Mijn dochtertje is ziek, dus mijn man gaat zetpillen halen... Volgens de apotheek moet ze nu van 240 mg hebben, maar het lijkt wel of ze ons steeds sterker spul geven... Met 4 maanden, 60 mg, met 11 maanden 120 mg, nu is ze 14 maanden en in eens 240? ik heb het idee dat ze ons elke keer maar weer meer willen geven... Iemand ervaring?
je kleintje mag nu inderdaad meer hebben.....beter als 2 zetpillen achter elkaar inbrengen toch hier liggen de 240 ook in de kast.. grtz Ramona
Vanaf ongeveer een jaar mogen ze inderdaad 240 gram. Eigenlijk gaat het om het gewicht. Dus een lichte 1-jarige kan beter 120, een zware 1-jarige prima een 240.. Het doseeradvies is 60 mg/kg/dag.
Bedankt voor de reactie... wat is trouwens licht? ik moet maandag naar het consultatieburo en ik heb Melissa al heel lang niet gewogen. Een maand terug woog ze 9 kilo en iets meer... Tenminste, volgens de bagageweger op het vliegveld... Misschien kan ik haar toch beter de 120 mg geven....
Dat is misschien net onder gemiddeld.. Maar niet veel (denk ik) Misschien kun je even in de bijsluiter kijken of er toevallig een gewicht instaat? Of even met de huisarts overleggen? Bij 120 zul je er meer per dag moeten geven. Die 240, mogen ze maar 3 van per dag. Die 120 kun je met haar gewicht waarschijnlijk 5 geven. Maar dan moet je wel 5 keer zo'n pil erinstoppen, weet niet of dat nou ideaal is?
Lastig zeg.... als ik van die 9 kilo uit ga, dan mag ze dus per dag 540 mg hebben, dat is 2,25 stuks van 240... ze zal toch wel meer wegen nu?
Eva is de afgelopen 2 maanden juist afgevallen, dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat ze is aangekomen. En paracetamol zou ik ook niet te snel geven. Eva is ook ziek nu, maar krijgt niets...
Het komt echt niet op een pondje aan hoor. En als je kindje zwaar belabberd is van de koorts zou ik echt niet schromen om haar een zetpil te geven. Bijv. voor het slapen gaan zodat ze lekker kan slapen. Zolang je je aan de dosering houdt kan het echt geen kwaad...
Heb de afgelopen 3 dagen zelf het verschil van 120 en 240 mg ondervonden. Wij dachten ook dat 240 te veel zou zijn. Liam is de grootste niet. Maar 40-41 graden koorts kregen wij niet genoeg naar beneden met 120. het zakte hooguit naar 39,5 dus meer doses nodig. Toch maar 240 gehaald en wat een verschil. de koorts ging wel terug en Liam voelde zich duidelijk veel beter. Ik vind ook dat je geen gewoonte hoeft te maken van paracetamol, maar soms is het gewoon nodig.
Schok vandaag wel enorm, ik had haar nog niks gegeven, omdat ze steeds tussen 38,5 en 39 zat... Meestal geef ik pas als ze 39 graden koorts heeft en echt niet meer kan slapen.. Dus niet echt zo dat ik haar gewoon wat geef... Ik begrijp ook wel dat je er goed over na moet denken... Maar goed... Ik dacht dat het vanochtend over was, ze was erg vrolijk, ging met oma spelen en had wat gegeten, toen we weer in de woonkamer zaten, wou ze gaan slapen, dus heb ik haar naar bed gebracht, ze werd wakker met 40 graden koorts... Toen heb ik haar maar die 240 gegeven... Koorts is gezakt, maar ze is nog steeds erg hangerig en huilerig... Helemaal niet mijn vrolijke kleine meid...