auto waar 3 stoeltjes inpassen.

Discussie in 'De lounge' gestart door sebasel4a, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie weet een betaalbare auto waar 3 zitjes in passen.
    Ik heb maxi cosi cabrio fix met isofix systeem en een romer groep 2 ook met isofix en een maxi cosi tobi gewoon met de gordel.
    We hebben nu een renault laguna en heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg ze er niet alle 3 in.

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    je kan ook gewoon 1 zitje voorin en dan de bijrijder achterin?

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    fiat dobló ;). Die hebben wij en er kunnen 3 stoeltjes langs elkaar

4. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan voorin de airbag niet uitzetten. En voor degene die dan achterin moet is er niet veel plaats dan :(

De doblo had ik idd al voorbij zien komen.

5. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Wij hebben een Opel Zafira gehad, daar pasten 3 zitjes naast elkaar.
    Nu hebben we een Citroën Xsara Picasso en ook daarin passen 3 zitjes naast elkaar.
    Succes met je zoektocht.

6. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Andere stoeltjes? Wij hebben een Megane en daar passen wel een Recaro en twee maxi cosi's in. Geen idee hoe het gaat als de tweeling in andere stoeltjes moeten.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kun je voor de oudste niet een stoelverhoger nemen? Past het dan niet?

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou gewoon adviseren eens bij een "van alles wat" autodealer en gewoon te gaan passen...

9. Storm

Storm Niet meer actief

Hoe betaalbaar ze zijn weet ik niet, maar de VW Touran en de Opel Zafira hebben de ruimte voor drie zitjes. Collega's met 3 of meer kids hebben deze auto's :)

10. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Dit is wat wij zullen doen als het niet past. Tegen die tijd is de oudste vier.

11. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ben zelf aan het kijken voor touran of zafira. Maar nu las ik weer op internet verhalen van mensen dat het in een zafira niet zou passen. Maar blijkbaar toch wel. Binnenkort eens naar de garage om te gaan passen.

En andere stoeltjes is idd ook een optie maar onze auto nu is ook aan vervanging toe.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou dan kijken wat je wilt, weet niet of er nog meer kinderen komen in de toekomst. Want ik neem aan dat je oudste niet heel lang nog in zo'n stoel blijft zitten en is het wellicht wat onnodig om perse 3 stoeltjes naast elkaar te willen hebben passen.

13. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Op de site van de ANWB heb je een kieshulp. Daarbij kun je ook aangeven dat je op de achterbank 3 kinderstoeltjes naast elkaar wil, naast de overige keuze's voor model enz en dan geeft de site een aantal mogelijke auto's waarbij dat kan. Mss dat dit een hulp kan zijn in je zoektocht?

Succes met zoeken!

14. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Totdat je kind een jaar of 7 is moeten ze nog op een zitverhoger zitten en die is net zo breed als autostoel/zitverhoger met rugleuning.
    Dus je zit een aantal jaren vast aan die 3 zitjes hoor.

Onze oudste dochter zit sinds vorig jaar gewoon op de achterbank dus wij een beetje meer ruimte nu er nog maar 2 zitjes op de achterbank staan.

15. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je mira 85.

Zelf denk ik dat de oudste toch nog even in een stoel zit. Meer komen er niet maar haha.
    Als het goed is toch ;)

16. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

De Peugeot 308 SW heeft achterin 3 zitplaatsen met Isofix.

17. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankje Kyra had ik naar gezocht 3xisofix maar kon ik nergens vinden. Ik heb net even gekeken maar is een mooie auto met 3 eigen stoelen.

18. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Wij hebben een opel vectra station Iemand daar ervaring mee?
    En als jullie de stoeltjes in de auto hebben zitten zit de maxi cosi dan aan de buitenkant? (lijkt me namelijk wel het makkelijkste)

19. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Bij ons gaat de maxi cosi juist in het midden, omdat je die alleen maar vast hoeft te klikken op de Easy Base. Bij de andere twee stoelen moet je of de kinderen vast zetten in de stoel (groep 1) of de gordel vastklikken (groep 2) en dan hoef je niet zo in de auto te hangen om dat voor elkaar te krijgen.

Het enige nadeel van de gordel van de middelste stoel is namelijk dat je die 2 keer moet vastklikken. Eerst het lange gedeelte wat over de schouder gaat aan de passagierskant en dan het korte gedeelte wat over de heupen gaat aan de bestuurderskant.

Verder rijdt de Peugeot erg lekker vinden wij.

20. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    renault senic opel zafira wij hebben de citroen xsara picasso niet zo deur om te kopen en super auto

Deel Deze Pagina