Ondanks dat je buurman ongelijk heeft en net zoveel recht heeft op die parkeerplek als ieder ander persoon zou ik kijken hoe je een compromis kan sluiten. Burenruzie om een parkeerplek is helemaal vervelend en verpest je woonplezier. Maar betekend niet dat buurman steeds gelijk moet hebben of over jullie heen walst.
ik zou ook echt die auto niet verplaatsen! tis openbare weg en hij zet zn auto maar lekker ergens anders neer!
Ik had 'm in eerste instantie helemaal al niet verplaatst, wat een onzin zeg! Hier ook zo'n buurman gehad, begon met briefjes onder de ruitenwisser en daarna banden leeg laten lopen. Wij hebben toen contact gehad met de wijkagent (er is wel vaker naar de politie gebeld voor hem), en kort daarna was het over en doet hij ook gewoon aardig. Maar komt denk ik ook doordat hij 2 kleinkinderen heeft die even oud zijn als Eva en Lisa.
Nou sorry hoor, maar ik zou echt mijn auto niet gaan verzetten voor die buurman. Bij ons is het met parkeren precies hetzelfde en ik kan soms ook de auto niet voor de deur zetten omdat de meneer van een paar huizen verderop 'm daar al neergezet heeft. Dat vind ik soms ook vervelend (als in: ik ben lui, dus dan moet ik verder lopen ), maar ik zet de auto dan gewoon ergens anders, soms is dat in een zijstraat waar ik dus geen zicht op de auto heb. Maar ja, so be it hoor. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om te gaan vragen of iemand zijn auto wil verplaatsen voor mij.
jullie hebben echt allemaal 100% gelijk, maar rozeroos ook. Ik vind het dan zo vervelend dat er dan gedoe van komt. Maar misschien kan mijn man rustig uitleggen dat wij de auto niet blijven verplaatsen en hem ook niet in een andere straat gaan zetten.
Dan moet ie maar verhuizen naar een huis met eigen oprit, dan hoeft ie niet meer om z'n parkeerplaats te zeuren! Ik zou hem echt niet gaan verzetten.
tjee,.....dit soort mensen halen altijd het bloed onder mijn nagels vandaan!:x. Ben jij gek!? Je gaat je auto toch niet steeds verplaatsen omdat hij dat wil? En dan loopt hij maar een stukje met zijn boodschappen, neem aan dat de rest van de buurt dat ook doet als ze niet voor de deur kunnen parkeren. Is hij de koning ofzo? heeft hij alleenrecht? Gekkenhuis! En jij dan, jij hebt straks een grote buik, blijf je dan nog steeds je auto voor hem verzetten zodat hij niet hoeft te lopen met zijn boodschapjes? En jij wel zeker met een zwangere buik. Wat een aansteller die buurman! Niet meer je auto verzetten en gewoon parkeren waar plaats is, ook al is dit voor zijn deur. En als hij dan er naar vraagt kan je het rustig uitleggen. De kunst is dan om voet bij stuk te houden, dan druipt hij vanzelf af. En geen zin in ruzie? Hij zoekt toch ruzie? Is zijn probleem. Als jij gewoon voet bij stuk houd en als een volwassene rustig reageerd hoeft er echt geen ruzie te komen hoor. En je gaat toch zeker niet omdat je evt. ''bang'' bent voor ruzie zijn zin geven hè? Wat een kinderachtige zeiksnor van bijna 70!
Tja.. ik snap dat je geen ruzie of iets wilt. Maar vind het toch van die buurman wel errug kinderachtig hoor. Mijn pa heeft pas een nieuwe auto en wilt hem ook het liefst voor de deur (voor het raam) parkeren. Maar is er geen plek, gaat hij echt niet aanbellen bij diegene wiens zijn auto dus wel voor de deur staat. Dan zet hij hem gewoon stukje verder in de straat..
oooo als mijn man dit leest zegt hij: told you so!! maar hij heeft beloofd het er even rustig met de buurman over te hebben. Hij zei idd ook: straks sjouw jij met dikke buik en kind aan de hand naar een straat verder, omdat hij geen zin heeft.
