Ik ben een zwakkeling!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeem22, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Sorry moet het echt even kwijt!

Ik ben echt een zwakkeling met alles!

Ben een deurmat zoals mn moeder altijd zegt!

Laat altijd over me heen lopen en ik kan geen nee zeggen!

Een ezel stoot zich niet 3x aan dezelfde steen nou deze ezel wel!

Heb snel medelijden met mensen en daar word altijd misbruik van gemaakt ALTIJD..!!
    Ik ben dit zo zat maar weet dat als er weer iemand in de problemen zit ik dit zielig vind en die persoon wil helpen ik kan dan echt geen nee zeggen :(

Overal moet ik achteraan lopen ( vrienden oid ) en trap er elke keer weer in!

Dan neem ik mezelf voor om het niet te doen en dan een paar maanden later gebeurd het toch weer.!!

Waarom ben ik daar nou niet sterk genoeg in :(

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ken het helemaal.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Misschien is een assertiviteitscursus iets voor jou?
    Ik heb ook moeite met nee zeggen maar niet als mensen zielig zijn of met vrienden. Daar ben ik met de jaren te achterdochtig voor geworden.

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Word jij dr niet gek van??

Bedoel van jezelf? Ik dus wel kan mezelf dan wel wat aan doen!!
    Maar toch t lukt me gewoon niet..

Op t werk ook niet ze bellen mij altijd op als er een zieke is ofzo omdat ze weten dat ik altijd ja zeg

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Heb ik al gevolgd maar zonder resultaat;)

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik was ook zo! Eigenlijk wil je nee zeggen, maar dan komt gelijk dat schuldgevoel de hoek omkijken.
    Ik heb het gewoon een keer gedaan, en tuurlijk wat voelde ik me schuldig, maar man wat voelde dat lekker!!!
    Ik kreeg wel wat vreemde blikken en opmerkingen in het begin, maar ik werd steeds zelfverzekerder. Ik laat niet meer over me heen lopen, mensen krijgen respect voor je, heerlijk!!!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Met werk heb ik het idd bijv wel. Ik kan heel moeilijk voor mezelf op komen. Maar ik krijg ook binnenkort een assertiviteitscursus! Ben erg benieuwd,heb nog nooit zo iets gehad.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oh hmm dat is lastig. Misschien moet je idd gewoon een keertje proberen om nee te zeggen of met steun van je man misschien dat dat lukt?

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Pff ja die heeft het ook al geprobeerd maar ik voel me schuldig als ik nee zeg ( heel stom i know ) Zal een voorbeld geven:

Vriendin van mij heeft 2 kindjes kwam er achter dat haar vriend vreemd ging.. En werd door haar vriend met 2 kinderen op straat gezet. Bij haar ouders kon ze niet terrecht... Dus ik heb haar 2 mnd in huis gehad met 2 kinderen ( ze werkte niet niks ) Hielp wel mee in huis enzo.. Na die 2 mnd ging ze weer terug bij die gozer...

Ik heb nooit geen dankje wel gehoord ofzo maakt me voor de rest ook niet uit... Heb toen gezegd dat doe ik nooooooiiiiitttt meer...

Maar toen het vorig jaar weer gebeurde en ze me huilend op belde en ik die kindjes hoorde huilen kon ik haar niet laten staan.. Met dezelfde gevolgen als eerder van dien...

10. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik volg nu creatieve therapie, bij mij werkt dit heel goed! als ik zie wat ik in een half jaar geleerd heb! ik kan het je van harte aanraden, ik ben echt leuker geworden!;)

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Meid ik herken het helemaal, word er soms horentjes dol van, bij mijn vorige baan ook ik zei altijd ja of deed moeite als een collega wilde ruilen of ziek was, en als ik het dan vroeg ( bv vrij vragen of ruilen ) dan kon het niet, maar daar hoorde je me ( in het begin ) ook nooit over ... Later was ik het zo zat en heb ik gewoon nee gezegd toen het weer werd gevraagd, voelde me eerst lullig maar daarna dacht ik ja doei ga maar eens aan iemand anders vragen en toen voelde het goed :D

Maar zeg nog steeds veel ste makkelijk ja ...

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Ik vind het echt knap..!! Mij lukt het dus echt niet...!! Al zeg ik nee en gaan ze daarna een heeeeel verhaal houden... Dan word die nee weer een ja..;);)

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat heb ik ook wel hoor, als iemand echt door hamerd of zielig gaat zitten doen dan denk ik ach waarom ook niet en dan zeg ik toch weer ja :)

Heb vaker dat ik ja zeg dan nee ;)

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat doen ze dus ook omdat ze weten hoe jij bent. Misschien kun je op internet kijken voor iets waar je wat zelfverzekerder van wordt?
    Iets anders dan een assertiviteitscursus. Want mensen weten dat jij geen nee kan zeggen en spelen daar dus op in!
    Als jij een manier vindt om voor dat ze zo een heel verhaal afsteken nee kunt zeggen dan ga je je steeds beter voelen en meer zelfverzekerd, zoals iemand hier al zei.

15. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Weet je meid, dit is echt vervelend voor jou! Maar zolang jij zo toegeeflijk bent, zal hier ALTIJD misbruik van gemaakt worden!
    Ik zou zeggen, maak een plan van aanpak. Ik heb hier wel een aantal tips, waarvan ik hoop dat ze voor je werken, maar waardoor mensen wél zien dat het over is....:

-Zorg dat je nu al weet wat je gaat zeggen als je gebeld wordt dat er iemand ziek is. Dus als iemand je vraagt of je kan werken zeg je: Nee, het komt vandaag echt niet uit. (je hoeft niet altijd een reden op te geven hoor)

-probeer in plaats van medelijden medeleven te hebben. Zo kun je wel klaarstaan voor mensen (in de zin van een luisterend oor te hebben), maar hier niet zelf de dupe voor te worden.

- als je hyves, facebook oid hebt: Knikker al je vrienden eraf van wie je het laatste jaar niets meer gehoord hebt...

-(mss dat anderen hier op forum deze lijst kunnen aanvullen)

Tot slot. Mensen krijgen meer respect voor je als je assertief bent. Kijk maar naar je eigen omgeving; als iemand zijn mening geeft, krijg je vaak bewondering voor deze persoon. Dit geldt ook voor jou; als jij meer je eigen laat zien, waardeert je omgeving dat!

Succes!

liefs Susy

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou dat is het hem juist mijn mening heb ik wel en die laat ik ook echt merken maar in dit soort dingen ben ik gewoon een sukkel haha

En thanks voor het lijstje!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ken wel iemand die misschien weet wat voor jou zou werken. Je moet me maar even pben als je wil dat ik haar benader.

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Gedaan :)

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Soms werkt het om te zeggen: ik wil er even over nadenken ik bel je vanavond terug.
    Dan kan je zelf al bedenken wat je wilt gaan zeggen en laat je je niet overbluffen door het moment. Soms is nee zeggen dan net iets makkelijker. Soms hoor.;)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar meestal kan je dat dan ook niet, omdat je je dan eigenlijk al schudlig voelt, tenminste ik kon dat nooit.:)

Deel Deze Pagina