Wat zijn de negatieve kanten van jouw werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 1 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nav een ander topic waarin een aantal dames vonden dat ik wel heel leuk werk heb, dacht ik: "je moest eens weten...." Haha.
    Ik heb, behalve een "gewoon" betaalde baan, daarnaast ook een (budget)bruidswinkel. Dat is uiteraard heel leuk, voor veel vrouwen "de ultieme baan", maar er zitten ook nadelen aan. Wat dacht je van:

Huilende bruiden
    Bruiden die ruzie met hun moeder/schoonmoeder maken over de jurk
    Bruiden die totaal besluiteloos zijn over wat ze nu het mooiste vinden
    En de japonnen zijn loodzwaar!

Haha, gewoon luchtig hoor, vind het leuk werk om te doen.

Maar wat voor werk doe jij en wat zijn behalve de positieve kanten de negatieve?

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik beheer een onderzoeksfonds in een ziekenhuis en maak vaak onderzoekers blij met het nieuws dat ze subsidie toegekend krijgen om hun onderzoek te kunnen uitvoeren. En daar komen regelmatig hele mooie resultaten uit. Maar nog vaker moet ik onderzoekers teleurstellen. Ook al zijn de afwijzingen vaak goed onderbouwd, blijf ik het heel vervelend vinden om ze teleur te stellen en voel ik me schuldig...

3. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    We hebben een melkveehouderij. Prachtig werk maar het wordt door (onwetende)(beter wetende)(liegende)(alleen theoretische kennis hebbende) burgers en overheden verguisd en negatief belicht. Waardoor je je vaak vogelvrij voelt.
    Verder ben je nooit klaar, weekend en week werk. Als de temperaturen stijgen stijgt de hoeveelheid werk ook. We hebben weinig mogelijkheden om op vakantie te gaan omdat we ook een recreatiebedrijf erbij naast hebben.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk in de logistiek, hartstikke leuk en dynamisch. Enig nadeel zijn irritante chauffeurs. En stinkende chauffeurs. En chauffeurs die alleen Russisch ofzo spreken en dan verwachten dat je ze verstaat ;)

Chocolat, Nescio en mamabri vinden dit leuk.
  5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jup! Kom ook uit de logistiek, stinkende chauffeurs is zo herkenbaar Haha.

Verder dat het soms lichamelijk erg zwaar is. Buiten dat om erg leuk werk.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik werk in de ICT, semi-overheid. Belangrijke frustratie is dat beleidsmakers/politici denken dat ze wel even een wijziging kunnen doorvoeren terwijl het maaaanden werk kost om dat qua ICT netjes op orde te krijgen.
    Verder vind ik de hele dag zitten echt een nadeel. Iedereen die bij ons in dienst komt, komt in zn proeftijd al kilo's aan

die van de stinkende chauffeurs heb ik vaker gehoord.. wat erg

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik werk in een winkel als leidinggevende.
    - boze klanten
    - slechte uitlevering van goederen, waardoor je nog meer boze klanten heb
    - klanten die vinden dat ik een plastic tasje gratis moet geven omdat ze al genoeg betaald hebben..

Verder kan ik niks verzinnen..

Helaas ben ik nu opzoek naar ander werk aangezien alle filialen gaan sluiten.

wafelijzer vindt dit leuk.
  8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Werk bij de gemeente in een wijkteam. Nare is dat je echt ook de onderste laag van de samenleving ziet, iets wat voor veel mensen onzichtbaar is. Schrijnende gevallen, uithuisplaatsingen, schulden. Ik vergeet nooit een van mijn eerste weken 15 jaar terug stopte er een taxi voor de deur. De chauffeur kwam een jongetje van 4 afzetten waarvan, zoals hij zei, zijn moeder hem niet meer wilde hebben.
    Nadeel is dat je zelf verhard, je je eigen problemen weg wuift want anderen mensen hebben het veel slechter.

