maar 200 gr gegroeid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toys, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Heej meiden,

    Ben gister naar het CB geweest en nu is ie in 1 maand tijd maar 200 gr gegroeid... Zij van het CB maakte er niet echt veel van. Wel kreeg ik een briefje mee voor mijn huisarts (ook ivm kolven en foto van zijn heupjes).
    Ik voel me hier wel erg onzeker over.
    Zijn er meer meiden waarvan het kindje minder snel groeit? Eerst groeide Bink heel goed, zelfs boven het gemiddele, nu dus niet.

    Kus Toys
     
  2. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ja hoor, het is heel normaal dat kindjes in het begin veel harder groeien en dat dat na verloop van tijd stabiliseert. Vooral rond de 4 maanden groeien ze stukken minder hard. Dat komt doordat ze meer gaan bewegen en dus meer verbranden en omdat ze sneller afgeleid zijn tijdens het drinken dan in het begin en dan vaak minder drinken. Geef je nog volledige borstvoeding? Dan is het helemaal normaal. Hoeveel weegt je kindje nu dan? Ik zal ff voorbeeld geven van mijn dochter:

    geboorte 3200 gram
    3 maanden 5700 gram
    5 maanden 6300 gram

    Zij zit ook iets onder het gemiddelde. Overigens gebruiken cb vaak curves voor kv kindjes, en je moet eigenlijk vergelijken met bv kindjes. Op www.borstvoeding.com kun je zo'n voorbeeldcurve zien.
     
  3. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    hai, zou me daar niet al te veel zorgen om maken. Die kleine meid van ons heeft dat ook een keer gehad. Die was in 2 weken tijd maar iets van 100 gram aangekomen. En de maand erop heeft ze dat weer dubbel en dwars ingehaald (bijna een kilo in 4 weken tijd :D )
    Als de verhoudingen verder goed zijn, en het is een lekker vrolijk kind, zou ik me geen zorgen maken. Je zou het wel in de gaten kunnen houden (deed ik ook hoor, want vond het toen ook niet prettig). Ben toen 1 keer tussendoor naar het cb geweest voor het meet en weeg halfuurtje.
    En mijn kleine meid is nu bijna 4 maanden en zit nog in maatje 50 / 56.
     
  4. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Indd misschien is het de volgende maand heel anders?

    Die van mij groeide elke maand een kilo ongeveer ;)

    nu niet meer hoor, ha ha gelukkig ! :D
     
  5. Niro

    Niro Lid

    15 feb 2007
    37
    0
    0
    Student
    Oudenbosch
    Hoi,

    Mijn zoontje heeft er ook last van. Hij zit tussen het gemiddelde en de allerkleinsten. Bij het CB zeiden ze dat hij wel goed groeit. Hij woog namelijk ook niet super veel bij de geboorte. In verhoudig is hij daarom wel goed aan het groien.

    Geboorte gewicht: 3010
    Nu 14 weken: 5700

    Als ik sommige babys van zijn leeftijd of jonger zie en die zijn al echt stevig. Dan twijfel ik ook, maar ik weet dat hij wel aankomt en niet afvalt.
    Dat is het belangrijkst!




    [​IMG]
     
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie reacties! Ben weer gerustgesteld :)
    Bink krijgt volledige borstvoeding en weegt nu 6500 gr.
    Het lijkt idd nu wel of hij minder lang drinkt..maar genoeg is genoeg denk ik altijd. Hij is verder erg vrolijk en tevreden. Wel slaapt ie erg veel dus miss kan dat ook een rol spelen?
    Hij gaat bv om 8 uur naar bed en wordt dan de volgende ochtend om half 7 weer wakker..hierdoor mist hij natuurlijk wel een paar voedingen. Maar als hij honger heeft dan hoor ik dat vanzelf...

    iig bedankt voor jullie reacties!

    Kus Toys
     
  7. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ja, lijkt mij ook Toys! Zolang hij nog vrolijk is en hele nachten doorslaapt(slaap is ook belangrijk) zou ik me geen zorgen maken. Die kleine meid van ons slaapt ook heel veel. En volgens mij zit ie op een goed gewicht voor zijn leeftijd!

    liefs
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zolang hij aankomt (als is het maar 200 gram) en niet afvalt lijkt het mij niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!
     
  9. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Volgens mij doet je kereltje het prima hoor. Het is idd zo dat bij BV ze na een paar maanden wat minder hard groeien, maar zoals boven ook al gezegd, als hij goed in z'n vel zit en goede plas en poepluiers heeft , is er niets aan de hand.
     
  10. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hij heeft goede plasluiers...poep iets minder vaak, 1 of 2x in de week.

    Dank meiden :)
     
  11. Ivonne

    Ivonne Actief lid

    9 apr 2006
    441
    0
    0
    Mijn meissie was 4 weken toen ze vrijwel niks meer groeide, ja 10-15 gram per week meer niet.
    Kinderarts geweest etc..... ze groeide gewoon niet, niet in gewicht en niet in lengte.
    Uiteindelijk bleek dat ze gewoon te weinig voeding kreeg maar ze kreeg niet meer op dan 100ml.
    Dus moesten we vaker gaan geven (om de 2 uur) en toen begon ze weer te groeien.
    Dus als je kleintje op een gegeven moment echt te weinig groeit word je wel doorverwezen naar een kinderarts in het ziekenhuis. Ze kijken het eerst echt wel een paar weken aan.
     
  12. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn meisje was van de 3e naar de 4e maand helemaal NIKS aangekomen. Wel was ze 5 cm gegroeid. Ach ik geef bv en ze ziet er erg gezond uit. Wat wil je nog meer.
     

Deel Deze Pagina