auto verzekeren met buitenlands kenteken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik ga een auto importeren vanuit amerika en die komt hier dus aan met amerikanse platen. Het duurt een tijdje voor dat de auto geschikt gemaakt is voor de nederlandse wegen, maar in de tusentijd mag je er wel in rijden. We zouden hem verzekeren bij de iak, maar ondanks eerdere berichten weigeren ze nu ineens de auto te verzekeren. Weet iemand een maatschappij die dit wel doet?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Weet je zeker dat je er mee mag rijden volgens mij mag dat niet namelijk als de auto niet gekeurd is door rdw of dat moet recent veranderd zijn..

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben vorig jaar voor een klant een auto geïmporteerd uit Canada voor een klant via importkenteken.nl misschien kunnen hun je helpen..

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Het wordt toegelaten als je kan aantonen dat je een afspraak heb en bezig bent met het proces.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij konden een tijdelijk uitvoerkenteken verzekeren via Rialto (wanbetalers kunnen zich ook daar verzekeren). Dus ik verwacht dat je dat bij invoer ook zou kunnen doen.

verder vond ik op internet (googelen) dat de firma Diks en de firma Ohra hier ook verzekeringen op aanbieden.

Deel Deze Pagina