Mooie is als een gezin na hulp het weer zelf kan draaien.

9. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik werk in de Kraamzorg. Ik vind het een prachtig beroep. 8 van de 10 gezinnen zijn echt fantastisch je zo ontzettend dankbaar. Maar 2 van de 10 zijn ware hell. Je word gecommandeerd, gebruikt of uitgescholden. Ik werk bij een klein bureau en dus niet op rooster. Ik kan NIKS plannen. Dat vind ik vaak wel lastig maar blijf het hoe dan ook echt mijn droom baan vinden!!

10. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Lijkt me echt zo moeilijk, vorige keer niemand in huis gehad, maar zie er nou al tegen op, en voor jullie lijkt het me ook zo moeilijk je steeds weer te moeten aanpassen..

11. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ohh even klagen:oops:. Ik werk(te) als ambulancevpk, wat ook heel leuk en dankbaar kan zijn. Maar goed, de negatieve kanten: hoge werkdruk, zware belasting, salaris wat niet in verhouding tot de werkzaamheden staat etc. Maar het allerergste vind ik het geweld wat er tegen je gebruikt wordt. Dat je wordt uitgescholden terwijl je iemand helpt, wordt bekogeld met vuurwerk tijdens oud en nieuw. Je voelt je soms zo bedreigd. Daarnaast de soms hele heftige dingen die je meemaakt, al is dat niet echt een nadeel... het blijft soms gewoon door je hoofd spoken.

Maar, zoals ik al zei, het kan ook echt leuk en dankbaar werk zijn:p.

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Bij mijn werk op de basisschool:
    De hoge werkdruk
    Vervelende ouders
    Het salaris
    Het eeuwige nakijken en schoonmaken/opruimen van de klas

De hogeschool:
    Het nakijken van verslagen en tentamens
    De eeuwige smoesjes van studenten

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Werk in de zorg met ouderen met dementie

- erg hoge werkdruk
    - geen vast rooster
    - vakantie of vrije dag is altijd een probleem
    - zware fysieke belasting
    - agressie
    - salaris mag ook wel hoger. Loopt je benen onder je lijf vandaan.

14. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Pff ik werk in de huishouding. Naast dat ik het werk afschuwelijk vind kom ik soms ook bij mensen thuis. Ik word soms uitgescholden, mag ontlasting van de muur schrapen of maden uit de kliko vissen.
    Sommige clienten zijn gelukkig ook erg lief en krijg ik lekkere koffie met een koekje :)
    Salaris is erg laag maar ik kan geen ander werk vinden helaas.

Tienn dat zal ik nooit snappen he, dat bedreigen van ambu personeel. Wij hebben al vaak de ambulance moeten bellen en ik ben elke keer alleen maar blij met ze.

15. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Ik ben dierenartsassistente. Erg leuk werk. Zou niet anders willen.

Nadeel:
    Lange dagen (wat dan ook wel weer een voordeel is omdat ik maar 3 dagen hoef te werken om genoeg uren te maken)
    Werkdruk ligt vaak hoog
    Geen pauze

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zit op kantoor dus zwaar is het in mijn geval niet ;)

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Oh en mijn salaris is om te huilen.. het is dat ik het werk zo leuk vind

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier t zelfde. Weet je wat ik jammer vind? Dat veel mensen denken dat je een "winkel muts" bent en alle kleding etc door kabouters te winkel in gedaan word en dat die kabouters t ook weer opruimen.
    Vind t best onder betaald werk terwijl t lichamelijk echt zwaar kan zijn.

Zara75 vindt dit leuk.
  19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Had ik nog niet gelezen ;)

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hahaha en dan heb je ook nog van die dames die eerst 20 jurken passen voor ze DE jurk vinden :D

Ik werk dan nu even niet. Maar normaal;
    Maar het vervelendste aan mijn beroep vind ik dat het salaris om te janken is. Ik weet ook echt niet of ik daar nog weer in aan het werk ga.

Deel Deze Pagina