Bij ons in de buurt houden we er wel een beetje rekening mee. Onze tweede auto zetten wij ook alleen bij iemand voor de deur die zelf geen auto heeft anders zetten we hem verderop op een parkeerpleintje. Ik baal dus wel eens als ik met 2 kleine kinderen een kinderwagen en boodschappen mijn auto niet bij mezelf kan parkeren maar ben nog nooit zo kinderachtig geweest om daar iemand op aan te spreken. Ik laad dan mijn spullen even uit en zet mn auto verderop neer. Ik vind het wel zeikerig van jullie buurman.
als hij idd een straat of plein verderop moet snap ik dat het vervelend is, maar zijn auto staat steeds letterlijk 3 meter naar links of rechts. Hij wil hem per se recht voor zn deur.
Ik bedoelde ook dat ik het zeikerig vind van jullie buurman. Ik zou het niet eens in mijn hoofd halen om iemand de auto te laten verzetten.
Gewoon je man vanavond laten aanbellen en hem rustig laten vertellen dat jullie de auto niet meer verplaatsen. Tenzij er bijzondere situaties zijn, zoals bijv. nieuwe meubels oid. Jij betaald namelijk evenveel wegenbelasting als dat hij doet. Daarnaast kan je dochtertje niet zoveel lopen en jij al helemaal niet omdat je in deze periode van de zwangerschap chronisch moe bent. Als je het had gekund had je ook wel willen tennissen en voetballen maar helaas zit dat er lichamelijk voor je niet in... etc blabla. Eens kijken wat hij dan terug zegt, wat een zeikerd zeg!
Je bent helemaal niet onredelijk. Je buurman is onredelijk! Ik zou hem er op een rustig moment over aanspreken, dat je er weinig voor voelt om je auto te verplaatsen terwijl hij ook voor jouw deur kan parkeren. Je kunt hem uitleggen dat je echt wel ergens anders parkeert als dat mogelijk is op het moment dat jij de straat in komt rijden omdat je graag rekening met hem houdt maar dat als 'zijn' plekje het enige beschikbare plekje is jij daar gewoon parkeert en hij pech heeft. Je bent malle Harrie toch zeker niet?
Ja, en?? Maakt dat dat hij meer rechten heeft als een ander?? Het zijn openbare plekken, dus hij heeft niet te zeuren. Als hij een eigen plek wil, vraagt hij die maar aan bij de gemeente. Ik zou lekker mijn auto laten staan. En als hij moeilijk doet, gewoon vragen waarom hij zo graag ruzie en gezeur met buren wil Wat een zeikerd zeg. Hier zeurt niemand om een vaste plek. Zou wat zijn zeg...
Voor nu nee. Auto blijft op zijn plek. Met als enige uitzondering als hij met zijn zware boodschappen moet tillen een keer in de week. Dat je er dan een keer rekening mee wilt houden. Zo geef je iets mee en voor de rest. Laat je de achter kant van je tong zien. Dus een heel klein beetje geven en voor de rest. Pakeer je gewoon op de plek die vrij is. Als het de zijne is heeft die pech gehad.
nou wat irritantttttttttttt! ik zou er dan wel ruzie om gaan maken haha, nee ik zou gewoon mn man sturen en duidelijk maken dat hij dan maar pech heeft en jullei niet telkens een auto gaan verplaatsen, hij kan er wel 30 jaar wonen, ...maar guess what...nu wonen jullei er ook...klaaar punt einde discussie....pff irritant zegg
Bij ons is het regelmatig zo dat we onze auto niet in de straat kwijt kunnen, dat is wel eens vervelend met het uitladen van spullen, of als je de auto wil wassen of stofzuigen. Maar we spreken er nooit mensen op aan, we halen de auto vaak als de plek voor onze deur vrij is. Iedereen zet zijn auto graag voor de deur. Helaas hebben sommige mensen meerdere auto's en zijn er ook mensen die hem niet graag in hun eigen straat zetten omdat daar bomen staan. We gaan echt niet onze auto verplaatsen als de plek voor onze deur nog niet vrij is. Dat is een kwestie van jammer.
Die had aan mij ook een verkeerde gehad hoor. Hij is de koning niet. Zou je auto ook niet meer verplaatsen.