Automerk Dacia

Discussie in 'De lounge' gestart door xxessiexx, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, dit waren vooral reacties als dat het van Renault is, dus dat het bij voorbaat al een k#tauto is waarmee je veel pech zult hebben etc.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik rij al 8 jaar Peugeot, en ik vind het echt geen plastic. Gelukkig:)

3. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Haha en dat is weer een voorbeeld dat smaken duidelijk verschillen, want ik vind Opel dus helemaal niet goed en degelijk. Als er een auto is die ik niet wil dan is het die wel ;)

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

smaken verschillen heeft niet te maken met de feitelijke dingen zoals "goed of degelijk", smaken gaan over uiterlijk e.d. niet over de feiten.

Duitse auto's worden op de markt gezien als degelijke auto's en behouden meer waarde als tweedehands bijvoorbeeld dat zegt wel wat. Dat je ze lelijk vind is een heel ander verhaal natuurlijk :p

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik vind m'n auto ook niet mooi ;) maar als ik erin rijdt zie ik dat zelf niet hihi en ondertussen passen ál m'n spulletjes met gemak achterin.

6. ingearts

ingearts Fanatiek lid

26 mrt 2009
    1.162
    0
    36
    groesbeek
    mijn schoonouders heb een Dacia Logan nu 1 jaar geloof ik nog nooit problemen mee gehad.
    mijn ouders hebben vorige week de Dacia Duster gekocht het zijn mooie auto's voor inderdaad een hele mooie prijs,

maar houd wel in gedachten dat dit de standaard prijzen zijn er zit dus helemaal niets bij wil je n degelijke auto moet je er nog van alles bijkopen en dat is n hoop geld.
    zelfs de bedrading voor de autoradio zit er niet bij dus denk daar over na.

7. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Jij hebt er duidelijk verstand van...

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het was een peugeot 307 wat wij hadden.
    Voelde echt heel licht aan, maar kwam misschien door het verschil met de auto die we hadden.
    Maar ik voelde me er echt niet veilig in :)

Daarvoor hadden wij een Opel Astra Twin Top....OMG, wat was dat een fijne auto! En een beauty :D
    Maar helaas....niet geschikt als gezinsauto. Dochter werd te groot voor de maxicosi en toen moesten we helaas opzoek gaan naar een andere...:)

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Van een tweedehands auto...die dealer onderhouden is...weet je wel veel van de voorgeschiedenis. Daar kiezen wij altijd voor. En tot nog toe hebben we alleen klein onderhoud gehad!

10. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    De keuze wordt er nog niet makkelijker op haha.

Ja een opel is een fijne auto, maar een stuk duurder. Wij keken juist voor een dacia vanwege de prijs.

Verder denk ik dat we inderdaad maar proefritjes gaan maken gewoon.
    En ook kijken bij tweedehandse auto's van een jaar of 2.
    Hopelijk komen we er dan uit :p

Bedankt voor al jullie adviezen.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Wij hebben de Dacia Sandero nu 4 jaar en nog niets mee gehad. Rijdt lekker zuinig!
    Het fijne is dat de onderdelen van Renault en Peugeot ook gebruikt kunnen worden voor de Dacia.
    In Duitsland rijden heeel veel dacia's.

Het enige nadeel vind ik de lak, die is erg dun.

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

vandaar dat ik zei ga eens bij een tussenkeuze kijken, bv skoda die gebruikt heel veel techniek e.d. van de degelijkse auto's maar in een iets goedkoper jasje, echt een fijne, zware auto zeg maar, gewoon lekker gaan proefritten idd.

Wij hadden skoda op de laatste plek staan en het werd de eerste na het proefritje hihi

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Over materiaalkosten: Wij moeten nieuwe sloten laten maken in zowel de suzuki alto, als in de Dacia Logan. Voor de Dacia kostte het materiaal in de 100 euro. Voor de Suzuki in de 500 euro!!
    Dus in dit geval is het materiaal bij vervanging van de Dacia niet zo duur. (beiden auto's zijn vrij simpel zonder poespas, dus geen afstandsbedieninkje ofzo).

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha wat een onzin! Wij rijden al jaren renault en nooit problemen, behalve wat ouderdomszaken. Onderdelen zijn supergoedkoop en 2e hands ook goed te krijgen, bovendien zijn veel onderdelen in veel modellen gebruikt.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh ik lieg wel een beetje trouwens, de scenic die we hadden was wel drama (en dat heb ik vaker gehoord over de scenic) Mijn clio was echt een superauto. We hebben nu een laguna familiale, voor 7 personen en omdat ie licht is voor een 7 persoons kwam die gewoon het best naar voren voor ons gezin. Helaas rijdt mijn man (4mnd zijn rijbewijs) lang niet zo zuinig als ik... Ik rij 1:18 gemiddeld, hij 1:12/13

16. Jana09

Jana09 Actief lid

5 aug 2009
    174
    3
    18
    Wij hebben al 2 jaar de Dacia duster en zijn erg tevreden nog geen mankementen.

Het enige nadeel is als je hem gaat kopen voor alles moet je bij betalen, dus de prijs waar ze reclame mee maken is maal 2 we hebben wel een diesel dat is natuurlijk ookduurder.
    We hebben hem wel in belgië gekocht ik weet niet wat ze in nederland kosten.

Wij zoudenhem zo weer kopen. Veel auto voor weinig geld.

Succes met zoeken

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ja dat is naar he..
    Maken ze reclame met een 5 deurs auto maar de prijs die erbij staat is van een 3deurs.. als je 5 deurs wilt komt er 500 bij... net als de kleur.. wit is gratis...zwart 500 meerprijs...

Deel Deze Pagina