hee meiden! Esmée haar nageltjes worden nu echt scherp, eerst liet ze toe dat ik ze eraf scheurde... maar nu niet meer.. ze gaat wild bewegen en dan lukt het niet. Mag het nu met een gewoon nagel schaartje of heb je er een speciaal schaartje voor? lijkt me zo eng!! dadelijk knip ik in dr vinger ofzo.. liefs x
Er zijn van die manicure setjes speciaal voor je baby of kleine kinderen. Zijn over het algemeen wel overal te krijgen. Wel goed oppassen inderdaad, vingertjes en je kind goed vasthouden en vooral bij daglicht knippen!
heb toen zón setje gehaald bij de hema, klein manicure setje voor de nageltjes. Hier doe ik het al vanaf de geboorte met het schaartje, niet bang zijn hoor voor die vingertjes, is maar een klein schaartje. Hier moet ik wel behoorlijk wat afleiden wil ik tot de 10 komen, dit ging voorheen veel makkelijker.... zal wel bij de leeftijd komen.
van difrax is er een setje met een schaartje en zo knipdingetje (geen idee wat de naam ervoor is), wat je ook voor teennagels etc. gebruikt. Ik gebruik daarvan alleen het knippertje, veel makkelijker dan het schaartje vind ik.
bij de Hema heb je zo een setje! ik vijlde de nageltjes toen maar vanaf 3 1/2 maand knipte ik eerst wanneer hij sliep en vijlde de scherpe hoekjes. het is best een priegelwerkje en dat elke week want die nageltjes groeien hard! teennageltjes mag je niet rond knippen ivm ingroeien...
eerst alleen vijlen na 6 weken mag je met een nagelknipper/schaartje aan de gang hier durfde ik dat pas na 3 maanden ofzo knip nu haar nageltjes met een knippertje als ze bij mij op schoot ligt te slapen en dan daarna nog een beetje navijlen ze wordt steeds sneller wakker hiervan, dus telkens maar een paar nageltjes per keer
Ik vijl ze en zijn er puntjes die met de vijl niet gaan gebruik in een nagelknipper. Wel een setje vanaf 0 maanden natuurlijk
Ik gebruik ook het schaartje. Ik zet mijn zoontje dan tussen me in en knip dan zijn nageltjes. Volgens mij snapt hij nu echt dat hij eventjes moet blijven zitten want hij laat het heel erg goed doen
Wij doen het hier met z'n tweetjes...manlief geeft dan de fles en dan ligt Siem zo rustig dat ik zijn handjes kan pakken en nageltjes kan knippen!
ik heb ook zo een speciaal babynagelsetje gekocht. Eerst ben ik begonnen met vijlen van de nagels en later ben ik het gaan knippen met zo een knippertje, niet het schaartje. Dit deed ik dan als ze aan het slapen was en dan was het zo gedaan. Daarna wel even goed zuigen dat er niks achterblijft!! Nu doe ik het als ze even lekker tv zit te kijken of net na of voor het eten in haar stoeltje.
Ik gebruik altijd het schaartje.. Meestal na de fles, en dan even de tv aan dat ze in haar melk-roes nog even wat afleiding heeft... Gaat meestal wel prima zo! Teennageltjes doe ik na het badje als het nodig is.. dan wel even met z'n 2 ivm afleiden en vasthouden..
ik doe het altijd als Tycho wakker is. Ik leg hem op zn rug en geef hem het doosje waar het schaartje, de nagelknipper en de vijl inziiten. Ik gebruik altidj het nagelknippertje en die andere 2 dingen laat ik erin zitten. Ik geef het hem in 1 hand en ik knip ondertussen die ander. En als ik klaar ben die ik het andersom. Ik pak altijd de vinegr die ik knip tussen het eerst en laatste kootje beet zeg maar zodat hij die vinger niet meer kan buigen. Gaat hartstikke goed. Hij heeft het al geeneens meer door dat ik het doe. xxx
Ik heb Kyra's nagels nooit gescheurd, altijd gevijld de eerste 8 weken en daarna voorzichtig met een babynagelschaartje (kun je bij de drogist kopen in setjes) haar nageltjes geknipt. Teennagels groeien ook enorm snel trouwens! Ik neem Kyra altijd op schoot en laat haar kijken, maar toen ze zo klein was legde ik haar gewoon op haar rug en pakte ik 1 handje of voetje en dan goed kijken. Ik deed/doe het ook altijd alleen en gaat prima
Ik vijl nog, ik heb 1x het knippertje gebruikt. Bij het ene handje ging het perfect, bij het 2e handje heb ik een velletje van haar duimpje geraakt, huilen, krijsen en bloeden! En mama ook huilen