Overgeven en verder vrolijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Blijdorp, Jan 28, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hi, sorry alvast dit wordt een lang verhaal.
    Dl heeft iets vreemds en misschien herkent een van jullie het?

Donderdagavond ging DL na het naar bed gaan overgeven. Die nacht in totaal 5x waarvan 4x slijm.

Vrijdag kwam haar ontbijt er ook meteen uit. De rest van de dag vrolijk en lief. Kleine beetjes eten en drinken ging goed. Laatste fles en avond eten kwamen eruit. Erna prima geslapen.

Zaterdag hele dag al het eten en drinken binnen gebleven. Goed geslapen. Zondagochtend zagen we dat ze toch had overgegeven. Ze sliep bij ons op de kamer en ben er niet eens wakker van geworden. Denk dat het vlak voor het wakker worden is gebeurd.

Donderdag nieuw pak voeding geopend en vanaf dan alles wat met melk te maken had kwam eruit, zaterdag dus nieuw pak gehaald.
    Maar wat we vanochtend in bed vonden was geen melk maar avondeten.

Ze heeft vrijdag en zaterdag maar iets van 450ml gedronken. Vrijdag maar 2 plasluiers en zaterdag 3. Vrijdag 1x gepoept en zaterdag 2x.

Morgen willen we sowieso de ha even bellen. Maar omdat ze geen koorts heeft, overdag vrolijk is en wel eet en drinkt, ben ik bang dat ze niks doen.

Iemand een idee?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Teveel zuivel gehad?
    Daar kunnen kleintjes soms ook sterk op reageren.
    Kan ook een kleine voedselvergiftiging zijn. Ze is alweer aan de betere hand, maar je lichaam reageert dan sowieso nog wel op sommige voeding.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Idd, misschien is iets niet goed gevallen en was de maag daarna nog van streek. Hopelijk nu snel weer helemaal opgeknapt! En als ze nog blijft spugen en minder drinkt, zou ik idd even met de ha overleggen wat te doen.

4. Blijdorp

Bedankt voor het meedenken.

Zondag heeft ze niet meer overgegeven. Vandaag na de lunch wel weer. We snappen er echt niks meer van :(

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

@Blijdorp Hoe is het nu met je dochter? Had je de Ha nog gebeld?

6. Blijdorp

We mochten dinsdag langskomen. Is schijnbaar toch een buikvirus. We mogen nu halfvolle melk geven ipv flesvoeding omdat flesvoeding te zwaar valt. Alleen halfvolle melk wil ze niet echt drinken. Dus we geven verdunde flesvoeding zodat ze toch nog wat binnen krijgt.
    Het is even puzzelen. Dinsdag bleef alles (weinig) binnen. Gisteravond verslikte ze zich en kwam alles eruit. Haar maag is nogal geïrriteerd blijkbaar.
    Thnx voor het vragen.
    Maak me vooral zorgen omdat ze maar 2 tot 3 plasluiers per dag heeft. De dokter maakt zich er geen zorgen om.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ah wat sneu! Volgens mij is melk ook niet zo fijn als je maag geïrriteerd is, heeft de huisarts daar niets over gezegd? Heb je boullion al geprobeerd? En gewoon water/thee/roosvicee? Geef je al ORS?

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Verdunde appelsap is vaak wel fijn. Licht en toch lekker genoeg dat ze het drinken.

9. Blijdorp

Ze drinkt wel water en thee maar gewoon in totaal niet zoveel. Zolang ze vrolijk is enzo laat ik het maar een beetje. Ze had wat reserves opgebouwd de laatste maand dus het moet wel goed gaan.

10. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,084
    1,073
    113
    Hier precies hetzelfde! Ons meisje is iets ouder, een jaar en 3 maanden.
    Sinds vandaag voel ik mezelf ook niet fit, ook lichte buikgriep, en m'n man ook. Het zal dus toch wel hetzelfde zijn als wat "iedereen" heeft, alleen is ze overdag redelijk in d'r hum ('s nachts helaas vaak wakker, waarschijnlijk door honger...)

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Hier een ukkie die alleen melkan drinkt, andere merken moet ze niet...Je kan evt rijstwater geven, (afgietwater bij t koken van rijst, bij voorkeur zilvervliesrijst) zit ook een smaakje aan en is rustig op de maag en vriendelijk voor de darmen (zeker als t ook doorwerkt in diarree wil dat nog wel eens helpen).

Share This Page