Autoliefhebbers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 16 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dat blijven mooie wagens!

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    CCNL, corollaclub

3. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    dan hebben we nog een VW passat gehad erg stoer ding...helaas is er een vrachtwagen in gereden en was hij totaal afgeschreven :( dat heeft mij nogal wat moeitre gekost hoor!!! heb ook nog een Opel vectra V6 gereden...ook een machtig mooie wagen!!
    Bekijk bijlage 137839

4. Gravid

Gravid Niet meer actief

Dat is er 1 die ik niet ken ;)
    Heb zelf bij Mystic Riders gezeten, en bij Car-Illusions.
    Ben zelf sinds een aantal maanden de oprichtster/eigenaar van
    All Style Tunerz..

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    hihi, die ken ik dan juist ook weer niet ;)

6. samantha1

samantha1 Fanatiek lid

30 nov 2010
    2.688
    6
    38
    Gaan jullie 8 mei ook naar het Japanse Autosport Festival in Zandvoort??

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hier nog een flinke auto liefhebber samen met me man.

wij hebben beide een opel en zijn lid van opel power nederland.
    als er grote weekend meetings georganiseerd worden zijn wij ook vrijwilligers.

dit is mijn bakkie

8. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Mijn vriend is ook helemaal gek van auto's,hij had toen een suzuki baleno helemaal uitgebouwd die is helaas totall loss verklaard na een auto-ongeluk:(En nu heeft hij een MG zr 105 lemans.

Dit is de zijkant van de baleno
    Hier de voorkant

En dit is de MG deze velgen zitten er niet meer onder zijn verkocht maar nog wel wintervelgen :pO ja en de lip zit er ook niet meer onder die is er onderweg geklapt op de snelweg tijdens de winter.

Hier eentje met wintervelgen

9. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben dan wel een man maar toch wreed autoliefhebber. Probeer het virus ook een beetje op mijn koters over te brengen door met hun eerste jaar naar een autosalon te gaan. De oudste is twee jaar geleden mee naar de AutoRai geweest, de middelste vorig jaar mee naar de Autosalon van Brussel, en de jongste gaat dit jaar mee naar de Rai.

Qua onderhoud wil alles zo veel mogelijk zelf doen en het moeilijkste waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben is het vervangen van een koppakking (nog niet gelukt overigens) van een 78'er Honda Civic 1238cc HondaMatic (5deurs, zie foto). Is niet de mooiste, maar dat gebruikte heeft zo wel zijn charme vind ik.
    Ben ooit begonnen met een Opel Kadett-D 1.2S Berlina (luxe versie) met 5 deuren. Was erg handig met uitgaan, want mijn maten konden dan makkelijk in en uitstappen. Heb daarna een Citroën BX gehad op LPG, en mijn ex reed met een Mazda 323F (met van die klaplampen). Na de BX kocht ik een Honda Civic CRX 1.6i 16V uit 1992 en die auto heeft mijn liefde voor Japanse auto's (en Honda in het bijzonder) aangewakkerd. Heb hem helemaal origineel gehouden, op 15" veelspaaks lichtmetaal (maar wel de standaard breedte van 185mm) na. 5 jaar mee gereden, en de huidige eigenaar ken ik nog :cool:.
    Toen leerde ik mijn huidige vrouw kennen en die reed een Volvo S40 1.9TD. Lekker comfortabel vervoer, maar dat kon niet op tegen onze volgende auto: Een Honda Accord Type-R. Helemaal wit, inclusief originele boekenplank achterop. Veel ongemakken mee gehad (maar ook veel kilometers mee gemaakt), maar elke kilometer was een feest. Die stoelen, daar wilde je echt niet uit en reed je zonder lichamelijke ongemakken op één dag mee naar Toscane.
    ATR wrd toch een beetje te duur en toen overgestapt op een Civic 5-deurs van 1998. Maar dan wel de 1.8VTI versie :cool:. Een beetje anoniemer dan een ATR en duidelijk kleiner, maar qua prestaties deed hij er niet voor onder. Helaas te kort gehad, want toen de derde in aankomst was moest er een auto komen waar drie koters op de achterbank moesten. Dat werd een Corolla Verso 1.8VVTi (Honda had helaas niets reëels) en die voldoet als gezinscontainer meer dan voldoende. En tussendoor kwam het Bolletje er nog bij.
    Daarnaast rijd ik ook nog motor, en dat is een Yamaha XJ650J van 1982. Doe ik ook alles zelf aan, en die wordt regelmatig gebruikt.

