Automatische aanduiding eisprong FF?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door speeters, 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi,

Omwille van medicijngebruik en hun wisselwerking had de HA me aangeraden om te beginnen tempen en vermits ik na het stoppen met de pil nog steeds geen normale cyclus gehad heb, heb ik zijn advies maar opgevolgd.

Ik heb me ingeschreven bij FF en de uitleg die ik tot hiertoe ontvangen heb al doorgenomen, ik kan echter niet ontdekken of FF je eisprong automatisch met die rode lijnen aanduidt en wanneer dat gebeurt?

Ik had er goede hoop op dat ik mijn eisprong na die daling zou krijgen, vermits ik ook wel wittig/doorzichtig rekbare afscheiding had gedurende één dag, maar nu daalt mijn temperatuur opnieuw en heb ik opnieuw witte romige afscheiding (mijn bmm is hoog, gesloten en dicht, ik heb hem nog nooit zo hoog en hard gevoeld).

Kan iemand me hier wijs uit helpen? Ik temp rustig door want misschien komt mijn eisprong er nog aan, maar ik begrijp die afscheiding daarbij niet. Wanneer zou je bmm juist zo hoog en hard moeten zijn?

Ik maak me er niet druk in en ik wacht gewoon rustig af, maar mocht er iemand me wat meer uitleg kunnen geven over een temp-cylcus... ;)

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, FF geeft automatisch een rood kruis, als je temp 3 dagen achtereen hoog is gebleven.

Aan je kaartje te zien is je ei nog niet geweest. Doorklussen en tempen dus.

Van de baarmoedermond heb ik geen verstand.

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Oké, dank je wel!

4. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi
    ik heb gelezen als je bbm een beetje open staat en zacht aanvoelt dat je dan vruchtbaar bent en je moet je afscheiding kunnen uitrekken
    maar dat klopte bij mij ook niet want dan zou ik twee keer vruchtbaar geweest zijn in een maand misschien kan je het met ovulatietesten gaan proberen.

zelf ben ik bezig met de tweede en heb pas de eiersprong gehad
    en nu heb ik last een soort menstruatiepijn.

een vrouwenlichaam zit raar in elkaar en iedereen is verschillend.
    en anders moet je het aan de huisarts vragen.

groeten jojo29

5. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dank je wel voor je reactie! Ik kan er helemaal niet meer aan uit. Ik heb wel afscheiding gehad maar mijn temperatuur gaat helemaal niet omhoog. Hopelijk komt er nu toch een eisprong aan want ik zit ondertussen al op dag 22! (Terwijl ik vroeger net altijd heel korte cycli had)

Hoe lang ben je al bezig voor een tweede?

6. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Volgens FF kan je meerdere keren per cyclus 'vruchtbaar slijm' hebben hoor en ook kan het zijn dat je een bepaald soort slijm helemaal niet hebt, is per vrouw en per cyclus verschillend! Vandaar dat ze bij FF uiteindelijk van je temperatuur uitgaan om je eisprong te bepalen.

Als de bmm hoog en dicht is, ben je iig NIET vruchtbaar (staat ook allemaal op FF beschreven). ;)

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dank je wel!

Ondertussen is het duidelijk dat ik een eisprong gehad heb en sinds gisteren verlies ik een klein beetje bloed (Nog geen kwart tampon per 4 uur). Misschien moet het nog doorbreken, maar aan mijn temperatuur te zien is het wel echt game-over.

Al ben ik blij met maar licht bloedverlies, ik zit eigenlijk nog te wachten tot het nu écht doorbreekt terwijl ik toch al twee dagen verder ben.

8. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Jammer zeg! :(

9. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik weet eigenlijk niet zeker of dit nu mijn ongi is of niet.

Het bloedverlies blijft héél miniem. Donderdag heb ik heel licht bloedverlies gehad (alleen bij afvegen of klein beetje op tampon), vrijdag hetzelfde, zaterdag alleen maar wat bruinverlies en ook vandaag slechts wat bruinverlies en daarnet weer een drupje bloed.

Een innestelingsbloeding zal het wel niet zijn, aan mijn temperatuur te zien (alhoewel die een rare sprong maakt).

Is zo'n licht bloedverlies normaal in de eerste cycli na de pil?

Hieronder mijn kaartje:

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hmmm... :-k

Die laatste temp. hebben een open rondje en zijn dus niet helemaal betrouwbaar...

Vrees dat je alleen kunt afwachten...

En als je ongi niet echt doorzet en je temp. weer hoger wordt, er over een paar dagen misschien toch een testje tegenaan gooien...

11. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja inderdaad, ik was op weekend als kookploeg en heb weinig geslapen, vandaar de open rondjes.

Wat is 'doorzetten'? Ik heb wel rood bloedverlies gehad maar heel weinig en met veel afscheiding/slijm vermengd.

Ach, ik wacht gewoon even af om te kijken hoe mijn temperatuur het in de komende week doet en of ik nog een eisprong-aanduiding krijg. Ik probeer gewoon rustig en geduldig af te wachten! ;)

Deel Deze Pagina