Automaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik snap het wel hoor ;) Ik heb zelf liever ook een schakel.

@lovely... waar kom je vandaan? Je mag wel eens een lesje bij mij komen rijden ;)

15 lessen is trouwens niet veel, om al te leren schakelen. Je geeft zelf ook al aan, dat het net zoals het begin gaat. Ben je nu ook al met kijken enzo bezig? Bijzonderre verrichtingen al gedaan?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Haha nou ik woon in Groningen dus Lelystad is te ver ;)

Misschien dat het er ook wel aan ligt dat ik een auto ongeluk heb gehad toen ik 15 was. Ben sindsdien heel lang angstig geweest voor het verkeer. Heb het idee nu niet meer angstig daarvoor te zijn,maarja dat kan onbewust natuurlijk nog wel zo zijn.

Nou het kijken gaat heel goed hoor, en tja andere dingen kom ik gewoon niet aan toe na mijn idee omdat dat schakelen me dwarszit.

Ik denk dat ik morgen eens ga bellen met een andere rijschool, daar mijn probleem aan ga voorleggen en kijken wat voor opties ze me kunnen bieden, wie weet ligt het ook aan mijn instructeur.
    Als het dan toch nog moeizaam gaat naar 5 lessen en ik me ook niet zekerder voel ga ik automaat proberen, dan heb ik er toch nog wel wat aan gedaan.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja groningen is inderdaad wel een beetje ver, dat wordt een duur lesje dan, hihi ;)

Wat wel heel belangrijk is, is dat je niet verder gaat met dingen doen tijdens de les, voordat het schakelen goed gaat.

Eerst schakelen leren en dan de rest pas, anders stapelt zich alleen maar op. Ga je ook nog eens leren kijken erbij, dan komt er echt niets van met schakelen.

Hier probeer ik trouwens niet mee te zeggen, dat je echt moet proberen om te schakelen. Maar het zou zonde zijn om een automaatrijbewijs te halen, terwijl het misschien inderdaad aan je instructeur ligt.

Met dat ongeluk, je zou het kunnen voorleggen. Als alleen het schakelen niet goed gaat, weet ik niet of het daar wel aan ligt. Ik heb zelf ook een auto ongeluk gehad toen ik 10 was, heb 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. 9,5 jaar later was ik rij instructeur, hihi.

Mocht je wel een automaatrijbewijs halen, kun je in loop der tijd (mocht je het willen) altijd nog een keer examen doen in schakel. Dan heb je de ervaring op de weg, dus daar hoef je ook niet meer aan te 'denken', alleen nog even dat schakelen onder de knie krijgen (en bepaalde dingetjes met kijken)
    Ik meen dat je dan niet eens je theorie hoeft te halen, als je je rijbewijs kan laten zien, dan hoeft dat niet.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid,
    Ik weet niet bij wie je nu lest, maar toch niet bij oosterpoort ofzo hé? Die zijn echt super slecht.
    Ik ken een hele goede rij instructuur in Groningen, die mensen ook van hun rijangsten afhelpt enzo.
    Dat is rijschool Perdok uit Appingedam, ze rijden veel in Groningen.

En 15 lessen is echt niet veel hoor, de meesten doen volgens mij pas examen met 25 of 30 lessen.

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Landelijk gemiddelde is zelfs 45 lessen! ;)

Maar ze bedoelde 15 lessen en nog niet kunnen schakelen.

6. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Met 15 lessen zat ik ook nog flink te rotzooien met schakelen. En inderdaad pas als je dat een beetje door hebt heb je tijd voor andere dingen. Het lijkt gewoon veel te veel tegelijk, heel overweldigend. En sommige mensen zijn nou eenmaal geen natuurtalent *steekt hand op*. Ik heb pas over 3 weken de tussentijdsetoets en dan zal ik aan de 38 lessen zitten, nog even te gaan dus :( Van heel veel mensen hoor je ook dat ze het enorm leuk vinden dat lessen, nou ik vind er 9 van de 10 keer niks aan en het blijft soms nog best wel spannend. Daar is ook niks geks aan hoor, denk dat je dat sowieso wat meer hebt als je wat ouder (ipv meteen als je 18 bent) begint met lessen.

Moraal van het verhaal ;) Het is helemaal niet gek dat je het nog niet goed kan en het is ook heel overweldigend allemaal. Ik zou het nog niet direct opgeven. Als je echt denkt dat het beter voor je is om in een automaat te lessen; ook gewoon doen! Als je maar rijd! Lijkt me zoveel makkelijker met rijbewijs als je een kindje hebt. Onafhankelijk zijn, daar gaat het om!

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    @ consider: rij bij Harco Scheffers, ze zeggen dat het een goeie is maarja misschien wel niet voor mij.
    Zou eens bellen met Perdok de naam komt me wel bekend voor.

Ik raak ook zo in paniek als ik moet schakelen, als ik op een kruising kom of bij het stoplicht gaat het altijd mis altijd moet hij me helpen en dat frustreerd me en daarnaast moet ie het me elke begin van de les weer uitleggen. Dan denk ik ben ik wel iemand die schakel moet rijden of past het gewoon niet bij mij?
    En mezelf kennende moet ik me niet blijven forceren dat werk averechts ook als ik me ergens niet prettig bij voel en zo rijden voelt voor mij alles behalve prettig.

Deel Deze Pagina