10. Kreeftje vette vw meid,wat voor blok ligt er nu in als ik vragen mag.

11. Gravid

Gravid Niet meer actief

lig 8 mei liever in mn kraambed dan dat ik naar JAF ga :p (1 mei uitgerekend, dus nee zie het niet echt zitten dan :))

12. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ziet er goed uit, Krulliewullie!! Kleur zie je ook niet veel!

13. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die is leuk!!

Waarom lukt het vervangen van de koppakking niet? Nog niet de durf gehad om er aan te beginnen? Gewoon doen hoor! Het is mij met mijn 5-je (Renault) ook gelukt! Het is niet zo moeilijk als het lijkt, gewoon doen!

Ohw en ja, autoliefhebber dus (doe alles zelf)... maar dan wel van het ongetunede spul.. die vijfjes zijn zo al leuk zat!

14. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben er al mee bezig geweest en er zit al een nieuwe tussen, maar het koelwater mengt nog steeds met de olie, dus ergens heb ik iets niet goed gedaan. Daarnaast ontbreekt het me enorm aan tijd om er echt serieus aan te gaan werken want het is echt een klusje dat als je er eenmaal aan begint je de regie in eigen hand moet houden. Dan moet ik zelf ook nog een einddemper in elkaar lassen (gebruik ik een oude demper van de ATR voor die er nog ligt), want de huidige is echt doorgerot en nieuwe zijn niet makkelijk te krijgen (net als alle andere onderdelen voor een Civic Mk1 trouwens).
    Met drie koters in de leeftijd van 1 t/m 3 heb je je handen al vol (ook leuk :cool: ), en de vrouw des huizes werkt wel eens op andere tijden dan ikzelf. Daarnaast is eerst de grote beurt aan de Verso op de planning, daar ben ik ook wel een dag zoet mee.

Leuk hoor, een Renault 5. Heb ik daar al een foto van langs zien komen? Toen ik nog mijn eerst auto had was één van mijn droom-auto's een 5 GT-Turbo (of een Charade GTti, 106 Rallye, Civic CRX, als het maar klein en bloedjesnel was :D ).

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb je de kop wel netjes laten vlakken? Hij hoeft natuurlijk maar iets krom te zijn en het is weer feest... van het weekend mag ik weer een kop terugplaatsen, was waarschijnlijk niet (zo heel) krom, maar voor de zekerheid heb ik hem toch laten vlakken, zo duur is dat niet (en dan weet je zeker dat alles weer recht is).

Nee, geen 5 GTT, das zo standaard ;). Heb wel een Baccara, de luxe 1700 uitvoering, ook errug leuk (en veel minder in omloop). En nog een heleboel anderen. Hoop dat we straks, na de geboorte, nog wat tijd overhouden voor al onze autootjes (zitten wel wat exclusieve modelletjes tussen)...

16. Dwaze vader

Dwaze vader Actief lid

7 dec 2009
    275
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oei, Baccara. Da's niet verkeerd. Volgens mij zijn die officiëel niet eens leverbaar geweest in Nederland. Kwam ze toen namelijk wel in Belgische autoprogramma's/bladen tegen

Kop heb ik (toen) niet laten vlakken overigens. Zag persoonlijk ook een beetje tegen het werk op om daarvoor eerst alle kleppen te moeten verwijderen (en die moeten weer ingeslepen worden en dergelijke). Volgens het werkplaatshandboek hoefde dat vlakken ook niet als het grootste verschil over de hele lengte niet meer bedroeg dan 0,1mm, en een voelermaat van die dikte kreeg ik er niet tussen. Misschien toch maar laten doen dan, kan ik in de tussentijd met de einddemper aan de gang.

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Wat leuk zo al die autoliefhebbers bij mekaar!

Hier een vw corrado g60 beetje gekieteld.. Gechip tuned kleinere poelie en een supersprint uitlaatsysteem..

Ook een alfa 156 2.0 jts gehad leuke auto maar echt alles ging constant kapot dus na 3 jaar hebben we hem ingeruild en hebben we een nieuwe polo gekocht heel burgelijk maar oh wat ben ik blij dat we weer een vw hebben stap nooit meer over

Fotos zal ik zo even plaatsen.. Zit nu op me tel

Deel Deze Pagina