en gemiste APK keuringen daarvoor komende de boetes automatisch. Als je auto niet is afgemeld, dan krijg je daar dus gewoon rekeningen (en bij non-betaling boetes) voor. Hoef je niet voor langs een flitser te rijden ;)

20. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    ja precies! het stinkt igg aan alle kanten :D

Deel Deze Pagina