Onze dochter is twee weken geleden ziek geworden. Verkoudheid en oorontsteking. Vorige week had ze antibiotica. Tijdens de antibioticakuur kreeg ze toch weer wat verhoging en een paar dagen geleden begon ze weer te snotteren. Ze kreeg vlekjes bij haar billen, ik dacht dat het een schimmeltje was aangezien onze andere dochter een schimmeltje had. Vandaag kwam ze met vlekken uit bed. Ik dacht gelijk: dit zijn de waterpokken. Maar is dat wel zo? Meestal beginnen de vlekjes op de romp dacht ik. Ze heeft er nu één op haar romp en volgens mij een kleintje op haar gezicht maar heel veel bij haar billetjes, bovenbeentjes en armen. Herkennen jullie ze?
Ik vind de vlekjes wel erg groot en zie geen met vocht gevulde blaasjes zoals ik dat wel zag bij mijn beide kinderen. Op basis van deze foto's denk ik op dit moment niet dat het de waterpokken zijn. Misschien "gewone" vlekjes na koortst? Heeft ze er last van?
Ik herken ze niet als waterpokken eerlijk gezegd. Hier zag dat er echt meer als kleine vlekjes uit die later blaasjes werden. Meer zoals hier wat betreft de grootte: https://www.jmouders.nl/images/uploads/article_images/42-26646479.jpg Al zijn ze daar al deels met korstjes.
Hier gelukkig nog geen waterpokken maar al wel regelmatig gezien. Ik denk ook geen waterpokken. Maar vind het ook vreemde vlekken.. Heeft ze er last van? Miss toch even de HA bellen? Beterschap!
Heb de huisarts gebeld. Vind ik toch wel fijn zo voor het weekend. Heb zometeen een afspraak. Dan weet ik tenminste wat het is en kan ik eventueel de juiste spullen in huis halen.
Net geweest. Ze heeft een hele heftige reactie op insectsteken gehad. Waarschijnlijk heeft er vannacht een mug op haar kamer gezeten en die heeft dwars door haar slaapzakje heen gestoken. Heel raar want het zit ook allemaal op haar benen en aan de binnenkant. Ze heeft nu medicijnen voor de allergie. Allergie antibiotica kan niet want daar was ze woensdag al klaar mee.
Dit zijn idd geen waterpokken. Schimmeltje zou kunnen. Muggenbeten ook. Warmte eczeem ofzo zou ook kunnen.
Ik lees altijd de bijsluiter! Daarbij heeft ze al vaker antibiotica gehad en nog nooit zulke plekken, ook is ze al meer dan een week geleden begonnen met het nemen van AB. Verder kon de dokter meteen zien dat het oogt op insectenbeten, aangezien zij de dokter is en ik niet, ga ik van haar expertise uit. Zij is ook op de hoogte van de AB.
Ik zeg ook niet dat het geen insectenbeten zijn, ik zeg alleen dat reactie van ab wel mogelijk is na het stoppen.
Ja, het is toch lastig te achterhalen wat het nu precies is. Ik ben blij dat ze er geen last van heeft. Ik was er in het begin echt van overtuigd dat het waterpokken waren. Ze heeft pas geleden ook al een keer een netelroosreactie gehad met schijven in haar gezicht en opgezwollen handjes. Misschien toch maar binnenkort weer een keer contact opnemen met de huisarts en het verder uitgaan zoeken als het vaker voor gaat komen.