autogedoe buren

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zou mn auto dus absoluut niet verzetten. Hij zoekt het maar uit. Het is een openbare weg en dan kan dit probleem zich voordoen. Anders vraagt ie maar aan de gemeente dat ie een stuk van zn voortuin afhaalt en daar een parkeerplek maakt. Dan staat ie lekker voor de deur. Enneh als je auto daar toch geparkeerd staat, effe de voordeurbel uitzetten, dan kan ie aanbellen wat ie wilt en je hoort heerlijk niets, dan kun je je ook niet bezwaard voelen. Je bent echt veel te lief voor deze wereld, maar jij hebt ook een plekje op deze wereld en je auto ook. En als dat plekje toevallig voor zn deur is, nou dan heeft ie gewoon dikke pech.

2. tulip

tulip Niet meer actief

haha ja dat snapte ik hoor, legde nog even verder uit.

ratatosk, ja dat is hij ook van plan. Uitleggen dat we het niet doen om hem te pesten, maar als het niet anders is dan is het helaas zo.

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    als ie zn auto voor de deur wil, is een vrijstaand huis een optie, en anders heeft ie het er maar mee te doen.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oeii, lastige situaties zijn dit.. Heb je gewoon geen zin in, dit soort gedoe.
    Je wil ook gewoon geen gezeur met je buren.
    Denk idd rustig met hem in gesprek gaan dat je de auto niet steeds gaat verplaatsen. Dat je echt wel begrijpt dat het voor hem vervelend is dat de auto niet voor de deur staat, dat jullie dat ook vinden, helemaal nu jullie kinderen hebben blabla. Oftewel: begrip tonen en even 'mee zeiken' dat het toch zo onhandig is dat je de auto niet altijd voor de deur kwijt kan maar ook aangeven dat jullie het vervelend vinden als de auto steeds verplaatst moet worden en dat dus niet meer gaan doen.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Euh, auto echt niet verplaatsen hoor! Come on, als hij zo nodig de auto pal voor de deur moet hebben, moet hij maar gaan verhuizen.. Is ie nou helemaal van de pot gerukt!

En wat heeft het er mee te maken dat hij er al 30 jaar woont? Helemaal niks in mijn ogen. Ja, misschien dat de buren al 30 jaar rekening houden met hem, maar dan moet ie er maar aan wennen dat jullie hem niet op zo'n manier verwennen hoor!

Hier ook openbare parkeerplaatsen, die ook wel eens allemaal bezet zijn (soort pleintje/hofje hier). Tja, als we veel zware dingen hebben zetten we de auto wel eens op de stoep vlak voor de deur, maar gebeurt ook wel dat hij een stuk verderop moet staan.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik dacht ik maak ff een fotootje. Ik sta dus voor het keukenraam, de grond onder mij is onze tuin en meteen die bossen rechts is hun tuin. De voorste auto is van mij (zwarte ka) en die blauwe erachter is van de buurman. De ingang naar de voordeur bij hun zit precies tussen onze auto's in. Hij wil dus echt recht voor zn deur staan..

Bekijk bijlage 260445

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    OMG! Als ik die foto zo zie dan kan je buurman beter een afspraak met een psych maken, die heeft echt last van een paar kleine storingen in zn bovenkamer. Wat een mierenneuker zeg! (excuses voor het woord maar weet geen andere benaming).

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Laat hem gaar koken.
    Openbaar is openbaar.
    Had zo'n k*tbuurvrouw vroeger, dacht ook dat de hele straat van haar was. Eens mega-ruzie gehad ivm een parkeerverbodbord ivm werken aan ons huis.
    Mocht niet op haar stoep staan (de gemeente zijn stoep dus, jouw grond stopt aan je voordeur tr*t).
    Laten razen die gast en deurbel afzetten of bij ernstige klachten, wijkagent effe bellen dat je niet gediend bent dat hij elke 5 stappen aan je bel hangt (als hij elk uur of zo zou komen aanbellen)

9. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    wat een wouuuuusssss :$( hoor dit met een vol haags accent:p)

nee maar hahah sorry hoor, dit vind ik echt belachelijk hihi!

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    o wat een zeikvent, dat kleine stukje, nou lekker laten staan hoor!!, ik ben blij dat wij als 1 van de enige wel een eigen oprit hebben, al staan er geregeld autos zo voor de oprit dat we er amper uit kunnen, hier hebben de meeste mensen ook 2 autos, en daar is de straat niet op berekend, zeker niet als er bezoek komt. wordt tijd dat die man het bejaarde huis in gaat

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Een compromis sluiten met de buurman betekend niet steeds de auto verplaatsen of hem gelijk geven.
    Gewoon proberen om er samen zo goed mogelijk uit te komen.
    En dat die buurman waarschijnlijk een draadje los heeft zitten, daar kan je verder niets aan doe. Het is zoals het is.
    En ruzie erom maken heeft niemand wat aan. Daar krijg je alleen maar frustraties van.
    Als je er niet op een normale manier uit kan komen met de buurman kan je het er altijd nog op aan laten komen.
    Maar dan heb jij teminste op een normale nette manier het probleem proberen op te lossen.

12. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    zzooo je kan toch niet constant uit het raam gaan kijken om te kijken of er een ander plekje vrij is denk dat je nog wel andere betere dingen te doen heb ! Dus je bent echt niet onredelijk hoor
    laat hem maar een bordje aanvragen

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jij bent gek dat je hem weg haalt.
    Hadden bij mijn vriend in de straat ook zo iemand.Die belde nog niet niet aan om te vragen of je je auto kon weg halen maar zodra het plekje voor zijn deur vrij kwam ging hij snel zijn auto daar neer zetten.

Het zijn openbare plekken dus hij heeft niet eens wat te willen. Anders moet hij die parkeerplaats maar kopen bij de gemeente.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Lastig. Wij houden namelijk wel rekening met elkaar eigenlijk. Ook geen vaste plaatsen maar we zetten allemaal wel vaak onze auto op "dezelfde eigen" plek.
    Dus als mijn vaste plek bezet is zet ik hem even bij ons voor op de stoep en niet op de "vaste" plek van een ander.

Misschien is het een optie om hem dan zelf tegenover te zetten? Omdat hij het blijkbaar zo belangrijk vindt?
    Als ik het lees maakt het jou toch niet zoveel uit. Dan kom je hem een beetje tegemoet.

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    OMG. Zijn auto stáát voor de deur. Die man heeft een probleem.

16. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff serieus waar sommige zich druk om maken hahhahah
    hij kan echt beter op een hutje op de hei gaan wonen, als je hier al moeilijk om moet gaan doen.... wat moet het volgende dan wel niet worden??
    nee hoor laat hem maar lekker in zijn sop gaar koken

17. tulip

tulip Niet meer actief

bosi, dat doe ik ook zoveel mogelijk, als er een ander plekkie aan de overkant is, dan zet ik hem daar als ik aan kom rijden, maar gister toen ik terugkwam was dat het enige plekje in deze rij van 10 huizen en de overkant stond ook vol. Waarschijnlijk omdat zij net weggereden waren..maar nu verwacht hij dus dat ik elke keer als dit gebeurt mijn auto ga verplaatsen en dat vind ik niet zo leuk.

Op de stoep is geen optie, het is een stoep van een meter breed, er moeten mensen met rolstoelen, kinderwagens en spelende kinderen langs, dan kan ik mijn auto daar toch niet parkeren?

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij kan je daar nog een boete voor krijgen ook.

19. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Tuurlijk ben jij niet onredelijk, maar ik moet wel zeggen dat ik er persoonlijk schijtziek van wordt als er iemand voor onze deur parkeert en dan lekker 1 week blijft staan... Betekent dus dat wij telkens met al onze spullen (2 kinderen, boodschappen en in het ergste geval nog het inladen van de auto voor de vakantie) lopen te zeulen....

Maar als wij gewoon niet zoveel spullen in en uit te laden hadden had ik het allemaal niet zo erg gevonden. Neem aan dat die man al wat ouder is en niet meer met maxicosi's loopt te sjouwen.

Maar moet er wel bijzeggen dat wij hier een redelijk parkeerprobleem hebben en wij dus vaak op de hoek van de straat staan...
    En de buurman hier heeft de nare eigenschap dat hij de auto bij ons voor de deur zet (er nauwelijks mee rijdt) terwijl er bij hem voor de deur wel plek is!

Denk dat het met zoiets een beetje geven en nemen is, maar als jouw auto een week (of langer stilstaat) kán ik me voorstellen dat het iemand irriteert!

Edit ik lees net dat je er pas sinds gisteren staat, dan moet hij gewoon niet zeuren!

20. Dolletjes

Dolletjes Lid

16 nov 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondanks dat je helemaal in je recht staat kan ik de buurman ook wel ergens begrijpen. Er van uitgaande dat hij er van op de hoogte is dat de auto niet dagelijks van zijn plek afkomt? als ik dat goed heb begrepen? Ik vind het niet meer dan sociaal om er rekening mee te houden en zou gewoon voorstellen dat wanneer je auto er staat, je wanneer je de mogelijkheid hebt om hem te verplaatsen naar je eigen voordeur je dat zal doen. Dat je hem niet gaat verplaatsen om vervolgens ergens aan het einde van de straat te parkeren zodat meneer voor zijn eigen deur staat.

Hier is het zelfs zo dat de visite er op gewezen word niet voor een ander mans huis te gaan staan. De zoon van mijn buren deed dat ook altijd, voor mijn huis staan. Maar moeders (lief vrouwtje van 75) had hem wel even bij zijn haren gegrepen. Dit is gewoon een ongeschreven regel hier. We hebben echt nog nooit geklaagd er over.

Deel Deze Pagina