Wat kan ik doen? ( bouwvakkers)

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnestraal21, 6 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Hallo,

Bij ons in de straat zijn ze de voegen aan het vervangen. Dat er steigers in mijn voortuin staan zonder uberhaupt een mededeling/ toestemming oke. Dat de om half 7 beginnen met boren oke neem ik ook voor lief. Maar tot mijn grote verbazing zag ik Zaterdagavond dat er 2 gaten in mijn buitenmuur zijn geboord!

Woningbouw is al gebeld die kunnen er niets mee zoals mevrouw aangaf.Niemand weet welk bedrijf de steigers hebben geplaatst dus daar kan ik ook niet aankloppen.

Wat kan ik doen? Als laatste red middel wil ik aangifte doen..

Het is namelijk zo Ik heb een koopwoning dus mijn voegen worden niet vernieuwd.

2. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Huh? Nou dat is fraai zeg!
    Kun je de bouwvakkers niet aanspreken als je ze weer ziet?
    Er moet ongetwijfeld ook een werkbus van ze staan.

En hoezo kan de woningbouw hier niks mee? Zou even lekker worden zeg!
    Dikke vette rekening die kant opsturen hoor. Zij huren dat bedrijf in en maken schade aan jouw huis!
    Zij kunnen jou ook vertellen om welk bedrijf het gaat.

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Zo dacht ik dus ook!. Hun geven opdracht toch? Weten ze ook wie er werkt lijkt mij. Ik had al wel de voegers gesproken maar die wisten niet welk bedrijf de steigers had geplaatst. Het bedrijf zelf is namelijk weg.

4. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.566
    113
    Als de werkzaamheden worden uitgevoerd aan huizen die eigendom van de woningvereniging, dan moet je wel degelijk bij de woningvereniging zijn. Als je telefonisch niet verder komt, dan zou ik naar hun kantoor gaan als dat mogelijk is. Er moet een contactpersoon zijn die je antwoord moet kunnen geven. Wellicht eens bij de buren informeren of zij weten met wie ze contact moeten opnemen als ze vragen hebben.

5. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Nou ik zou nogmaals de woningbouw bellen en als ze geen gehoor geven zou ik persoonlijk langsgaan en niet weg gaan voordat het opgelost is of voordat ik tenminste weet om welk bedrijf het gaat.

En als dit niet lukt zou ik ook aangifte doen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Die vrouw wil zich er makkelijk van af maken. Ze gaan maar mooi uitzoeken wie die steigers heeft geplaatst, die komen er echt niet zonder opdracht, misschien weer een onderaannemer, maar de verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de woning bouw, er van uitgaande dat al die huizen daar van zijn.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Nou ja zeg! Dat is niet okee hoor.

Heb je misschien een koophuis in een rijtje waarin andere huizen staan waarvan de voegen wél vervangen gaan worden? Ik kan me zo voorstellen dat ze bij het opbouwen nog niet precies gekeken hadden bij welke huizen ze wel en niet moesten zijn. Slordig van ze.

Beste is inderdaad om de werklui direct aan te spreken. Maar ik zou zelf ook niet goed weten wat ik dan zou zeggen. Schadevergoeding vragen voor de gaten in je muur? Hoeveel zou dat dan moeten zijn, want ik neem niet aan dat je het professioneel gaat laten dichten. :$
    Maar ik zou in ieder geval aangeven dat je er niet van gediend bent dat ze verder nog aan je gevel zitten.

8. Msee

Msee Niet meer actief

De steigers staan er nog? Dan worden die ook weer door dat bedrijf opgehaald.

Woningbouw is de opdrachtgever? Dan zal die een bedrijf hebben ingehuurd voor de totale werkzaamheden en dat bedrijf huurt weer andere bedrijven in voor de uitvoering. Weet je de hoofd uitvoerder dan kun je via hem het steigerbouwbedrijf vinden.

Maak gebruik van rechtsbijstand.

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wow dat is erg... Het kan toch niet zijn dat zij dat niet weet?
    Heeft 1 van je buren toevallig een brief gehad oid?

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoezo stonden ze dan in jouw voortuin? Ik zou dat al niet ok vinden. Ik zou dit bij woningbouw neerleggen en idd even je rechtsbijstand bellen! Woningbouw heeft de opdracht gegeven, dus zij regelen de afhandeling maar mooi met dat bedrijf.

11. fafa

fafa Niet meer actief

Serieus? Om twee gaten in je muur?
    Ik zou wel balen, en pissig zijn op die werklui, maar om er nou een zaak van te maken...
    Muurvuller erin, en weer door met je leven :cool:

12. Msee

Msee Niet meer actief

Rechtsbijstand betekend niet gelijk dat het via een rechter uitgespeeld wordt hè. Ze nemen gewoon die zorg van je over zodat je juist door kan gaan met je leven zonder er nog zelf mee bezig te zijn.

13. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Haha nou dat ligt er wel aan wát voor gaten je in je muur hebt gekregen denk ik :p

14. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, dat is helemaal waar :cool:
    In mijn gedachten waren het twee boorgaten, zeg 10 mm, die ze gebruikt hadden om de steiger mee vast te schroeven. Daar zou ik even flink van balen, maar geen verdere stappen ondernemen.
    Maar je hebt gelijk, misschien is het erger dan dat :$

15. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als die bouwvakkers in opdracht van de woningbouw klussen, moet je wel degelijk bij hen zijn. Nog eens bellen, en anders langsgaan. Wat laks zeg!!!

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je gaat toch niet zomaar gaten in iemand zn muur boren die niet eens 'mee doet' met de vervanging van voegen omdat zij een koophuis heeft...:eek:

Ik begrijp sowieso niet wat die stijger daar doet aangezien ts helemaal niet mee doet met deze toestand

17. fafa

fafa Niet meer actief

Nee, ik praat het ook niet goed. Natuurlijk zitten ze fout. Maar ik kan me voorstellen dat het zo gebeurd is: De steigerbouwers krijgen de opdracht van de aannemer om een steiger neer te zetten. Dat gaat veel makkelijker als ze één aaneengesloten steiger neerzetten ipv voor nr 1 wel, nr 3 en 5 niet, 7, 9, 11 wel etc.
    De steigerbouwers weten waarschijnlijk niet meer dan "zet een steiger neer om de voegen te kunnen vervangen" En in die onwetendheid hebben ze de steiger vastgezet aan een willekeurig huis (of aan ieder huis).

Nogmaals, niet dat het dan okee is! Maar dingen gaan op die manier vaak mis. En dan is het niet zo dat zo'n bouwvakker dus willens en wetens een huis staat te beschadigen dat niks met het project te maken heeft.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo dan, daar ben je mooi klaar mee. :eek: Ik zou toch volhouden bij de Woningbouw..

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tuurlijk kan dat zo gaan, maar dan moet de schade wel hersteld worden.

20. TJS

TJS Actief lid

19 aug 2014
    251
    2
    18

Deel Deze Pagina