Dag dames, Zo aan het einde van het jaar ben ik bezig met het controleren van onze verzekeringen, gas en lichtabonnement etc. Ik hoor vaak mensen die overstappen van zorgverzekeraar, gas/lichtaanbieder etc. Wij hebben dit nog nooit gedaan. Nu zat ik op de site van gaslicht.com en voerde in wat wij gebruiken aan gas en licht. Toen zag ik dat we wellicht 500 goedkoper uit kunnen zijn door over te stappen! Dat is veel geld. Hetzelfde geldt voor verzekeringen. We kwamen er achter dat we een dubbele levensverzekering hebben en dat we winst kunnen behalen op de bondsverzekering (CNV) doordat we allebei lid zijn maar geen partnerkorting hebben aangevraagd. Ik ben bijv. ook benieuwd of onze zorgverzekering goedkoper uit kan en wellicht de tv/radio/internet ook. Ik ben altijd huiverig voor overstappen, omschakelen etc. Bang dat er iets fout gaat, addertjes onder het gras, niet goed verzekerd etc. Wie is ook bezig met de verzekeringen etc. uitzoeken of wie kan tips geven? En is mijn huiver om over te stappen / om te schakelen terecht of niet? Een beetje extra financiele ruimte is altijd welkom natuurlijk maar wel moet alles goed verzekerd en geleverd zijn. Wie weet kunnen we elkaar op ideeën brengen!
Zorgverzekeraars vergelijk ik altijd op independer. Zijn volgens mij vier sites die dat vergelijken. Is vrij overzichtelijk. Gaat ook altijd goed, mits je voor 1 januari opzegt. Wat betreft energieleveranciers vergelijken: dat is meer werk. Diverse vergelijkingssites hanteren verschillende methodes: met of zonder milieubelasting, btw ed. Dat was dus meer werk, maar ik ga ervan uit dat het overstappen geen probleem oplevert. De nieuwe leverancier regelt als het goed is alles met de oude.
Verzekeringen laten wij gewoon zoals het is. Ons contract van Oxxio loopt wel af dit jaar dus ik wil graag overstappen maar kan de speld niet meer vinden in de hooiberg.
Wij zitten inderdaad ook aan te denken om over te stoppen. Voor ons is dit de zorgverzekering waar wij teveel voor betalen en wat veel goedkoper kan. Dit hebben we ook vergeleken om independer.nl. Al even contact gehad met iemand daarover, en die vertelde dat pas vanaf midden november de prijzen voor 2013 bekend worden. Maar weet niet of dat voor gas en licht ook zo is..
Wij hebben vorig jaar alles bekeken. Begin dit jaar zijn we qua energie maatschappij gaan shoppen door de actie van eigen huis. Het is helemaal probleemloos over gegaan. Qua verzekeringen moet je eerst eens kijken of je idd niets dubbel hebt. En het liefst zoveel mogelijk verzekeringen bij 1 maatschappij (of tussenpersoon). Dit kan best veel korting opleveren. Zo hebben wij een extra verzekering afgesloten, maar zijn minder gaan betalen voor het totaal pakket. Ook hebben we het hele pakket bij een andere verzekeraar neer gelegd en gevraagd wat het zou kosten. Gewoon je huidige polisblad geven en ze kunnen zo een prijs maken. Qua zorgverzekering gaan we dit jaar kijken. Ik heb zo'n alert aanstaan. Zodra de premies bekend zijn gaan we polissen vergelijken. Waar je trouwens ook op kan letten is de partner korting van de anwb, scheelt ook weer een paar tientjes per jaar hier.
Dames, let op! Nav mijn topic heb ik de tarieven voor gas en licht onderzocht en onze meterstanden en verbruik uitgezocht. Ik heb via gaslicht.com gekeken waar we voordeliger uit zouden zijn en kwam op de aanbieder die we nu ook hebben uit! Direct gebeld en aangegeven dat ik overweeg om over te stappen en dat ik ze de kans wilde geven om mijn huidige contract te controleren. Dit hebben ze gedaan (en ik was goed voorbereid) en wat denk je???? Een minuut bellen levert me 432 op op jaarbasis! Er hoeft niet te gebeuren, ik blijf bij dezelfde gas en licht maatschappij maar omdat ik de boel uitgezocht had, besparen we enorm! Heerlijk!