Wat wordt er bedoeld met bijtelling? De fiscale bijtelling? Die heb je allemaal als je in een auto rijdt van de zaak behalve wanneer deze niet op jouw naam staat en niet privé gebruikt mag worden (bijvoorbeeeld een ambulance ) Daarnaast is er vaak een persoonlijke bijtelling. Dus mee betalen aan de autokeuze. Dit is vaak het geval bij (account)managers. Die kiezen dan een duurdere auto dan hun eigen niveau 'toelaat' en kunnen dan bijbetalen. Wij betalen wel fiscale bijtelling (tja, auto wordt privé gebruikt) maar verder niet.
bij de vorige baas konden we onbeperkt rijden ook in het buitenland. nu helaas niet meer dus is het inderdaad de auto hier nog volgooien en dan zo ver mogelijk rijden.
als je geen bijtelling betaald mag je toch niet meer als 500 kilometer prive rijden (dus buitenland / zelf tanken e.d.) als je geen bijtelling betaald hoor je ook een sluitende km administratie bij te houden.
ja ik dacht al, je hoeft dat niet als de auto alleen voor woon-werk verkeer (onder 500 kilometer) word gebruikt en voor het werk zelf zeg maar, dan houd je een km administratie bij en dan hoef je dus geen bijtelling te betalen) dat deden wij ook zo met onze zakelijke bussen.
Wij betalen bijtelling en kunnen alleen in NL tanken. Gewoon bij de grens nog even goed vol mikken we zijn en blijven tenslotte Nederlanders!
Wij betalen bijtelling en mogen 13.500 km per jaar rijden, ook in buitenland (met tankpas). Daarna betalen we per km 0,12 cent. Gaan dus idd ook op vakantie met de auto
wij tellen auto van zaak niet bij.. maar zouden we dat wel doen, dan mogen we onbeperkt rijden ook in buitenland voor vakantie
Ja, maar er zit een maximum aan het aantal kilometers per jaar. Het maakt overigens niet uit of die km. gereden worden in binnen- of buitenland. Ik heb voor optie 2 gekozen dus. Fijn, want dat maakt onze autovakanties een stuk goedkoper .
In het buitenland werkt vriendlief zijn pas niet. Moeten we zelf betalen en krijgen het later terug. Volgens mij mag vriendlief 10000, privé, kilometers rijden.