Babykamer met retroaccenten. Lowbudget

Discussion in 'De babyuitzet' started by samarinde01, May 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Zwanger van de tweede en nu al weet ik dat ik het kamertje van onze eerst zoon wil gaan pimpen voor de baby. Alles is zwart/wit en zachtblauw. Nu wil ik het omgekeerde. Retro! Ik hou van hout, okergeel, oranje. Gecombineerd met zachtroze of bosgroen (afhankelijk van het geslacht).
    Maar, het was natuurlijk de bedoeling om de meubeltjes, lakentjes, dekentjes te hergebruiken. Zonde van het geld. Maar ik wil, ik wil, ik wil!

Dus ben ik hier om jullie te vragen om ideetjes, plaatjes, fotootjes.
    Ben benieuwd!

2. roosjuh007

roosjuh007 Bekend lid

Sep 20, 2014
    956
    181
    43
    Hai! wij hebben geen retro kamer maar ons retro raceautootje vind ik naast het 'praktische' voor de sier toch ook wel erg leuk staan op een kast of in de hoek van het kamertje. Als je het kan koppelen aan iets wat je anders toch wel had gekocht maar nu in retrostijl dan verlies je er weinig centjes op..

Attached Files:

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Op het lakentje kun je zelf een stuk stof stikken met bies in de desgewenst kleur, print.

4. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Je kan soms bij een behangwinkel restjes behang kopen voor heel weinig of bij stoffenwinkel of op de markt restjes stof, zit soms echt leuke retro patronen bij, die kun je leuk inlijsten.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Dat zijn al leuke ideetjes! Ik dacht er ook al aan om het dekentje (zwart met witte sterretjes) een verfbadje te geven. Dan heb ik in ieder geval gekleurde sterretjes. maar dat is pas na een paar weken voor het ledikantje. Het tuttige koekadekentje in het wiegje zal vast opknappen van een lakentje met retrorandje!

6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Je zou naar kringloopwinkels kunnen gaan voor retro accesoires / stoffen. Op de website van mevrouwdeuil.nl zie ik ook altijd zoveel leuks langskomen.

Probeer vintage fisher price te scoren, daar zit vaak oranje in. Lakentjes kun je idd makkelijk een retro versierrandje opzetten. En ik weet niet of je de meubeltjes kan overschilderen?

7. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Een simpel spijlenbedje van IKEA van 30 euro hier ook opgepimpt met een likje verf alleen op de spijltjes. Waarschijnlijk een heel ander idee dan je eigen ledikant?

8. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    #8 rijo, May 6, 2017
    Last edited: May 6, 2017
    Ik heb voor de kamer van onze zoon mijn eigen babybadje etc bij mijn ouders vandaan gehaald :) Misschien een idee om eens in de omgeving rond te vragen of iemand nog iets op zolder heeft staan.
    https://goo.gl/images/bMC8Tm
    Deze set is er ook in het oranje (vintage bebe jou).

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou overwegen dingen te verkopen, dat truttige koeka dekentje is wel geld waard,,, en dan te narktplaatsen of kringlopen!

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Hey, wat een goede tips zijn er bij gekomen! Bedankt!

Share This Page