moet ff mn ei kwijt over mn leidinggevende. ik loop voor 75% in de ziektewet en ik mag maar 2uurtjes per dag werken. vandaag moest ik eigenlijk weer werken maar alyssa heeft superveel last van een kies die doorkomt en het ging vannacht en vanmorgen echt niet met dr. ik heb dus mn werk moeten bellen dat ik niet kon komen werken omdat alyssa ziek was en ik haar niet naar de oppas kon brengen. was geen probleem (ik had een collega aan de telefoon), ze zou het doorgeven aan mn leidnggevende. belt ie net boos op dat de manier waarop ik dit had aan gepakt had niet netjes vond en dat ie me dat al eerder had gezegt. afgelopen januari kon ik niet werken omdat mn oma (die stervende is) jarig was en ik al ver van te voren vrij had gevraagd en gekregen. daar heb ik toen ook gezeik over gehad omdat ie me op het laatst toch had ingeplant. ik baal er echt zo van. tis een goede leidinggevende, maar zoals ie met dit soort dingen omgaat vind ik niet kunnen. het ging hem nu ook niet om het feit dat ik niet kon komen maar dat ik het had doorgegeven. wist ik veel dat hij er al wel was, hij begint vaak op vrijdag om 13.00 en ik belde om 8.45. poeh, tis weer een heel verhaal geworden maar ik vind het zo echt niet leuk meer. liefs doris
Vind het wel ver gezocht van je leidinggevende om daar over te vallen. Die collega had toch ook tegen jou kunnen zeggen: ik geef hem wel zelf aan de telefoon? Die wist, naar ik aanneem, toch wel dat hij er al was?
wij mochten ook niet zomaar aan een collega doorgeven dat we ziek waren. en heel eerlijk gezegd kan ik je baas wel een beetje begrijpen... hij is niet verantwoordelijk voor de oppas van je kindje. hoe lullig dit ook is. de manier waarop is inderdaad niet netjes van hem maar wel een beetje te begrrijpen. beterschap met je kleintje en succes met je baas
idd wat een zeikerd zeg. snap ook niet waar hij zo moeilijk over doet! Volgende keer maar eerst vragen of je leidinggevende er is, kan je daar niet meer over vallen. beterschap met je meisje
het ging ook niet om het feit dat ik niet kwam en ik heb me niet ziekigemeld. ik heb (ervan uitgaande dat mn collega die ik sprak op dat moment leiding gaf) uitgelegd dat ik alyssa niet naar de gastouder kon brengen ivm oorpijn, koorts ed en dat mn schoonmoeder ook aan het werk is en dus niet naar mij kan komen om even op te passen. ze begreep mn probleem en zou het doorgeven. heb nog gezegd dat mn leidinggevende me kon bellen als ie nog wat wilde weten. nu moet ik zeggen dat ik het vermoeden heb dat mn leidinggevede wel erg gestresst is de laatste tijd en ik ben bang dat ik nu weer een ontlading over me heen heb gehad. liefs doris
mijn vriend hoeft ook niet een uurtje van te voren een collega te bellen omdat lars ziek is en hij dus thuis blijft hoor. daar komt ie echt niet mee klaar. niet bij de chef en niet bij het bedrijf zelf. zou mooi zijn als iedereen zo te werk ging.
ja lieve meid ik snap je wel en hij reageert ook lullig. zeker weten. maar ik kan me hem ook wel voorstellen. hoe vaak wordt er niet gezegd op sollicitaties dat als je kinderen hebt, hoe je dit gaat oplossen als ze ziek zijn omdat je daar niet voor thuis kan/mag blijven. wordt dan niet op prijs gesteld. en ik snap dat heel goed. ondanks dat ik zelf ook zo balen als mij het zou overkomen maar hard gezegd: jou zieke kind ( of die van mij) is de baas zijn probleem niet.
Ik snap je werk ook wel het is jou kindje maar jij wilt ook werken en nu is je werk er de ''dupe'' van terwijl jij niet ''ziek'' bent.
Ik zou dit ook niet mogen melden bij een collega. Heb ook mobiel nummer van mijn leidinggevende (maar die is momenteel zelf ziek). En Yinte, dus als ik het goed begrijp als iemand geen oppas kan regelen dan moeten we de kinderen maar alleen thuis laten? Ook jouw man heeft hier wettelijk gezien recht op, dus dan kan je werkgever hoog en laag springen maar als je echt niets anders kunt regelen kan je hiervoor verlof opnemen.
Nou, eigenlijk wel. Waar moet je je kind dan laten? Niet iedereen heeft vrienden of familie die zo maar even alles uit hun handen kunnen laten vallen om voor mijn kind te komen zorgen. Als mijn kind ziek is wordt dat dus echt wel het probleem van mijn baas (of die van mijn man). Als ik zelf ziek ben kunnen ze het toch ook oplossen? Raar dat iedereen het maar normaal vindt dat je baas hier boos om zou worden (wat overigens niet eens was wat TS schreef, maar ok). @ TS: ik vind het ook een erg vreemde reactie, hoor! Misschien toch even met hem gaan zitten als je weer gaat werken om dit te bespreken? Dat je snapt dat hij het niet fijn vond dat je het niet aan hem persoonlijk gemeld hebt, maar dat je echt in de veronderstelling was dat hij er nog niet zelf zou zijn... Misschien was dit gewoon net ff de druppel en was er al heel veel aan vooraf gegaan dat jij niet weet. Succes!
ik heb nergens gezegd dat de baas boos werd dat ie er niet blij mee is is wat anders. of het volgens de regels mag dat je thuisblijft met een ziek kind weet ik niet. heb er nooit mee te maken. maar het ging erom dat de baas raar reageerde dat ze niet kwam. daar reageer ik dus op en ja dat vind ik niet echt raar dat die baas het er niet mee eens is.
volgens mij was het niet het feit dat ze niet kwam, maar hoe ze het doorgaf en dat was niet aan hem, daar ging het volgens mij om..
ja daphne ik verzin de regels ook niet. ik zeg alleen maar hoe eht er bij hem aan toe gaat en ik denk bij de meeste bedrijven. het niet het probleem van het bedrijf maar van de ouders.
Luc was ook een keer keiziek, ben toen ook thuisgebleven, was geen probleem. Mn ma werkt, mn pa, mn schoonouders en de buren, wie moet ik dan vragen, ik kan het niet over mn hart verkrijgen om hem al kotsens en hoestend naar een KDV te brengen. Als ik vroeger ziek was wilde ik ook bij mn ouders zijn en op de bank liggen etc.
het ging me idd meer om zijn reactie. tuurlijk snap ik dat ie er niet gelukkig van wordt als ik niet kan komen werken. nu ligt het in mij situatie ff iets anders dan normaal omdat ik nog maar 2uurtjes per dag mag werken en ze dus toch al vervanging voor me hebben. als er weer een keer iets is (maakt niet uit wat) dan vraag ik iedere keer wel naar hem. kan ik dat iig niet meer verkeerd doen, al zal ie daar ook niet blij van worden, maar als ie het zo wil hebben dat ik alles met hem overleg kan ie het zo krijgen. ben ff helemaal klaar met het gezeik van de afgelopen tijd. liefs doris
Nou ik vind dat ook niet netjes! Als ik jou leidinggevende was, had ik ook persoonlijk van je willen horen dat je niet kon komen, en niet via een collega. Dus dat vind ik echt niet raar van hem.