autogordel te lang.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tazzy180, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Hallo,
    Mijn schoonouders zitten met een probleem dat in hun auto de autogordels achterin te lang zijn om een kinderstoel vast te zetten.Er blijft dus veel speling op staan. De maxi cosi ging voorin als t nodig was. Ze hebben een citroen saxo modelletje eind jaren 90 denk ik. Iemand ervaring?

groetjes natasja

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Dat is een heel vreemd probleem. Autogordels zijn er namelijk op gemaakt om grote en kleine mensen te kunnen insnoeren, en een klein mens neemt doorgaans niet minde gordelruimte in dan de maxi cosi. Werkt het mechanisme van de gordel nog wel naar behoren? Zit de gordel in ongebruikte toestand gewoon vlak tegen de achterbank aan, dus dat hij niet hangt te zwieren? Als hij wel zwiert en zwabbert, is het mechanisme stuk. Dan moeten er gewoon nieuwe gordels in de auto, want voor mensen die niet in een autostoel of maxi cosi zitten is het ook niet veilig om in een slecht functionerende gordel te zitten.

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Gordels die te lang zijn?? Dat kan haast niet.
    Of het mechanisme (om ze vast te trekken bij een botsing) is defect.
    Of ze doen iets 'niet goed'.

Waarschijnlijk is het een kwestie van de autostoel in de gordel te zetten en dan even een stevige ruk aan de riem te geven. Zodat de riem op spanning komt te staan.
    Anders zouden ze even langs een garage kunnen gaan om het na te laten kijken.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Gek verhaal inderdaad, je hoort vaker dat riemen te kort zijn:p.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

appart verhaal ja een gordel kan niet tegroot zijn want hij trekt zichzelf strak..
    in onze vorige auto was de gordel net aan nu in onze nieuwe auto is hij ook lang en heb ik over heerlijk is dat dan kan je tenminste een beetje knap de maxi in de gordel doen.

denk dat je eens moet kijken hoe je schoonouders de gordel bevestigen

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Wat Jacky zei over een ruk geven aan de riem om hem zeg maar "op slot te zetten" is denk ik een goede tip.
    Ik heb een paar keer last gehad van te korte riemen maar nog nooit echt van een te lange riem.

7. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    tsja tis echt een typisch probleem.Ze hadden eerst een of andere oude zitje gekregen van iemand (GELUKKIG hebben ze ondertussen een andere nieuwe gehaald.) Dus ew dachten dat het aan dat oude rot ding lag. Dus onze maxi cosi priori erin gezet maar wilde niet strak komen te staan. zo raar. Nu hadden ze diegene gebeld die normaal hun auto keurt en kon ook niks met dit probleem.Die zei mischien moet je er een kussen achtig iets achter de stoel te zetten. :$:( lijkt me geen veilige optie.Ik zal zelf de citroen dealer eens bellen. Binnenkort mag ik gaan bevallen en na de bevalling zou ik toch graag zien dat ze mijn dochtertje VEILIG naar haar nieuwe broertje kunnen brengen.:D
    Bedankt voor de reacties en we gaan ze effe uitproberen.

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Lijkt erop dat het mechanisme van de gordel het niet goed meer doet. Anders zou de gordel wel strak moeten komen te staan. Lijkt op zo'n soort gordel wat je ook in het midden van de achterbank hebt (geen driepuntsgordel). Ik hoop dat het kan worden opgelost.

Deel Deze Pagina