Wanneer wordt het gejengel nou echt minder?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sneeuwvlokjes, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zit ik vorige week nog in een topic van iemand anders op te scheppen dat mijn zoon zo heerlijk gezellig is momenteel, is het nu de omgekeerde wereld! Vreselijk Gejengel al een paar dagen!!!! Blehhhh

Wat dat betreft houdt mijn zoon zich aardig aan het oei-ik-groei sprongetjesschema (hoewel ik nog steeds niet precies weet wat ik van dat schema moet denken).

Maar goed, is er bij jullie een duidelijke ommekeer geweest? Vaak hoor je dat kindjes, zodra ze kunnen lopen, veel lekkerder in hun vel zitten en daarna ook veel minder jengelen etc. Hoe was dat bij jullie?

Mijn zoon kan trouwens kruipen, optrekken, staan.

2. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi daar!
    aan de leeftijd te zien ben je er nog niet van af hoor ;) Wil je niet ontmoedigen, maar mijn ervaring is dat het pas wat rustiger word na de 1,5 jaar oud. En zelfs dán is nog niet over, want dan begint de peuterpuberteit:$:D
    Het klopt wel dat zodra ze weer meer kunnen(zoals omrollen, rechtop zitten, kruipen, lopen met hulp en loslopen), ze wel steeds iets rustiger worden, totdat ze weer tegen een nieuwe fase aan zitten te "hikken". Onze dochter is bijna 2 en heeft nog regelmatig "fases", jengelperiodes. Er veranderd in razendtempo zo veel tussen de 0 en 2 jaar, helemaal niet gek dat een baby/dreumes zo gefrustreerd kan worden.
    Ik ben, ondanks dat we midden in de peuterpuberteit zitten, blij dat we al die andere fases achter de rug hebben. Onze dochter heeft nogal temprament en dus waren de sprongen/fases soms extra heftig. Nu kan ze heerlijk zelf spelen, zichzelf duidelijk maken met woordjes én ze snapt wat ik tegen haar zeg.
    Mijn tip; go with the flow, de fases gaan over, echt waar!. En probeer te ontdekken wat je kindje graag wil doen en pas het speelgoed er op aan, kan ie daar zijn nieuwe vaardigheden mee oefenen. Zoals blokken stapelen, of met auto's rijden(ik noem maar iets hoor;)). Mijn dochter heeft bv een hele periode een boekjes-tick gehad. Is weer wat minder nu, maar ze speelde nergens anders mee dan boekjes! Oja, en word het allemaal even te veel? ga lekker naar buiten, fietsen of wandelen, of ff naar de supermarkt. Afleiding en frisse lucht doen echt wonderen.

Veel sterkte en suc6!

3. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Haha, ja ik weet het hoor, het zijn allemaal faaaaaases. Ik heb immers al een dochter van inmiddels 10 jaar, maar was even "vergeten" hoe die fases ook alweer kunnen zijn.
    Normaal ga ik er ook heerlijk op uit. Mijn zoon is dol op fietsen/wandelen, maar het is nu zo belachelijk weer buiten, lijkt wel herfstvakantie!

Deel Deze Pagina