Jakkes!!!! Een wilde rat!

Discussie in 'De lounge' gestart door sasjuh, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Daarnet was onze hond raar aan het doen in de tuin, dus ik ga kijken.
    En wat zie ik?
    Een rat! :$:$:$
    Gatver zeg!
    Gelukkig liep ie buiten maar brrrrrr waar 1 is zijn er meerdere.....en waar komt ie vandaan??

Met tamme ratten heb ik geen moeite maar met wilde wel.
    Wat moet ik nou?
    Kan geen gif gaan strooien of vallen gaan zetten ivm hond en kind....

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Parkeer je auto naast de tuin, daar kruipen die vieze krengen wel in! Gaat wel stinken hoor! :p. Sorry, flauw grapje. Heb er gisteren net 1 onder mijn motorkap vandaan laten halen, bah.

Misschien kijken of je een nest hebt ofzo, in de tuin. Ik weet niet hoe die beesten zich gedragen?
    Zo niet, misschien was 'ie op doortocht!
    Zorg er wel voor dat er niets van vuilnis in je tuin ligt!

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik hoop niet dat ik iedereen hier aan het schrikken maak, maar ratten zijn overal hoor. Zo lang ze alleen in je tuin lopen zou ik ze lekker laten gaan. Bij vrijwel iedereen lopen er regelmatig ratten in de tuin, maar meestal zie je ze niet omdat ze vaak 's nachts of tijdens schemer naar buiten komen. Niet te druk om maken dus. Zodra je ze ook in huis tegen komt, dan zou ik wel maatregelen gaan nemen, maar zo lang ze daar niet zitten kun je er vrij weinig tegen doen. Zo lang je achtertuin schoon is van vuil en etensresten, je geen dierenverblijf hebt en geen houtopslag of vijver, dan is de kans groot dat ze jouw tuin alleen overgestoken zijn om ergens anders naar toe te gaan. ;)

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Dit dus...

die beesten zitten werkelijk overal.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ja oke, maar vanwege de hond had ik zoiets van, moet ik er iets tegen doen ja of nee?
    We hebben geen voedselresten, dierenverblijven of houtopslag, hooguit onkruid.
    Binnen zullen ze niet gauw kunnen komen en willen vanwege de katten.
    Nah ja, hopelijk was ie maar op doortocht.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar hoezo vanwege de hond dan?!
    Die hond red zich wel hoor.

7. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ook als die ratten ziektes hebben?
    Ze is ingeënt maar toch, blijf het een eng idee vinden :)

8. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, maar wat al gezegd is.. Die ratten lopen overal.. Ook in bv het bos/park waar je met je hond loopt.. Daar kan je er ook niks aan doen.
    Zou me er idd niet te druk om maken. Ze zijn overal, maar gelukkig zien we ze (bijna) nooit :)

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Daar zou ik me niet al te druk om maken.
    Hoe moet dat dan met bijvoorbeeld duitse jachtterriers of jackrussels die ook wel op ratten jagen?!
    Zolang je geen ratten in huis hebt lekker met rust laten.

10. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    is een een sloot of ander water in de buurt?

hier hebben we een grote gemeentelijke vijver en een sloot daar zitten er ook tig

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Helaas was deze rat ten dode opgeschreven omdat de hond hem te pakken had, betekent dus dat er al wat was want een rat is snel genoeg en fel genoeg.
    Maar goed, zal ze met rust laten zolang ze niet in huis zitten.

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gaan ze het ook niet overleven als de hond ze in de neus krijgt...kleine jager. ;)

Maar idd ze zitten overal en ze kunnen ook overal overleven.

13. Emmaleigh

Emmaleigh Actief lid

20 dec 2012
    105
    0
    0
    Wat andere al zeggen is, ratten zitten overal... en zolang ze buiten zitten is er eigenlijk niks aan de hand.
    Zodra ze binnen komen, de gemeente bellen. De meeste gemeente komen namelijk gratis met ongedierte bestrijding voor ratten en muizen (hier in ieder geval wel). Bij ons hebben we muizen in huis gehad een half jaar terug en er is toen meerdere keren iemand in huis geweest om ons te helpen het huis ongedierte proof te maken zeg maar. Sinds dien geen muis meer gezien! :)

14. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik ben serieus nog nooit n wilde rat gezien! Gelukkig haha bleghh

15. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Bah, ik vind die beesten echt smerig!

16. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Hier kwam de kat er vorige week mee binnen. En dat vieze ding leefde ook nog. Hij was alleen verlamd. Maar bah, wat een vies ding brrrrrrrr.

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh my god. Dit is dus mijn ergste nachtmerrie. Zelfs de grootste spinnen doen mij niks, maar een rat daar ben ik echt als de dood voor.

Deze zomer zat ik 's avonds alleen op de bank tv te kijken, toen ik uit mijn ooghoek iets groots en zwarts zag bewegen. Ik kon alleen maar de achterkant zien, want dat ding kroop op dat moment net onder mijn salontafel. Binnen 3 seconden zat ik boven met alle deuren dicht en durfde pas naar buiten te komen toen mijn uren later thuis kwam. Hij heeft het hele huis overhoop gehaald maar niks meer gevonden. Waarschijnlijk is het ding weer terug de tuin ingegaan.
    Ik weet dus niet wat het was, maar dacht meteen aan een rat. Het zou ook een mol kunnen zijn (gezien de traagheid, ratten zijn veel sneller), maar ik ben als de dood dat het toch een rat was. Wij hebben namelijk een sloot op een of 10 afstand, dus het zou kunnen.
    Brrrrr, heb nog steeds de rillingen als ik er aan denk. Ik ben absoluut geen mietje, maar geen enkel huis, tuin en keuken dier kan mij zoveel angst bezorgen.

18. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou me om 1 rat geen drukte maken hoor... hier lopen muizen rond want ik woon aan de rand van het bos en dus zullen er wel legio nesten zitten. Maar ik heb er geen last van en heb er geen in huis. En ratten zullen hier ook wel toeven.

Daarentegen zitten hier ook herten, egels, wilde zwijnen en roofvogels. Ik geniet ervan!

19. rums

rums Niet meer actief

Ratten komen af op dierenvoer. Helaas hier ook weer ratten. De beide buren hebben kippen en op dat voer komen ze af. Maar vooral als er teveel gestrooid wordt en blijft liggen.

20. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Gatver joh! Hier had de kat er 1 te pakken gehad. Dus ga ik lekker op mn terras in de tuin zitten en zie in mn ooghoek iets fluffy's liggen. MEGA RAT !!!!!! Dood, dat wel.. Maar ik durfde hem niet op te ruimen, want stel dat er nog wat leven in zat en dat het beest dan ineens heel hard piep zou zeggen...brrr

Toen ik nog bij mijn ouders woonde zijn de hond en ik tijdens het uitlaten aangevallen door een muskusrat. Dus de angst zit er bij het zien van zo'n beest goed in.

Deel Deze Pagina