Autocorrect

Discussie in 'Over deze site' gestart door Roetje08, 9 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik wil even zeggen dat ik knettergek wordt van de autocorrect op deze site (met mijn gsm). Als ik een zin typ, en ik merk dat ik halverwege een fout heb gemaakt, dan ga ik midden in een zin de fout verbeteren. Maar dan verdwijnen er plots delen van woorden en staat het woord dubbel na mekaar. Dit komt vooral voor als mijn cursor net voor een woord staat en ik dan ga typen. Kan het moeilijk uitleggen, maar ik kan toch niet de enige zijn die dit probleem heeft? Autocorrect wil ik niet afzetten, want op messenger, WhatsApp en op andere sites gaat het wel goed.
    (Ik heb een Nokia 7 plus met Android one.)
     
    Babyaapje en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen last van!
     
  3. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik heb geen idee wat het is maar bij mij gaat het typen ook niet goed. Het gebeurt echt heel vaak dat woorden of dubbel worden neergezet of dat er ineens een punt tussen woorden wordt gezet of net als bij jou dat er gedeeltes verdwijnen bij het aanpassen. ZP is de enige website waar ik het op heb.
     
    Babyaapje vindt dit leuk.
  4. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Krijgen we hier nog een reactie op @Beheer? Het is echt ellende om snel een fatsoenlijke bericht te typen via mobiel.

    Dan krijg je dit soortsoort ongein. Schiet echt nietniet op dandan blijf je bezig met herstellenherstellen. En dit keer niet eens punten ertussen, dat valt mee dus. Die dus hebheb ik voor dat valt mee getypt, maar m'n tekst verspringt ofzo. Echt raar.. :confused:
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  5. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ja, dat bedoel ik dus! Ik ging er van uit dat @Beheer alles las khet topic over de site.. blijkbaar niet :rolleyes: (of geen zin om er iets aan te doen..)
     
  6. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #6 Sylva, 26 feb 2019
    Laatst bewerkt: 26 feb 2019
    Haha, ik ook :rolleyes: Dus ik dacht ik typ maar gewoon eens een onbewerkt stuk tekst, dan is het misschien duidelijk wat er aan de hand is. Maar volgens mij zijn wij ook echt de enige waar dit bij gebeurt :| Heel irritant!

    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    Edit: moet dit nog even toevoegen. Als je een zin op een nieuwe regel typt en je wilt hem uiteindelijk toch achter de vorige tekst zetten en je drukt op de terug knop, dan haalt hij de eerste letter weg van het eerste woord en zet hij de cursor weer achter de tweede letter.

    Voorbeeld:

    Eerste stuk tekst. Waar ik nog een zin achter ga plakken wat dus fout gaat.

    Tweede zin die ik achter het vorige stuk tekst ga verplaatsten met de terug knop.

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Eerste stuk tekst. Waar ik nog een zin achter ga plakken wat dus fout gaat. (T is nu verwijderd)w(cursor staat nu hier)eede zin die ik achter het vorige stuk tekst ga plakken.
     
  7. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb ook problemen met via smartphone hier tekst typen icm autocorrectie. Echt niet leuk.
     
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @Beheer Ik heb ook vaak problemen met de autocorrectie op de site. Als ik halverwege een woord dan klik op het woord dat ik wil gebeurt er echt iets raars. Dan komt of het eerste deel van. Het woord 2 keer te staan of het wordt iets heel onherkenbaars. Dan kan ik weer alles verwijderen en opnieuw beginnen. Erg vervelend.
     
  9. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik kan geen kleine stukjes tekst selecteren, hij pakt dan gelijk alles tot beneden. Als ik een zin wil aanpassen moet ik dat letter voor letter weghalen. Selecteren en in 1x weghalen zou toch makkelijker zijn
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    02C6DA08-5BE2-412F-B3FD-41C067898BE5.jpeg
     
    Krily, Hakoek, LaQueen en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    ja heb ik ook! daarom ga ik vaak op mijn laptop voor ZP xD dan heb ik daar geen last van
     
    Sylva vindt dit leuk.
  12. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Irritant hè! Ik heb hier vandaag maar m'n oude tablet onder het stof vandaan gehaald, daar heb ik het ook niet op. Dat ding is alleen wel rete langzaam :| Mja, kan er in ieder geval wel normaal op typen :rolleyes:
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Blijkbaar vindt @Beheer het niet hinderlijk :rolleyes:
     
  14. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Doet de autocorrect altijd moeilijk of werkt het soms wel gewoon?
     
  15. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Altijd, en enkel op mijn gsm en deze site. Op de computer geen probleem mee.

    Ik zit in mijnmijn wachtw en ik vind hethzo et spann

    Wat ik getypt heb: "ik zit in wachtweken", daarna zette ik mijn cursor voor wachtweken en heb ik er nog "mijn en een spatie" bijgezet. Daarnet typte ik "ik vind spannend" en zette mijn cursor weer voor spannend en typte er "het zo en een spatie" bij. Toen veranderde hij de woorden zoals je in bovenstaande zin leest.
     
  16. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Bij mij ook altijd, en Idd alleen deze site
     
  17. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Dit heb ik ook, ja
     
  18. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.101
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dit heb ik ook! En ik kan dus ook geen kleurtjes enzo doen daardoor via iPad,
     
  19. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Helaas altijd :(
     
  20. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Babyaapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina